• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autostomerij

onno11

Detailing addict
9 aug 2010
98
62
Hoi kreeg laatst een folder in de bus over het compleet reinigen van de auto dmv stoom binnen en buiten .

de autostomerij voor de auto :-b

Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

check zelf!!

Heb al gegoogled en schijnt erg goed te werken . teer en aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop ze een keer aan het werk te zien. Ik wil best mijn auto als proefkonijn aanbieden, kijken of ze daadwerkelijk een krasvrij resultaat achterlaten.

Maar dat betwijfel ik getuige de filmpjes....
 
nou geen reclame hoor .. het is gewoon dat ik deze folder deze week in huis kreeg en was benieuwd of deze manier van werken hier bekend was!
as zaterdag 14 aug ben ik ook op de DAP clinic.
Ik laat vanavond mijn auto stomen en en dan vertel ik dan wel het resultaat. evt met filmpje cq foto's
 
ja Den Haag .

ik was ook gewoon erg nieuwsgierig.

kijk krassen krijg je er niet mee weg maar t schoon maken ed wel.

ik ga t meemaken ben zelf ook benieuwd naar resultaat.
mijn auto is nu blauw hopelijk blijft die dat ook :-b

zitten oude cola vlekken in mijn dakstoffering dus hopelijk krijgen ze die er ook uit.

we zullen t zien
 
Krast misschien niet, maar het geeft me toch een partij swirls. Het kan ook niet anders. Ze stomen het vuil los en vegen daarna met een doek over je lak (zie ook demo filmpje). Een waterless wash zoals Spray & Wipe is veiliger, goedkoper en zuiniger), maar ook niet 100% swirlvrij.
 
Onno, kun je dan ook vantevoren foto's maken?
Kun je mooi zien wat de verschillen zijn.

Op detailingworld heb ik weleens wat mensen aan de slag gezien met stoom en dat waren toch echt geen prutsers.
Reinigen met stoom kan zijn plaats hebben bij het reinigen van auto's, maar ik zie het niet graag op mijn lak gebeuren.
Op stoffen bekleding in je interieur zou ik het effect wel willen zien.
 
Op het Duitse Auto Festival is Assen dit jaar stonden ook een aantal mensen met stoom een auto schoon te maken. Ik hbe er niet al te lang bij staan kijken, want ik vond het zonde van de mooie auto's.;)

Ze 'spoten' met stoom het vuil van de auto steeds in rechte lijnen, zonder dat de auto daarvoor gewassen werd. Het lijkt mij dat als je met kracht op vuil spijt dat het alleen maar krassen kan veroorzaken en in dit geval nog rechte ook
 
hier 2 filmpjes van VOOR de "stoom " beurt:

ze zijn genomen met mijn mobiel dus weet niet of dat overkomt op youtube.



Vanavond de filmpjes van NA de GROTE "stoom"beurt :eek:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://forum.Carclean.com/forums/forum-en-webshophandleidingen.6/

:-"

www.photobucket.com , www.imageshack.com bijv.
 
Euh... dat je auto schoon wordt begrijp ik wel met stoom, maar ik denk dat eventueel aanwezige wax/sealant ook wel door deze behandeling aardig verdwenen zal zijn...