• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym 'Extra Gloss Protection' wil niet uitpoetsen

PRS

Detailing rookie
17 nov 2021
4
15
Ik ben nieuw op dit forum, en qua sealants en coating totaal onervaren.

Ik heb een fles 'Extra Gloss Protection' gekocht als extra bescherming na gebruik van Autoglym 'Super Resin Polish'.

Na de handleiding en diverse instructiefilmpjes van Autoglym bekeken en gelezen te hebben heb ik de motorkap van onze Fiesta voorzien van een laagje 'Extra Gloss Protection' en deze zoals voorgeschreven een tijdje laten drogen.

Het uitpoetsen is echter een drama. Na de opgedroogde sealant weggewreven te hebben met een microvezeldoek blijft er veel residu achter op het lakwerk. Dit is alleen weg te poetsen met veel druk. (ik heb nog geen poetsmachine, dus daarmee de rest weghalen is geen optie)

Ik heb niet de indruk dat ik nou meer sealant heb aangebracht dan zoals te zien is in de instructiefilmpjes van Autoglym, mogelijke optie's:

* Droogtijd te kort (aangeven is 15 tot 60 minuten) Ik heb ongeveer 45 minuten gewacht
* Te koud, mijn garage heeft geen verwarming, dus temperatuur is ongeveer 11 C
* Uitpoetsdoek niet goed, Autoglym geeft aan dat voor het uitpoetsen hun professionele katoenen doek gebruikt moet worden
* Anders nl...

Wie herkend dit probleem en weet hoe te handelen?

AG.jpg
 
Ik vermoed dat het een combinatie van factoren is:
- temperatuur
- (hoge) luchtvochtigheid
- te dik aangebracht
- katoenen doeken

Ik ken het AG product zelf niet maar over het algemeen geldt voor alle LSP producten zo'n beetje hetzelfde qua verwerking:
- dun, dunner, dunst aanbrengen. Als je denkt het dun aangebracht te hebben, is het vaak nog te dik
- curetijd in de gaten houden en hierop inspelen qua omgevingstemperaturen/luchtvochtigheid
- afnemen met een microfiber doek. Deze hebben veel meer absorptievermogen dan een katoenen doek die vaak ook nog eens krasjes kan maken.
 
Die katoenen doek dacht ik gehoord te hebben in een engelstalig instructiefilmpje, maar misschien heb ik dat niet goed gehoord. Het was iig een speciale rode poetsdoek van Autoglym.

Aangezien ik die niet heb wilde ik het proberen met microvezeldoeken (wat dus blijkbaar ook de bedoeling is) wat in het begin prima ging, tot het residu achterbleef.

Morgen verder, dan proberen om het er nog dunner op te zetten en wat 'spelen' met de curetijd om te zien wat beter werkt.
 
Ik gebruik deze 2 autoglym producten om mijn wagen in winter van bescherming te voorzien. De sealant moet je heel dun aanbrengen en lang laten drogen. Kan gerust een uur zijn voordat ik deze afneem . Ik gebruik microvezeldoeken om deze af te nemen en daarna nog eens met een doek na lopen
 
  • Leuk
Reactions: Timm en PRS
Waarschijnlijk te dik aangebracht inderdaad, heb de egp een x aantal x gebruikt en in het begin tegen het zelfde euvel aan gelopen.

Ik gebruik de pluche doeken om uit te poetsen werkt naar mijn idee prima
 
Ik ben gestopt met het aanbrengen met behulp van de door Autoglym geadviseerde patch, met dit ding lukt het mij niet om het dun genoeg aan te brengen.

Nu gebruik ik oude poetsdoeken (soort badstof) en dat gaat icm een langere droogtijd prima.
 
Ik gebruik microvezel applicators met “hand zakje” voor het aanbrengen daar ben ik wel tevreden over