• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym

camaro

Detailing rookie
31 aug 2010
13
0
Nou krijg binnenkort mijn DAP binnen dus ben benieuwd.....
Nou heb ik nog al veel spullen van Autoglym en ben benieuwd of ik dat gebruiken kan.

Ik heb die Super Resin Polisch die schijn ik wel te kunnen gebruiken en ik heb
die AquaWax.... die schijnt dus niet machinaal te kunnen. (waarom eigenlijk niet?)

Ik heb ook die Extra Gloss Protection (beetje olie achtig spul)

Kan ik met deze spullen aan de slag met de DAP?

Handige info misschien is dat de lak van mijn auto nieuw is!

Alle tips van eventuele andere producten zijn welkom.... (ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer)

groetjes
en bedankt vast

Aquawax met de DAP opbrengen lijkt mij inderdaad niet ideaal. Is het idee van het product niet juist dat je het opsprayt en weer afneemt? Ik zou niet weten waar een DAP daar in het proces komt kijken of het beter maakt ;)

Eerste vraag als je tips over andere producten wilt, is denk ik wat je er mee wilt doen? Met wat je nu hebt kun je de auto cleanen en voeden (Super Resin Polish) en beschermen (Extra Gloss Protection, is een sealant, een synthetische wax zeg maar). Met de SRP kun je eventueel een heel klein beetje polijsten, maar het middel heeft erg weinig polijstkracht, waarschijnlijk niet genoeg om veel verschil te kunnen maken.

Dus wil je gaan polijsten, dan zou ik eens gaan rondlezen op het forum en in de webshop bij ofwel de SSR producten van Poorboys World, of bij de Raffini producten van Monello (eigen label van Carclean). Deze zijn van licht tot grof verkrijgbaar, afhankelijk van wat je nodig hebt.

Wat je verder nog nodig zou hebben voor bij de DAP? Pads en doeken natuurlijk! Voor de producten die je nu in je bezit hebt lichte pads, bijvoorbeeld rood of goud voor de sealant, en zwart voor de SRP.
Mocht je meer gerichte vragen hebben, zijn hier genoeg mensen om ze te beantwoorden. Een grote aanrader als de DAP nieuw voor je is is om een clinic bij te wonen, er staat er voor oktober weer eentje ingepland zag ik. Hier komt de techniek, padkeuze en een aantal van de producten ter sprake. Ik heb hem zelf ook bijgewoond en heel veel van opgestoken :-)^

Bedankt voor je reactie, dat Aqua wax is inderdaad dan niet geschikt.
Mijn auto is net nieuw gespoten dus een echte polish heb ik denk ik dan niet nodig.

Dus na die Extra Gloss Protection eigenlijk een gewone wax gebruiken?

Zo'n clinic lijkt me wel wat, even uitvogelen wanneer dat is.

Ik wil er zoveel mogelijk uithalen wat erin zit maar er gaat een nieuwe wereld voor me open :lol
Dus af en toe duizelt het ff van alle verschillende waxen, pads en noem maar op :auw