• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik heb alweer een tijdje geleden de Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher gekocht.

Het is beslist leuk om mee te werken, en veilig voor je lak. (Een Hogedrukreiniger direct op een vuile auto gebruiken kan fijne krasjes veroorzaken door het 'zandstraaleffect'!).

De 'heavy duty' versie is wat solider dan de standaard versie, omdat hier de belangrijkste onderdelen van metaal zijn i.p.v. kunststof. M.i. de verstandige keuze, want dit apparaat ga je toch veel gebruiken, en je koppelt hem dus ook regelmatig aan en af. Hier kun je met een gerust hart wat kracht op uitoefenen. (In het beging ging het aankoppelen wat stroef, maar dat is met een beetje Vaseline verholpen, en inmiddels gaat het soepel).

Het gebruik van beide versies is verder hetzelfde...

Als je erg verlegen bent uitgevallen kun je beter de auto achter het huis wassen, want je trekt wel wat bekijks! Het is net alsof de hele auto door de brandweer met schuim is ondergespoten... :grinning:

Maar het effect is naast leuk ook erg praktisch, en je wilt al gauw niet meer zonder! Het schuim weekt alle vuil los, en zakt vanzelf naar beneden, terwijl jij een kop koffie drinkt of een sigaretje rookt. Wat wil je nog meer?

De auto is alléén ingefoamd en afgespoten met koud water m.b.v. de Kärcher HD en de Autobrite Foam Kit. Hij is nog niet gewassen...

Het foamen zelf is kinderspel, even zoeken naar de meest praktische straal en de schuimtoevoer (beiden instelbaar) en spuiten maar... :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sven giga mooie auto
Al meerdere foto's van je auto gezien echt mooi

maar met de snowgun krijg ik mijn auto niet zo schoon, wel heb ik het gevoel dat de snowgun helpt om swirls te voorkomen
 
Tim zei:
Het laatste filmlaagje krijg je er niet af Geforce, de rest wel! Ook goed afspuiten daarna is belangrijk!

als ik mijn auto heb gefoamed dan spoel ik haar na met een rustige waterstraal zonder de druk van een HD hierdoor hoop ik dat de meeste zandkorrels verdwijnen, daarna was ik mijn auto met de 2 emmer systeem
 
Geforce zei:
Sven giga mooie auto
Al meerdere foto's van je auto gezien echt mooi

maar met de snowgun krijg ik mijn auto niet zo schoon, wel heb ik het gevoel dat de snowgun helpt om swirls te voorkomen

Thanks!

Wat Tim zegt klopt ook hoor, maar ik wilde hier even laten zien hoe goed de foamgun al werkt. Wassen met de hand blijft nodig...

Ik ben stom genoeg de 'before' foto's vergeten, maar je mag van me aannemen dat de auto redelijk onder het 'rijvuil' zat. Je ziet aan de foto's dat het nog winterde, dus er zijn wat buien overheen geweest en opspattend vuil van diverse ritten.

Wat me wel opvalt is dat de waxlaag (Gold Class getopt met Pete's 53) er ook zeker aan bijdraagt dat het vuil makkelijk van de auto glijdt. Dit was in mindere mate het geval met alléén GC.
 
na een aantal tests te hebben gelezen over schuimlansen voor de hoge drukreiniger of simpelweg op de tuinslang heb ik gekozen voor de autobrite foamgun (69 euro) voor de karcher in combinatie met supersnow foam (mix met je favoriete autoshampoo mag ook, 8 euro voor een liter, gaat lang mee)

Aansluiten, 3 dopjes foam in het flesje met warm water, richten en GAAAAAAAN! Auto was redelijk smerig, eerst even natmaken die bak (hoeft niet). Na 2 minuten begint het schuim langzaam af te breken en het vuil zie je er vanaf glijden. Na 5 minuten wachten (bakje koffie doen, peukje roken, buurvrouw een beurt geven...) even afspoelen, en voila! Met de hand wassen blijft noodzakelijk, maar is VEEEEL minder vuil en je washmit (washandschoen of spons) wordt nauwelijks vuil. Veel minder last van overgebleven vuil waardoor swirls door wassen naderhand. Toppertje, en zag die buurmannen eens gauw naar buiten komen om ff te kijken. Ik vind het een aanwinst, en blijft gewoon leuk om te soppen....
 
Heb je toevallig foto's van je schuim actie Tinus.....

























En van je buurvrouw ook gelijk graag !! :D
 
Mjamm, wat een prachtige Audi is dit toch...
Krijg je zelf ook weer zin aan om te gaan wassen en poetsen.
 
Bedankt voor het compliment, Hans! :cool:

Tinus, ik maak de auto niet eerst nat, maar doe het juist meteen met foam, omdat het dan - m.i. - beter (langer) de kans krijgt om in te werken en het vuil los te weken. Met de tuinslang natmaken zal geen kwaad kunnen, maar het heeft m.i. ook geen toegevoegde waarde. Met de HD zou ik het zeker NIET doen, om een 'zandstraal effect' te voorkomen. ;)
 
Even over het aanmaken van die fles. Als ik 1 auto wil doen, wat dan?? Op de fles staat bij sterke vervuiling: 1 op 3 en bij lichte vervuiling 1 op 6. Echter als ik naar verschillende filmpjes en foto's kijk, dan zit die fles contineu vol.

Wat is nu het beste voor 1 auto ?? Fles helemaal vol, of alleen dat mengsel aanmaken en daardoor beginnen met een fles die voor 20% vol zit ???

Groet, Peter
 
Gewoon een volle fles aanmaken met 1 op 6.
Ik denk dat dit 9 van de 10 keer volstaat.

Zo niet dan meng je een beetje bij, of je geeft de wagen twee behandelingen....
 
Ongeveer 1:6 is meer dan genoeg. Ik doe altijd eerst heet water in de fles, en top hem dan af met hooguit 2cm foam. Schuimt als een gek, dus het zal vast genoeg zijn... ;)

Een volle fles is meer dan genoeg voor een grote auto, je kunt het ook met 3/4 doen, en dan iets minder foam bijvullen uiteraard.
 
Ik ga er van uit dat een voorgemengde fles niet in één keer leeg hoeft toch ???

Oftewel je kan toch best een deel in de fles laten zitten voor een volgende keer ??
 
Ik maak hem altijd helemaal leeg.

Viel me trouwens net wel wat op. Ik moest in mijn kast zijn en ik kreeg de fles SSF in de vingers. Dat spul is helemaal verkleurt !! Het was eerst roze, maar nu is het net water wat heel iets verkleurt is....

Groet, Peter
 
Voor 1 auto?? :weetniet ...
Lijkt me een beetje overdone maarja.. of je moet hem niet helemaal vullen:! (kan natuurlijk ook)
 
sjoerdnijhuis zei:
Voor 1 auto?? :weetniet ...
Lijkt me een beetje overdone maarja.. of je moet hem niet helemaal vullen:! (kan natuurlijk ook)

Hoezo overdone ?? Ik doe maar 1 auto per keer hoor. Daar heb ik al meer dan genoeg werk aan...

Groet, Peter
 
Ik gebruik met mijn foamgun (Heavy Duty versie) een auto (mijn auto, een Opel Vectra) een halve fles, mengeverhouding ongeveer 200ml SSF de rest water, soms nog een scheutje NXT shampoo van Meguiar's erbij.
De kleur van de SSF is puur cosmetisch, voegt niets toe aan de werking, maar het verkleurt inderdaad redelijk snel.
 
Ook ik heb een literfles eronder hangen. Ook ik doe mijn auto 2 keer. De 2e keer doe ik er een scheutje NXT shampoo bij. Blijkbaar ben ik dan zeer zuinig of ik heb een zeer lage dosering aanstaan. :weetniet :weetniet

Groet, Peter