• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym - Car Glass Polish

picasso

Detailing rookie
29 okt 2010
753
0
Ik heb deze juist gekocht , en vroeg me af hoe deze het best word gebruikt ?
Bedoel manier van aanbrengen , met wat aanbrengen , en moet ik eerst de ruit met iets anders schoon maken ?;)
 
he Stimpy heb ik idd gedaan , maar vraag was eigenlijk meer bedoeld naar forum leden die dit reeds gebruikt hebben , en dit misschien anders gebruiken dan op de RTFM staat .
Nu wat zoekwerk gedaan , en deze topic gevonden , https://forum.Carclean.com/threads/glas-kleien-of-autoglym-car-glass-polish.3315/ weet ik al wat meer .
Maar toch bedankt voor je antwoord . ;)
 
Kwam wat tegen op het net, misschien kan je er wat mee.


edit: zag net je ander berichtje, dan kan ik je niet verder helpen denk ik. :weetniet
 
Zoals addy al aangaf net zo doen als in het youtube filmpje.

Ik breng het zelf aan met gewoon een gele ronde applicator, uitsmeren, laten "hazen", en afnemen met een glasdoek of MF en klaar.

Het is erg leuk spul zeer makkelijk te verwerken (bij afenmen stoft wel wat) en wat best lang blijft zitten op de ramen
en geeft een leuke beading en met rijden sheeting.

Je kan het ook aan de binnenzijde gebruiken van de auto. Ik had er geen last van maar collega icm airco aan besloegen de ramen
van binnen direct hij gebruikt voor binnen een spray glas cleaner (en buiten de CGP).
 
idd gewoon opsmeren met een pad of MF doek, even wachten en uitwrijven maar. Let op op de trims en rubber, op sommige trims laat het een witte residu achter. Verwacht niet teveel van het product als een polish. Het verwijdert echt geen krassen en putjes.
 
Moet de glass scrub van pro vision op dezelfde manier verwerkt worden? Want daar staat op de verpakking: het glas natsprayen en dan met een vochige doek uitwrijven, maar dat vind ik maar een rommel want dan heb je hoop doeken nodig om het af te nemen. De G4 wat een vergelijkbaar product is verwerk je droog. Dat droogt wel snel aan dan omdat het een dikker product is maar het is goed afneembaar met een vochtige doek en het resultaat is super.
 
he Mannen bedankt voor de antwoorden , heb het in huis eens getest op de spiegel zoals jullie hebben aan gegeven , en verwerkt idd gemakkelijk .
Van mij mag de topic dicht , ik weet genoeg . :)^