• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat na compound met rotary(Harde lak Audi)

FastVW

Detailing trainee
27 mrt 2016
9
45
België
Ik ben begonnen aan een opfrisbeurt van m'n A6 Avant Bwj 2016 ,
zoals verwacht heeft deze zeer harde lak en kwam ik met m'n Rupes LHR15 niet vlot van start !
Dan maar overgeschakeld naar een Flex rotary (eerste keer dat ik deze gebruik !!)
De Flex set had 2 bijgeleverde pads (blauw en geel) ,
dus met de blauwe pad begonnen samen met Scholl S3.
Hiermee heb ik wel resultaat :) voor de kleinere vlakken gebruik ik een Scholl oranje+S3

Nu is m'n vraag wat na deze stap ?
Nogmaal een pas doen met zelfde compound op de LHR15 of
Polish(S30 of rupes geel) met rotary en daarna zelfde polish met Rupes LHR15 aanbrengen ?
Of rotary met rupes geel en daarna Rupes LHR15 met Rupes polish wit ?

Alvast bedankt !

mvg

Kevin
 
Ik zelf zou een stap met de Rupes doen met een medium polijst pasta en pad en desnoods daarna met een finishing pasta en pad op de Rupes.

Ik vindt je stap van roterend met S3 naar excentrisch S30 en gele Rupes pad wel heel groot. Ik zou zelf nog een tussenstap doen; iets van S17 met oranje Scholl pad ofzo. Als dat een prima resultaat geeft, het daarbij houdenen anders nog een rondje gele of witte Rupes pad met een finishing polish doen voor net dat beetje extra.
 
Bedankt voor de snelle reactie !

Ok dan doen we de volgende stap met de LHR15... Ivm medium polish heb ik enkel Rupes groen met bijhorende groene foampad.
Voor de gele polish heb ik zowel gele foam als de gele microfiber.
Voor de witte heb ik enkel witte foam.
Heb nog wel thin pads van nanolex in grijs/violet/blauw.
 
Je kan dan de oranje Scholl pad doen met Rupes gele pasta, zo heb je net even wat meer bite. Daarna met een finishing polish geel of witte pasta op bijbehorende pad.
 
Je kan dan de oranje Scholl pad doen met Rupes gele pasta, zo heb je net even wat meer bite. Daarna met een finishing polish geel of witte pasta op bijbehorende pad.
Ik heb momenteel de oranje scholl enkel in klein formaat (DAP500/flex).
Iets met misschien meer bite tov van Rupes gele foam/gele microfiber dat ik wel nog heb voor op LHR15 is gele Rupes meduim wool polishing pad ...
 
Deze had jij toch ook?
Als deze pad lekker draait op je Rupes (ben ik eigenlijk wel benieuwd naar want ik heb ze niet) kun je ook een finishing (of polishing pad voor meer bite) gebruiken icm finishing polish na je medium combinatie .
Zelf ben ik niet zo’n fan van Wool pads en voor mijn gevoel zijn er betere opties om mee te finishen dan de Rupes medium wool polishing pad.
 
Yep deze heb ik inderdaad in de 3 kleuren , wel allemaal in de thin versie .
Ik zal is een paar combinaties testen.