• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autopolijst/compount??

rick1974

Detailing rookie
10 dec 2008
11
0
Beste deskundige hier nog een vraagje van een newbie.

Heb al het een en ander hier gelezen maar heb eigenlijk toch nog een vraag.

Ik wil naar het kleien van de lak de lak zogoed mogelijk krasvrij krijgen dus zo net mogelijk, gezien dit allemaal nieuw voor me is wil ik dit met de hand doen.

Nu mijn probleem, ik denk dat er nooit wat gedaan is aan deze auto lak zit dus vol krasjes klein wat groter etc etc.

Wat kan ik nu het best gebruiken een compount? Polijst? en met welke pad?

Vroeger deed ik dit gewoon met commadant maar naar het lezen hier wil ik dat dus niet meer gebruiken.

Ohh ja lak is een donkere metellic.

gr rick
 
Met een Compound polijst je de lak ;)
We kunnen niet zo zeggen welk product je nodig hebt met welke pad, dat hangt af van de hardheid van de lak en welk resultaat je wilt behalen. Wat is het merk/type van je auto?
 
Met de hand gaat het denk ik zeer lastig worden. In ieder geval een hele zware dobber.
 
Met de hand wordt inderdaad een zware klus! Ik denk dat een DAP500 geen gekke investering is.

Ik denk dat je met je DAP 4 polijsturen nodig zal hebben, wil je ditzelfde met de hand bereiken, dan ben je zeker het tienvoudige kwijt. Dus dan kan je er 40 uur voor uittrekken.

Maar met de hand:

Oranje Lake Euro Handpad
Waarschijnlijk SSR 2.5

Daarna

Witte Lake Euro Handpad
Met SSR1 of Professional Polish

Suc6!
 
Gaat om een mitsubishi spacewagon uit 94.

mmmm met de hand gaat dan zeker wel een lange klus worden, misschien beter met een excenter proberen, blijven de producten dan ssr 2.5, SSR1 en de pads het zelfde?


gr rick
 
Jup, maar je zou eerst kunnen proberen met een witte pad en SSR2,5 en als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je nog naar een oranje pad opstappen.