• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto volledige beurt geven

Man man man! Erg bedankt, jullie doen echt wel jullie best en ik stel wel belachelijk veel vragen hé!

Dus mannen, als ik het goed begrijp zijn de donkere pads voor het 'groffe' werk (vb swirls verwijderen) en de rode voor het finishing werk (wax)...

Ja, het cleanen en polishen in één lijkt me wel wat! Doe je het zelf ook zo?

Als m'n toeteke klaar is, doe ik zeker de moeite om al m'n werk uitgebreid op de site te plaatsen met de nodige foto's! Mercie hé!
 
Het is veel typwerk ,maar ik begrijp best dat het zeer onoverzichtelijk is als al die info in eens op je af komt. Hoop dat dit het wat makkelijker heeft gemaakt voor je.

De rode pads worden voornamelijk gebruikt wanneer je wax of sealants gaat aanbrengen ,omdat de rode schuim bepaalde eigenschappen heeft. Ook hebben de rode pads geen cuttings factor ,dus geen schurende werking van de pad zelf.

De zwarte pads worden voornamelijk gebruikt voor heel licht polijstende middelen en voedende polishes of eventueel voor een cleaner wax.
Deze pad heeft ook geen cutting factor ,maar de schuim is anders samengesteld als de rode.

De witte en oranje pad worden gebruikt als je echt waskrasjes wil gaan verwijderen ,deze hebben wel een cuttings factor. Worden gebruikt in combinatie met polijstmiddelen.

Zelf gebruik ik de Lime Prime redelijk vaak ,als je de wagen bijhoud blijft het aantal swirls beperkt en heb je geen zware middelen nodig. Ook werkt het zeer makkelijk en snel ,en daarbovenop krijg je ook nog eens zeer goede resultaten.
Maar verwacht niet dat het van zilver goud maakt ;)
 
Steven zei:
Man man man! Erg bedankt, jullie doen echt wel jullie best en ik stel wel belachelijk veel vragen hé!!

Klinkt misschien raar maar iedereen hier is ooit in hetzelfde schuitje begonnen, dus kijkt niemand daar meer van op.
We vinden het alleen maar leuk dat steeds meer mensen inzien dat hun auto/motor/caravan/boot beter behandeld zou moeten worden
 
Beste mensen,

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven moet ik alles met de hand doen...
Als ik de "Dodo Juice Lime Prime" gebruik, mag ik jullie vragen hoeveel druppels ik op m'n pad moet doen? Zijn dit er evenveel als op het filmpje? Behandel ik niet beter een kleiner oppervlak?

Vinden alle mensen dit een goed produkt? Wil niemand in twijfel trekken maar heb graag veel meningen hé! ;)

Dikke mercie!!!!!!
 
Heb het pas 1 keer gebruikt op mijn motorkap tijdens de DAP workshop,
op aanrade van Cees, uit zijn prive voorraad.
Vind het super spul.
Heb er heel weinig voor nodig en zag echt het verschil op de motorkap.
Daarna gelijk een flesje aangeschaft, ga binnenkort mijn auto er meedoen.
 
Beste Vrienden,

Blijkbaar toch nog een positieve mening hé...
Is het produkt geschikt om swirls en andere kleine krassen te verwijderen?
Zo ja, is het dn niet beter om de orange pad van Lake Country te gebruiken ipv de zwarte? Zo ja, waarom / Zo nee, waarom???

Dikke mercie
 
Zeker niet gebruiken met een oranje pad ivm de cuttingfactor van de pad. Door deze cuttingfactor kun je namelijk heel makkelijk nieuwe swirls maken.
Het is een finishing product wat je moet combineren met een finishing pad ;)

Misschien kun je even zoeken naar "overzicht pads"in de zoekfunctie daar staat een overzicht van de pads met een hele duidelijke uitleg.
 
Machinaal kan het wat meer als handmatig ,maar dat is normaal.
Zoals gezegd is het een finishing product ,en zal het beste werken met een zeer lichte pad ,de zwarte dus.
Oranje is veel te grof ,als je echt krassen wil gaan verwijderen zal je toch moeten overstappen op polijstmiddelen.

Gebruik gewoon de zwarte pad ,doe een druppeltje of 2 - 3 er op en werk het goed in ,houd de te bewerken oppervlakte klein (40 x 40) en als het ingewerkt is gewoon afnemen met een microvezeldoek.
 
Beste vrienden, ik zal de orange pad zeker niet gebruiken.
Zal dit weekend volledig beschrijvenhoe ik het voorlopig ga aanpakken zodat ik goed voorbereid ben... Oh ja, wax ed. Hoe lang laten inwerken vooraleer je dit opwrijft met doek?
Merciekes!
 
Dat is moeilijk te zeggen omdat het van vele factoren afhankelijk is, omdat ik niet precies weet met welke producten je gaat werken zou ik zeggen na het curen van de wax de "wipe test" uitvoeren.

Na het curen ga je met een schone vinger of een vinger in een mfdoek over je lak, is deze plek schoon en glimmend en heb je niet meer de vasaline look kun je hem uitpoetsen.
 
Beste vrienden,

Normaal gezien start ik dit weekend met de poets van de auto...
Na al het lezen,... heb ik via deze site de volgende produkten gekocht...

Als jullie opmerkingen of raadgevingen hebben hoor of lees ik ze graag!

Vele groeten aan iedereen die me reeds goed geholpen heeft!
Steven


Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System

Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml
Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

Collinite - Liquid Insulator Wax #845
Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Valma - Poetsdoeken - 4 Pack
Cobra - Microfiber Detail Cloth Bulk - 40x40cm