Vorige week de auto klaargemaakt voor onze eerste vakantie met onze dochter van 8 maanden. Dakkoffer aangeschaft voor alle zooi die mee moest en de auto gewassen en snel uitgezogen voordat we vertrokken.
Waar ging de reis heen: Oostenrijk, toch wel ons favoriete land zowel in de zomer als de winter. Ieder jaar zijn wij hier wel minimaal 1x te vinden alleen deze keer dus met zijn 3tjes.
Helaas was het in Oostenrijk behoorlijk koud nog Snachts dus er werd nog gestrooid. Hoewel de auto schoon was bij vertrek was dit eenmaal in Oostenrijk aangekomen niet meer te zien. Na een regenbui (vrij pittige) was het grootste deel van het vuil er weer vanaf gespoeld waardoor ik her en der toch nog wat mooie plaatjes heb kunnen schieten.
En als je goed kijkt kan je hem hier ook nog spotten vanaf de hoogste en langste hangbrug van volgensmij de wereld. 115 meter hoog en 420 meter lang. Ik heb geen hoogtevrees maar hier kreeg ik toch wel klamme handjes van:
(Links onder het hutje achteraan op het veld langs de bosrand, mooi ver weg van alle andere auto’s
De brug in kwestie:
Maargoed daar draait het niet om, bij thuiskomst was de auto 1 zwijnenstal na ca. 1800km. (1:11,3 gemiddeld viel mij niet echt tegen met ca 130km/h en een dakkoffer) Soepstengel en rijstwafel all over the place. Gelukkig erg lekker weer gehad dus meer dan voldoende vliegen kunnen vangen:
Als eerste begonnen met foamen met bilthamber touchless op een pir van 3%, daarbij een dopje artico magico toegevoegd om het wat beter te laten plakken zodat hij net wat langer kon weken.
Daarna begonnen met de velgen en
non ferro en een borstel, ez wheel brush en een oude
monello washmitt, deze even laten weken en afgedaan met eerder genoemde. Als bescherming wat wetcoat aangebracht.
Hierna de auto gewassen met de bekende 2 emmer methode en
Nanolex Pure shampoo. Hierna was er op de meeste delen weer een aardige beading en Sheeting van de
Nanolex Si3D coating en de paar weken geleden aangebrachte
Nanolex Si-finish. Op de laagste delen was deze wat minder geworden.
Hierdoor toch besloten na een grondige was nog maar even te foamen met
Nanolex washcoat.
De geur van de washcoat is echt geweldig! Daarbij het lekkere oranje kleurtje en het geluid wat je hoort na het aanbrengen maakt dit wel een leuk en lekker product.
Hierna de auto gedroogd met de maestro car Dryer en klaar voor de zaterdag.
Vandaag verder gegaan met het interieur want dit was niet om aan te zien:
Overal dus etensrestjes (erg fijn ook met die geperforeerde lederen bekleding) en zand, steentjes en stof van de bergpaden etc.
Ook het vignet is altijd een feestje, daarom plak ik deze altijd maar voor de helft vast zodat je deze er makkelijk vanaf kan halen.
De overige ramen en ook uiteraard de bekleding zat onder de handjes, kwijl en snot.
Ramen gedaan met een wafeldoek en ddj clearly menthol. Interieur heel goed gezogen. En lederen bekleding afgedaan (plaatselijk met de gliptone cleaner en consitioner, inclusief het stuur)
De overige interieur delen met
Nanolex interior cleaner en
Nanolex interior dressing.
Vandaag ook de sponningen nagelopen met beadmaker en de banden in de
Gyeon tire.
Nu is hij weer lekker toonbaar gelukkig, dat is altijd zo’n heerlijk gevoel.
Plaatje bij het praatje:
Exterieur:
Interieur:
En als afsluiting nog even wat stuur beelden van een heerlijke bergpas met fantastisch uitzicht.
Moest even wat boodschappen gaan doen dus zonder vriendinlief en de kleine meid kon ik even wat steviger sturen.