• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto spuiten alleen blanke lak

Thanks voor de uitleg @AndyVR
ik ga toch eens aan de bel trekken, ik vind het kleurverschil te groot. Zal een foto bijvoegen van de 2 soorten kleurlak, waarbij de donkerste de originele van Ford is (2 jaar geleden gekocht) en de lichtere streep de gebruikte verf door de schadehersteller. De lak van de schadehersteller lijkt ook een behoorlijk stuk wateriger dan de originele van Ford.

Die van Ford zit ook duidelijk tegen het zwarte aan.
 

Bijlagen

  • 20240322_084627.jpg
    20240322_084627.jpg
    65 KB · Weergaven: 39
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Misschien dat het vertekent op de foto ( ook op de foto lijkt het me mee te vallen)
Maar in het echt zie je er zo goed als niets van gelukkig...
 
Laatst bewerkt:
Nou, vanmorgen gewassen maar een groot deel van voornamelijk de randjes van de kalkvlekken blijft.... Ga er dinsdag langs, kijken wat ze ervan zeggen....

Daarnaast zit er een doffe plek op het dak, geen idee wat dat is.. Iemand een idee? Enige wat ik kan bedenken is spuitnevel? Maar in die buurt hebben ze helemaal niet gespoten, dus dat zou ook vreemd zijn.
 

Bijlagen

  • 20240324_103832.jpg
    20240324_103832.jpg
    216,4 KB · Weergaven: 53
  • 20240324_103831.jpg
    20240324_103831.jpg
    226,6 KB · Weergaven: 50
Die doffe plek kan ook het volgende zijn:

Als je wat druppels op de lak hebt, daar de plastic over trekt in de cabine voor het spuitenwerk, na het spuiten de cabine laat bakken, dan trekt de folie in de lak daar waar die druppels water lagen.

Even voorzichtig met een föhn erover gaan of een rondje polijsten lost dit meestal op.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11
Jup, dat was het waarschijnlijk! Even voorzichtig plaatselijk gepolijst en niets meer van te zien. Super bedankt voor je advies!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Vandaag teruggeweest en eigenlijk viel het niet tegen.

De wagen wordt gepolijst en dat mag bij iemand waar ik vertrouwen in heb dat dit 100 % goed gebeurd. Scheelt mij weer een rondje polijsten. Ook mag hij de orange peel zover weghalen dat het niet meer is dan op de rest van de wagen.

Het kleurverschil was wel een discussie. Hij wees naar een andere auto en zei, kijk die heeft het ook.. Waarop ik aangaf dat dat lang niet zo erg was als bij mijn auto. Daarnaast probeerde hij te beweren dat het verschil net zo groot is als bij de voorbumper... Absoluut niet dus... Maar goed, expert van de verzekering moet dan maar de knoop komen doorhakken...

Daarnaast was hij wel goed in uit zijn nek lullen.... Hij was ervan overtuigd dat je orange peel kunt weghalen met polijsten... Hij zei ook dat je altijd wel last houdt van kalkvlekken want er zit immers kalk in regenwater....
 
  • Verbluft
Reactions: RedCat en RoyR
Orange peel is te verwijderen/verminderen middels polijsten, maar niet zo simpel als een padje op een rotary knallen en klaar. :p Kalk in regenwater is dan wel weer een nieuw begrip voor mij. Misschien weet de beste man meer dan ons allemaal.

Snap ook niet helemaal waarom hij/het/zij/hen alsnog de noodzaak zien om het probleem te verdedigen als je toch al hebt besloten om je klant het bij een ander op te laten lossen en dit te vergoeden.

Naja, voorlopig lijkt het erop dat het goedkomt, toch?
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11 en AndyVR
Ok, dacht dat je orange peel alleen weg kreeg dmv schuren. Verkeerd begrepen dan....

Linksom of rechtsom zal het zeker goed komen
 
@Quantoxx bedoelt dan ook niet enkel of "gewoon" polijsten maar door bv. het gebruik van denim pads of iets in die richting vermoed ik (verbeter mij als ik woorden in jouw mond leg Q!)

Het "argument" van kijk die wagen eens, betekent geen hol! Dat is alsof de ene zatlap de andere beschuldigt van dronken te zijn.
 
Dat argument ging al nergens over omdat die andere auto (voor mij) geen kleurverschil had

Wel beetje vreemd, want je hebt aan die ene kant dat kleurverschil wat je op die foto ziet. Maar als je de bumper en de kofferklep vergelijkt en de andere kant de deur/bumper/ spatbord dan gaat het kleurverschil wel. Nog niet helemaal maar dat zou nog acceptabel kunnen zijn. Maar net op dat ene punt verschilt het behoorlijk, vanuit alle hoeken gezien.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR