• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autoglym super resin polish + extra gloss protection

tzer007

Detailing rookie
13 dec 2009
25
0
Hallo cleaners,

Ik heb juist bij carclean besteld 100 ml autoglym super resin polish + autoglym extra gloss protection.

De reden waarom :

* autoglym super resin polish het beste is om swirls te maskeren
* autoglym extra gloss protection een sealant is met een standtijd van +- 6 maanden.

De planning is :

- eerst wassen met meguiars NXT en drogen
- kleien met bilt hamber regular
- polijsten met autoglym super resin polish
- sealen met autoglym extra gloss protection

Gaat deze combinatie mijn auto +-6 maanden swirl-vrij maken en zorgen voor een mooie beading ? :cool:

Ps. Ik heb hier nog wat restjes dodo juice supernatural liggen.
Doe ik die als laatste stap erop of gaat die de 6 maanden standtijd negatief beinvloeden ?
 
Ik zou willen zeggen van wel maar ik denk niet dat de SRP 6 maanden lang de boel verhult.

Combinatie is verder gewoon prima. Supernatural zou ik na de volgende wasbeurt aanbrengen, mag geen probleem zijn aangezien deze geen cleaner bevat.
 
ok, thx

hoe lang moet ik wachten tussen het opnemen van de super resin polish en het aanbrengen van de extra deep gloss ?
 
Na het afnemen van de SRP een half uur tot een uur wachten voor de Deep Gloss.
 
Dibbuz;302613 zei:
Ik zou willen zeggen van wel maar ik denk niet dat de SRP 6 maanden lang de boel verhult.

Puur theoretisch zou de SRP onder de EGP zitten, en dus zo lang als de standtijd van de EGP is , eronder moeten blijven zitten.

Op zich wel een interessant gegeven. De EGP is trouwens een topper qua standtijd maar 6 maanden is wel heel lang. Nu ligt de lat bij een detailer nog wat hoger dan bij een gewone gebruiker , waarvoor deze combinatie vooral bedoeld is gezien de SRP. Waar zit het moment dat je roept, de standtijd is voorbij. Is dat wanneer je geen bescherming meer ziet, of wanneer beading/sheeting achteruit gaat. Want dat moment is al na een maand of 3-4.
 
The job is done ! :)

Het heeft me wel even bezig gehouden.. Om half 2 's namiddags begonnen en om half zeven 's avonds was ik de extra gloss protection aan het uitwrijven.

Nu over het resultaat.
Sheeting en beading zijn fantastisch ! (foto volgt nog)
De lak is subtiel dieper van kleur en ziet er beter uit maar is niet perfect nieuw (swirls). Daarvoor zal een DAP nodig zijn.

Meguiars NXT shampoo en bilthamber clay zijn voor mij toppers, die doen hun werk goed.
De super resin polish en de extra gloss protection waren voor mij de eerste keer in gebruik.
Vreemd, deze combinatie heeft een diepe kras duidelijk gemaskeerd maar de swirls zijn niet verdwenen.
Dit begrijp ik niet. Ik heb alleen met microfibre doeken gewerkt.

Verder heb ik nog wat last van nahazing maar ik denk dat die wel met een shampoo verdwijnt.
Als de standtijd nu nog een paar maanden zal duren ben ik tevreden.
 
Na een regenbui gemerkt dat plots alle beading en sheeting weg is. :eek:
Geen enkele druppel meer te zien op de motorkap, alleen 1 nat vlak.

Ik kan opnieuw beginnen :)^

Wat is er nu misgelopen,.. misschien iets te koud en vochtig buiten.
 
Dus na de eerste regenbui 28 dagen geleden was de beading weg?
Waarom kom je er nu pas mee?
 
Heb je dit geconstateerd na het wassen? Zoniet, dan eerst wassen en kijken of er nog sheeting is. Als er nog sheeting is dan is de EGP nog aanwezig.

Had je wel net gewassen, dan is het wel érg snel gegaan. Kan inderdaad aan de luchtvochtigheid liggen.
 
als destijds beginnend detailer ben ik ook gestart met de SRP en redelijk wat ervaring mee opgebouwd.
ik gebruik de SRP nog wel eens als voeding net zoals bijvoorbeeld de black-hole.
het verdiend echter de aanbeveling om de SRP iets te laten kuren. een 15 minuten is prima.

daarna de EGP aanbrengen en deze moet minimaal een uur kuren. soms kan het uitpoetsen wat lastig zijn als de EGP te dik is aangebracht.

gebruik niet teveel shampoo in de emmer, want dat maakt de shampoo te agressief voor de sealant.
 
Mijn ervaring met de combinatie SRP en EGP, de SRP werkt zeer goed en is makkelijk te verwerken, alle swirls waren bij mij dan wel een heel eind weg, vervolgens getopt met de EGP (begin augustus), vervolgens 2 weken later (18 augustus) nog een laag Meguiars nxt generation tech wax 2.0 (vloeibaar) eroverheen.

Ik moet zeggen dat er nog steeds beading is. Heb je de EGP wel lang laten curen? Ik moest toch 1.5 uur wachten toen de swipe test goed was. Ondertussen is de wagen regelmatig in de waxbox gewassen (volledig programma dus met de aggresieve foam). Wel zag ik dat op 1 november alle swirls weer terug waren. SRP heeft dus onder de EGP geen 6 maanden kunnen volhouden. Die 6 maanden is waarschijnlijk ergens droog in een hoekje gemeten.

Conclusie:
Producten zijn makkelijk te verwerken maar het doet niet wat precies op het doosje staat, maar dat is nooit het geval heb ik het idee. Ben dus bang dat er iets fout is gegaan in jouw geval.