• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto naar de spuiter hoe voorbereiden?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Morgen gaat mijn zwart Seat Ibiza FR uit 2004 naar de spuiter. Er heeft iemand met zijn trekhaak tegen de bumper gezeten. De bumper is nog goed maar de lak is beschadigd.
Besloten is dat de bumper gespoten wordt (verzekeringswerk) en ik de steenslag op de motorkap en de zijschermen laat spuiten uit eigen zak.

Wat kan ik doen om de auto alvast goed voorbereiden?
Ik zat te denken aan:

- foamen
- wassen (2 emmer methode natuurlijk)
- en dan de voorkant + motorkap + zijschermen kleien

Zijn er eventueel nog andere tips die ik kan doen?

De auto wordt sowieso gewassen bij de spuiter, dit doen ze om eventueel aanwezige siliconen te verwjderen. Ik zou er dus maar niet teveel aan doen, heeft weinig nut. Zou het later doen als ie weer terug is van de spuiter. Het spul wat de spuiter gebruikt verwijderd ook meteen je waxlaag, dus je zal overnieuw moeten waxen

Als hij weer terug is ga ik hem behandelen. Dacht dat het altijd weer welk scheelde voor hun, omdat ze het spuiten er zo even bij doen.
Spuiten van de complete voorkant (heb vrij erge steenslag) is ongeveer een dag werk?

De mijne gaat volgende week maandag (29 maart) naar de spuiter. De auto is nu zo vies, dat ik hem volgend weekend wel even ga wassen. Alleen even een wash&go, verder geen wax en andere zaken. De dealer - waar ik de auto achterlaat - heeft een wasstraat en ik wil voorkomen dat ze hem nog 'snel even schoonmaken in de krasstraat om het ergste vuil eraf te halen'. Verder ben ik wel benieuwd wat ze gaan doen. In ieder geval plak ik een briefje in de auto met de mededeling dat ze de auto niet mogen wassen, met uitzondering van de delen die opnieuw gespoten zullen gaan worden.

De spuiter zal altijd een siliconenkiller gebruiken, en een beresterke ontvetter.
Als er wax, polymeer of siliconen achterblijven schuur je dat er in.
Als je zelf iets wilt doen, altijd in overleg met de spuiter.
Niets zo vervelend voor een spuiter als onbekend werk, dat gaat dus altijd opnieuw en soms met meer uren dan bedoeld met een prijskaartje.

Ieder zijn vak.

Hans

wat kost het ongeveer om een achterbumper te laten spuiten?
Moet mijnes namelijk ook nog is laten doen.

Dat zou ik bij de lokale spuiter even navragen als ik jou was. De prijzen varieren erg sterk. Ik laat het doen bij een goed schadeherstel bedrijf die ook de auto van mijn ouders die vooraan helemaal in elkaar zat heeft hersteld. Zag er perfect uit. Goede service, leenauto etc.
Ik ga de auto dan alleen maar even wassen zodat de ergste modder eraf is.