• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autostomerij

ik zie dat ze de link naar de autostomerij hebben verwijderd ..maar die wax die daar op staat gebruiken ze

ff googlen en je ziet wat ik bedoel

ik denk het is t proberen waard ; voor 35 euro je auto van binnen en buiten gereinigd en daarna in de wax gezet is geen geld.

En ze zijn goed verzekerd :-b dus mocht er iets gebeuren :grinning:
 
Euh... sorry, die 35 euro hou ik liever zelf in mijn zak, en vertroetel mijn bolide liever zelf :heart_eyes: En zo zullen de meesten hier wel denken! :grinning: Eigenlijk ben je op dit forum verkeerd, hier doen wij het liever zelf dan het te laten doen :)_[]
 
Ik wacht het resultaat van vanavond wel even af :grinning:

Overigens heeft Onno aangegeven naar de DAP clinic te gaan. Dan zit 'ie hier toch zeker goed. :cool:
 
stimpy68 zei:
Euh... sorry, die 35 euro hou ik liever zelf in mijn zak, en vertroetel mijn bolide liever zelf :heart_eyes: En zo zullen de meesten hier wel denken! :grinning: Eigenlijk ben je op dit forum verkeerd, hier doen wij het liever zelf dan het te laten doen :)_[]

haha ik kan je pas vanavond vertellen of dit werkt of niet :)
mijn vraag hier was alleen of jullie hier bekend mee waren .. ?

en ja DAP dat doet ie niet :)
dat mogen jullie me zaterdag leren :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Komt helemaal goed.

Ik neem de Brinkman mee en de camera ;)

Tip: stukje polijsten en swirlvrij maken en laat ze dan met stoom en dat vieze doekje gewoon dat stuk meenemen. Daarna inspecteren hoe het eruit komt.

Wel opletten dat ze niet stiekem op dat stuk de doek omdraaien naar een schoon stuk :)
 
Een doekje met steeds meer vuil erin over je lak heen trekken geeft inderdaad een krasvrij resultaat. Foamen, afspuiten, kleien, etc: allemaal onzin x-]
 
ik ben nu "live on location" en zit met open mond lijdzaam toe te kijken...8o

ik heb een paar foto's gemaakt en een stukje gepolijsd.

gedeelte is voor 99% swirlvrij. Ik ben benieuwd of het na de stoombeurt ook nog zo is.

Maar ik hou mn hart vast :no
 
Wel heel benieuwd! Op zich zou stomen wel aardig werken, maar dan als vervanger van de pre-wash denk ik. Dus eerst stomen, daarna wassen met 2BM.
Of met stoom het vuil losweken, dan met foam het vuil afvoeren, en dan wassen. Nog beter :p

Keep us posted!
 
Zo, ik ben terug.

Het is me allemaal redelijk mee gevallen. Ik had verwacht dat ze met een doekje de lak schoon zouden vegen, maar ze stomen onder flinke kracht het vuil éérst weg en dan halen ze een doek er langs.

- slechts 3 liter water (omgezet in stoom) verbruikt.
- als "ecowax" gebruiktten ze Smartwax AIO
- glassex....

Ze gebruiken (gelukkig) meerdere doeken.

Ik heb de tip van Tim opgevolgt en een klein deel gepolijst. Hiervoor heb ik de DAP900 + oranje pad en Monello Mezzo gebruikt.

Eerst van te voren het te behandelen deel gekleid met Dodo Juice SN en PB S&W.

En zo na. 99% van de lakdefecten waren weg. En dat bij een paar hits. Er wordt vaak gezegd dat BMW lakken knetterhard zijn, maar in dit geval was het redelijk te doen.

Toen ze aankwamen, was ik net klaar met de testspot. Snel alles weggedaan. :grinning:

Ten slotte nog wat filmpjes



Het is me 100% meegevallen. Ik had verwacht dat het 1 grote swirl walhalla zou zijn...
Het gebruik van stoom kan mij ook wel bekoren, maar meer voor de kieren, hoekjes, velgen enz. echt voor dingen waar je met een doekje en/of kwast niet bijkomt.

Ik zit er dus over na te denken om een 'stoomeend' aan te schaffen. Ik zie het nut er wel van in. :ja

Onno, het was leuk kennis met je te maken, nu gauw naar de DAP clinic a.s. zaterdag en lekker zelf aan de slag. Mocht je hulp nodig hebben, geef maar een seintje.

Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er komen bij toch wel een paar vragen boven: strip je de waxlaag niet met die hitte? Is het wel veilig voor plastic en rubberen delen?

Ziet er voor de rest wel zeer intersant uit!

Weer super van je Patrick al die foto's en video's!
 
Het stomen gebeurd vóór het waxen hè ;)

Ik heb geen idee of de wax verdwijnt onder de temparatuur van het stomen, er zal ongetwijfeld wel iets gebeuren....

Ze hebben ook het interieur gestoomd inclusief dashboard. Voor zover ik het heb kunnen zien, gaan ze niet met de nozzle op een paar cm van het kunstsof stomen, maar "waaien" ze als het ware het stoom eroverheen.