• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noob, welke producten nodig voor verscheidene auto's?

Chris_147

Detailing trainee
7 aug 2013
4
32
Hey,

ben nieuw op dit forum en detailing is duidelijk ook nieuw: mijn ogen zijn opengegaan na het lezen van enkele tutorials hier.
Ik zou wel wat advies kunnen gebruiken over welke producten ik moet aanschaffen om mijn wagens handmatig netjes te houden.

Ik weet niet of de kleur belangrijk is voor de keuze van de producten, maar volgende wagens wil ik netjes houden/krijgen:
- nieuwe Mazda 6 in Soul Red. Nog nieuw, maar doet wel veel kilometers, dus wil ik netjes houden.
- 20j oude Mazda MX-5 in Sunburst Yellow. Op deze wagen is de kleur vervaagd op heel wat plaatsen, ik hoop dat dat mooier te krijgen is.
- 28j oude VW Golf Cabrio in dat typisch donkerblauwe. Wegens de donkere kleur valt het niet zo op, maar deze zal ook wel wat hulp kunnen gebruiken, vooral voor krasjes.

Bij alle producten zie ik echt door de bomen het bos niet meer.
Gebaseerd op het stappenplan handmatig dacht ik volgende producten te nemen:
- Monello Wash & Clay set, 67€
- Raffini Mezzo Polish, 17€
- Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad, 4,5€
- Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White, 4€
- 3M afplaktape 19mm, 3,5€
- Auto Finesse - Rejuvenate Pre Wax Cleanser - 250ml, 17,5€
- Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black, 4€
- Monello - Peluche Verde Trio, 13€
- Monello - Piccolo Nero Trio, 9€
- 303 - Aerospace Protectant - 236ml, 9€
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml, 20€
- Mothers Wax - FX Tire Shine - 710ml, 12,5€

Dat komt dan al op 181€, ik hoop dat ik daar wel even mee verder kan.
Zijn er sets of kits zoals die Monello waarmee ik wat kan besparen?

Mis ik nog iets?
Cleaner voor velgen, dashboard en voedingsmiddel voor de lederen zetels heb ik nog.
Wax heb ik nog bijna volle bus Turtle Wax, is dat goed genoeg?

Over de Turtle wax: Heb je de ice-serie of de normale? Over de normale spreken veel ervaringen over een korte standtijd en niet zo makkelijk afnemen. Qua gebruiksgemak is een spray wax/spray sealant (carpro reload, mothers fx spray wax, poorboys quick wax+) dan makkelijker: sneller opbrengen en net zo'n lange of langere standtijd. Mijn advies: Een goedkope wax als Natty's is al echt een stap omhoog qua gebruikerservaring en duurzaamheid. Maar goed, je hebt het nu eenmaal al en als het jou bevalt, dan ben je uiteraard vrij om het gewoon op te maken. De ice serie hoor ik niet zoveel over, maar volgens mij is die wel beter dan de normale groene tube.

Verder heb je nog geen applicator / padje voor je wax. Ik zou de Soft Foampads van Meguiars bijvoorbeeld aanraden.

Voor de rest erg compleet, je hebt je goed ingelezen!

Die pad: Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack, 7€?

Heb inderdaad de groene bus (de gewone), wil die wel eerst opgebruiken, daarna kunnen we nog zien.

Ja, die pads had ik in gedachten ja. Zijn zacht en een goede foam dichtheid. Ik wilde eigenlijk de concorso gouden handpads van Monello aanraden, maar die zijn volgens mij al een tijdje uitverkocht.

Voila, alles besteld.
Ik hoop dat de vooruitbetaling en levering snel genoeg gaat, vertrek eind volgende week op reis.

Hey Chris, welkom hier!

Maar alstublieft alstublieft, mieter die fles Turtle wax a.s.a.p. in de kliko en geef 17,50 uit aan Collinite 845, je zult versteld staan!!!! Als je zoveel uitgeeft aan goede middelen, maar het slotstuk, de grande-finale afmaakt met een inferieur product als Turtle wax, dan doe je iets niet goed en kun je iedere week waxen.......

Verder een keurige aankoop zo! :D

Succes met detailen!

gr. Justin

Wauw, net alles geleverd, da's snel! :)
Denk dat ik ook nog enkele doeken er bij heb gekregen, bedankt!

Deze avond of morgen eens goed gaan poetsen.

Justin - mijn idee. +1 Chris gooi die turtle aub weg. Jammer van je harde werken om er dan turtle op te zetten. Dan kun je het net zo goed laten. Collinite is een hele goede vervanger maar ook de DJ panelpotjes zijn de moeite waard om te proberen.

Voor de wax kan ik je de fingermitt's van Dodo Juice aanraden. Werken erg plezierig.

Verder een mooie bestelling