• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Foam Kit Heavy aanschaffen

belanda

Detailing rookie
27 jun 2012
52
0
Was mijn auto elke 2 weken met shampoo (2 emmer) en spuit de auto om de week af met een hogedrukreiniger en alleen water. Zit er aan te denken om een Autobrite Foam Kit Heavy aan te schaffen, maar mijn vraag is, is dit wel nodig als je de auto regelmatig bij houd met wassen. Of is dit alleen nodig om te gebruiken als hij echt vies is?
 
Door te foamen wordt het vuil al losgeweekt, zodat je minder hoeft te boenen als je de auto wast en dus de kans op waskrasjes verder afneemt. Het schijnt dat als je auto niet heel erg vies is je hem daarna soms ook niet meer hoeft te wassen. Ik vind het wel een aanrader.
 
Nu foam ik toch al zo'n 2 jaar, maar ik heb hem altijd nog gewassen na het foamen..Maar inderdaad voor de meeste vuiligheid af te voeren het het weken van insectenlijkjes is het ideaal.

In de zomer gebruik ik Citrus Snow Foam (voor de insectenlijkjes) , in de lente , herfts en winter gebruik ik Magifoam, dit blijft iets langer zitten waardoor er meer tijd is om in te werken op de vuiligheid.
 
Een foam is in mijn ogen altijd een meerwaarde als je achteraf de auto ook wast.

Los vuil (zandkorrels etc.) zal op die manier al op een veilige manier van je lak verdwijnen zonder met een spons/mitt over je lak te moeten gaan.
Wassen na foamen is haast steeds nodig, roadfilm blijft onaangetast zitten op je wagen (bij mij toch). Let wel ik gebruik de HD voor het foamen, maar de gewone tuinslang voor het overtollige schuim
weg te sproeien. HD (onder druk) komt bij mij pas terug als ik de auto met de hand heb gewassen en dit wil afspoelen.

Wat ik niet zo goed snap Belanda, is je wasbeurt met hogedrukreiniger en enkel water. Gevoelsmatig vind ik dat je op die manier vuil onder hoge druk over je lak wegblaast en zo sneller krassen
en swirls zal krijgen. Geen kritiek, maar misschien een aandachtspunt?
 
Dan ga ik toch een Foam Kit bestellen dan weet ik zeker dat zowat heel het vuil weg is.

Gevoelsmatig vind ik dat je op die manier vuil onder hoge druk over je lak wegblaast en zo sneller krassen.

Heb dit al ooit meer gehoord, dat dit kan gebeuren met de HD. Zal deze dan maar inderdaad gaan vervangen door een tuinslang.

Bedankt voor de ino Lode
 
EN toch zet ik daar mijn vraagtekens bij; wanneer gaat iemand dat eens uitproberen?
Één kant van de auto eerst foamen en de andere niet en dan de HD erop; kijken welke kant het snelst swirls heeft!
 
Is net mijn punt wittereus, om enkel met de HD (op volle kracht) te werken NA het handmatig wassen. Bij jouw stelling zou ik mij het
comfortabelst voelen daar waar eerst foam geweest is...

EDIT: Belanda, probleem is dan weer dat je na het foamen en met de tuinslang afspoelt (en het daarbij wil laten) dat je auto
niet mooi (proper) oogt. En dat wanneer je nog even nagaat met de HD, de roadfilm ook (aggresief) verwijdert, wel
een properder resultaat geeft.
 
nou wittereus, wat let je?:)^

jij wil graag het tegendeel van foamen bewijzen.

*terwijl een groot deel van het forum hier door ervaring toch wel van overtuigd is*

foamen zorgt voor afvoer van je vuil (wordt ingekapseld en rustig afgevoerd)

maar we zien de duurtest op de citroen tegemoet :)^
 
I-roy : ik zou toch graag enig bewijs hebben voordat ik zo'n dure foam set aanschaf.

Nicknameless: wat wil je daarmee aantonen?
 
Ga dan naar de sloop, haal een paneel met zachte lak en ga proberen
Als je een ander niet gelooft zal je het toch zelf moeten doen.
 
@Witte reus, je mag hem altijd hier eens komen uitproberen.


Feitelijk wil je hetzelfde bereiken als met de 2-emmer methode voor het wassen, je wil zo weinig mogelijk (grof) vuil in je washandschoen hebben. Of voelt het natuurlijk voor je om eerst de onderkant van de auto te doen en daarna met dezelfde pas een haal over je dak te doen?
 
Wittereus;302902 zei:
............I-roy : ik zou toch graag enig bewijs hebben voordat ik zo'n dure foam set aanschaf................

vind het persoonlijk een beetje raar dat je wilt dat andere mensen bewijs gaan aanleveren voor iets waar jij je bedenkingen over hebt :confused:

wat Redcat zegt: als je een ander niet gelooft zul je er toch echt zelf achter moeten komen


kunt ook gewoon een gloria FM10 kopen, ben je voor €30,= klaar en kun je ook foamen! :)^

werk zelf ook met een FM10 en vind hem geweldig!
 
Denk dat heel internet vol staat met pros en cons mbt het gebruik van een foamer, gooi voor jezelf in de weegschaal en maak je eigen beslissing.