• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Automatten uitzuigen

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Ik heb een klein probleempje dat ik zelf nog niet goed heb kunnen oplossen. In mijn Peugeot2008 heb ik zogenaamde 3d matten. De stof lijkt op velours. Wat ik hierbij merk is dat zand en aarde zich hier behoorlijk in nestelt en verdomd lastig eruit te krijgen is met de Dyson stofzuiger. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Het irriteert mij echt.

stevig "boenen" met de zuigmond en ik heb ook een speciaal auto setje van dirt devil [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

daar heb je zogeheten turbo borstel, en dat werkt erg makkelijk voor haren en zand enz

Dat setje gaat niet op een Dyson passen, want die hebben geen "gewone" aansluiting zoals elke 1000 in een dozijn stofzuiger.

Heb hier nl. de DC 37 Allergy Musclehead Parquet staan 8d

Maar gelukkig heeft Dyson zelf ook zo'n setje!

9200000015476939.webp

Die langwerpige is overigens uittrekbaar, en dan heel erg flexibel.

Verschrikkelijk irritant is dat! Denk wel een kwestie van bijhouden. Zoals RedCat zegt denk ik dat een extractor de uitkomst biedt. Van de week las ik dat McShine zijn matten had laten weken in Biotex en Microrestore, wellicht een optie?

Ik gebruik hiervoor een tornador in samenwerking met een flesje apc 1:10..

Spray de mat in en blaas hem daarna uit met de tornador.

Dat zijn rotmatten. Die moet ik ook wel is uitzuigen op me werk. Ik klopt ze altijd uit en ga dan met een kleine zuigmond kleine stukjes bij kleine stukjes je bent even bezig maar wel netjes schoon

Als de matten uitneembaar zijn dan kan je ze best insprayen met een cleaner en gewoon perslucht erop loslaten..

Eerst stofzuigen , dan insprayen/uitblazen en wederom stofzuigen ( met een extractor indien je er 1 kan gebruiken )

Ik heb een mattenborstel van de action. Maakt als het ware het zand los , zodat je het makkelijk kan uitkloppen/stofzuigen. Mijn Dyson heeft er geen problemen mij na de borstel. Ik weet alleen niet of dit geschikt is voor jou type matten. Die opzetstukken die getoond worden gebruik ik niet echt, alleen de langwerpige. Heb niet zo lang geleden een Dyson dc29 complete gekocht waar heel veel opzetstukken bijzaten. o.a de vertoonde(misschien dat de meest linkse er niet bij zit).

De middelste borstel is een borstel met harde haren,... Lijkt mij handig om die gewoon op de dyson te zetten en tevens te stofzuigen.

De linker is een kleine turboborstel, weer handig voor je vloermat in de auto, en de smalle handig voor de hoekjes.

IbizaSigno;351816 zei:
Verschrikkelijk irritant is dat! Denk wel een kwestie van bijhouden. Zoals RedCat zegt denk ik dat een extractor de uitkomst biedt. Van de week las ik dat McShine zijn matten had laten weken in Biotex en Microrestore, wellicht een optie?

Haha, dat is niet mijn standaard werkwijze hoor, maar nu ze toch buiten gebruik waren....

Normaal gebruik ik alleen een extractor wanneer het iets warmer/zonniger weer is, zodat het vocht snel weer weg is. Heb geen zin om de binnenkant van de ramen te moeten krabben.

Dus als je het toch doet, leg de matten binnen te drogen en rij enkele dagen zonder, en hoop dat het niet gaat sneeuwen/regenen etc...