• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autostomerij

Bedankt patrick voor de foto´s.

Wat jij zegt, leuk voor de naadjes en kiertjes. Ik houd me wel bij de dingen die ik tot nu toe heb gedaan.
 
Deze aanpak past gewoon niet in ons straatje als detailer zijnde.

Voor 99% van de 'gewone' mensen is dit een uitkomst. Die zien alleen dat de auto schoon is, meer niet.

En voor die 35 of 45 euro hoef je het ook niet te laten :-"
 
Maar begrijp ik het goed dat die gasten voor 35 euro komen voorrijden, je auto schoonmaken van buiten en binnen en thats it?

Daar wordt je iig niet echt rijk van.
 
Inderdaad Dries.

Ze rekenen 35 euro voor een normale auto en 45 voor een station, suv, mpv, bestelwagen.

Ze hadden vandaag al 8 auto's gedaan ... :-"
 
met zn 2en...

En dan moet je nog benzine, auto, doeken, doeken wassen...

Volgens mij kan je beter een krasstraat beginnen.
 
Ziet er toch wel uit alsof er 'de tijd' wordt genomen voor je auto. Hoe lang zijn ze bezig geweest met z'n 2en?
Allicht beter dan door de borstels heen halen, en ook de kiertjes frissen er van op. Helemaal zo gek nog niet :)

Licht offtopic trouwens, maar ik vind het leuk om te zien dat jullie er met een open blik naar kijken en het testen. Niet afdoen als onzin omdat het onbekend is, maar eerst zelf zien wat het is en wat de voor- en nadelen zijn. (en dit delen met ons uiteraard ;))
 
haha ik hoef niks meer toe te lichten..of fotos te plaatsen

Ik ben dik tevreden en zeker met het interieur en wat patrick ook zegt voor 99% van de mens zou dit de oplossing zijn.
Zeker omdat alle moeilijke plekjes ook worden meegenomen met zo n stoom apparaat.
Verder interieur ruikt erg goed en alle cola vlekken zijn echt weg en alles is droog binnen, dus niet nat vd stoom
Buitenkant ziet er ook goed uit, vind ik :-b . en zeker voor het geld dat t kost.
Ze raffelen t ook zeker niet af!!!! aardige gasten ook

erna zelf kleien en dan polishen , dan zou ie helemaal weer in showroom staat zijn
Patrick bedankt voor je support :cool:
 
voor het interieur zou ik dit misschien nog wel eens willen proberen.. maar toch liever niet op mijn lak
 
Als ik het goed heb heeft stoom een temp van 120gr.
Ik vraag me dan ook echt af of dat wel goed voor je lak is.
 
Op zich wel heel leuk om te zien wat voor ontwikkelingen er zijn. Als detailers kunnen we hier dan weer wat van leren (zowel positief als negatief).

@Nicknameless, dank voor je foto's en filmpjes

@Onno11, dank dat je dit met ons hebt willen delen (laten uitvoeren v/d klus, beschikbaar stellen van je auto etc)
 
@ Patrick/Nicknameless,
Als je nadenkt over zo'n stoomeend dan wil ik je graag het volgende meegeven: die stoomeend heeft een vast tuitje waaruit de stoom komt, ze zult net zien dat je daar niet lekker overal mee bijkomt waar je zou willen stomen. Er zijn ook stoomreinigers te koop met een losse slang met handvat, daar geef je jezelf nét wat meer bewegingsvrijheid mee, en volgens mij zijn die niet eens heel veel duurder. De stoomeend was bij mij vrij snel stuk, doordat hij omviel en direct het tuitje afbrak, toen heb ik een andere gekocht maar dit keer één met een losse slang.

Thanx voor de leuke review mannen.
 
Tip van Flipster ( aka mijn vriendin ) met gouden tip:
leg de slang over de schouder heen tijdens het werk, of haar bewoording:"zou er niet blij van worden als ze met die slang tegen je auto aan rammen steeds" .
Jip, ik viel ook even van mijn stoel, maar ze heeft zéér zeker een heel sterk punt te pakken. ( Wordt ons allen ook geleerd tijdens het DAPpen )

Voor de velgen, kiertjes, matten etc vind ik 'm top.
Voor de rest boud ik het zelf bij detailen.

Maar desalniettemin: voor een snelle beurt en mensen die gewoon net wat mindere eisen stellen is het zeer zeker een goede stap.
Of het financieel haalbaar is op gegeven moment .... laat ik aan het bedrijf over
 
in mijn geval maakt t niet uit.
het interieur is schoon en de vlekken zijn weg , daar gaat t mij om .
ook is het interieur niet nat na de behandeling.
ik heb begrepen dat met een extractor wel de boel een dag moet drogen.
t zal altijd wel beter kunnen maar voor wat ik er nu voor heb betaald , dat denk ik niet:-"
 
Ik heb sinds enkele maanden een stoomreiniger, maar een simpel en goedkoop ding.
Ben daar zeer tevreden van, want vlekken of aangekoekte vervuiling op velgen krijg ik er probleem loos mee weg.
Zo komt er geen halve set borstels en meerdere verschillende producten aan te pas om het weg te krijgen, tijdwinst is ook een heel groot verschil.
Voor motorruimtes en alle andere moeilijk bereikbare plaatsen wil ik het niet meer missen.

Maar voor het poetsen van ganse wagens zal het mij niet overtuigen.
Je hebt al een aanzienlijke stomer nodig, wil je niet om het kwartier even staan wachten op een volgende lading stoom.
 
Inderdaad een uitkomst voor onder de motorkap, kiertjes, matjes toch maar eens verder zoeken naar voor en nadelen op het www :)^
 
Toevallig zocht ik meer info over dit onderwerp.

Ik liep over de autorai en deze mensen trokken mijn aandacht. Dus even een praatje gehouden. Het is een bedrijf dat franchisers zoekt, deze schaffen met een aanbetaling voor de eerste twee jaar de compleet ingerichte auto aan. Daarna moet jij je geld zelf zien terug te verdienen.
Het leek mij interessant, maar na deze repo is het toch niks voor mij. Ik ga geen producten gebruiken waar ik voor mijn eigen auto's geen voorstander van ben en dit dan wel toepassen op de auto van een ander.

Het is wel beter dan de krasstraat, maar dan ook weer duurder. Voor de normale autorijder is dit dan denk ik ook geen optie.

Wel zou ik het willen toepassen op naden en kieren.

Mannen bedankt voor dit verslag, hier hebben de mensen wat aan.