• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto's vol met krassen

xXSanderXx

Detailing rookie
8 mrt 2009
30
0
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb al een hele tijd van alles op het forum zitten lezen en ik leer er veel van!
Alleen nou kwam ik op een punt. Ikzelf werk in een autogarage (dealerbedrijf) waar ikzelf ook regelmatig nieuwe, maar ook ingerolen 2e handse auto's moet poetsen en zorgen dat ze er perfect uitzien.
Nou krijg ik vaak auto's voor mijn kiezen die vol met krassen zitten.

Alleen ik merk dat op dit forum heel veel word gesproken over het onderhouden van je auto kleien, waxen ect.
Heb geen sticky's kunnen vinden met wat te doen met auto's die vol met lichte krassen zitten.
Wel hoe je ze moet voorkomen, maar niet hoe je ze perfect wegkrijgt.
 
Hoi Sander,

Of je ze wegkrijgt hangt mede af van hoe diep ze zitten.
Met clayen en waxen alleen ga je het niet redden, dan zul je echt op producten zoals SSR1, SSR2 en SSR 2.5 moeten overstappen.

Deze producten moet je eigenlijk alleen wel machinaal (met de juiste machine en geen gamma ding van 15 euro) gaan gebruiken en vergis je niet hoeveel tijd erin gaat zitten !

Even van een nieuwe slecht onderhouden auto uitgaande denk ik dat je met de volgende tijden rekening moet houden:
- Auto wassen met shampoo & 2 emmer systeem (30 minuten)
- Auto helemaal clayen (1,5 uur)
- Auto machinaal met SSR 2.5 behandelen (3 uur)
- Auto machinaal met SSR 1 behandelen (3 uur)
- Auto machinaal met wax behandelen (1 uur)
- Auto met sealant afsluiten (1 uur)

Als met al kost het je dan anderhalf tot 2 dagen om een auto van binnen en buiten weer in topstaat te krijgen.
Denk niet dat je werkgever / opdrachtgever daar op zit te wachten ?

Gr. Arjan
 
Bedankt voor je snelle antwoord.

De polijstmachine's bijhorende pat's polijst middelen ect. hebben we allemaal.
Alleen het werd maar gebruikt zonder dat iemand eens goed heeft rondgekeken (bijv op dit forum) hoe het daadwerkelijk het beste gebruikt kan worden.
Dat geld dus ook voor mij.

Waar nu het meeste tijd in gaat zitten, is het wegpoetsen van al die vervelende polijst spetters op de ruitenwissers rubbers enz.
Dit denk ik omdat ik teveel water op de lak gebruik.

Heeft iemand hier nog tips voor?
 
Juffer1 zei:
- Auto machinaal met wax behandelen (1 uur)
- Auto met sealant afsluiten (1 uur)


Als met al kost het je dan anderhalf tot 2 dagen om een auto van binnen en buiten weer in topstaat te krijgen.
Denk niet dat je werkgever / opdrachtgever daar op zit te wachten ?

Gr. Arjan

Die 2 moet je alleen even omwisselen; Eerst de sealant dus en dan de wax.


xXSanderXx zei:
Bedankt voor je snelle antwoord.

De polijstmachine's bijhorende pat's polijst middelen ect. hebben we allemaal.
Alleen het werd maar gebruikt zonder dat iemand eens goed heeft rondgekeken (bijv op dit forum) hoe het daadwerkelijk het beste gebruikt kan worden.
Dat geld dus ook voor mij.

Waar nu het meeste tijd in gaat zitten, is het wegpoetsen van al die vervelende polijst spetters op de ruitenwissers rubbers enz.
Dit denk ik omdat ik teveel water op de lak gebruik.

Heeft iemand hier nog tips voor?

Ik denk inderdaad dat het niet rendabel is voor het bedrijf waar je werkt om de auto een behandeling te geven zoals een detailer dat zou doen.

Polijstspetters heb je over het algemeen alleen bij roterende machines. Vaak is dit de enige machine die de doorsnee garage- en poetsbedrijven hebben. Roterende machines worden alleen gebruikt voor harde lakken, diepe krassen of lakken die in erg slechte staat verkeren. De roterende machine moet 99% van de keren nabewerkt worden met een excentrische machine om een strakke finish te krijgen. Dit wordt vaak niet gedaan en het resultaat is een auto vol swirls en hologrammen. Bij een goede polijstbeurt komt overigens geen water aan te pas. ;)
 
Welkom Sander!
Over wat voor soort krassen heb je het? Swirls of krassen waar de lak echt weg is? Veel lichte krasjes kan je machinaal weghalen en er staan veel voorbeelden op het forum van echte krassen en swirls. Voor een snel resultaat (baas blij) zijn er producten met fillers die de swirls tijdelijk maskeren (klant tijdelijk ook blij). Voor het echte werk ben je meer tijd kwijt. Het DDD (Dibbuz en Adri) doen af en toe een auto met z'n tweeën. Dan zijn wel de heel dag met één auto bezig, dus 2 mandagen. E zijn maar weinig dealers die dat ervoor overhebben.
 
Geen water? Dus met een groffe pasta ook geen water?
Wij hebben een roterende machine en een machine (waar van die grote pat's op gaan) die alleen trilt zeg maar.
Ik werk alleen met de 1e en ben niks anders gewend.
De 2e machine is toch alleen voor een teflon/glans laag?

Enne ik heb het denk ik over swirls.
 
Lijkt me verstandig als je eerst eens goed opschrijft wat je ter beschikking hebt:
-welke pads (merk, cuttingfactor)
-polijstmiddelen (merk, cuttingfactor)
-welke machines je hebt (merk, type)