• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AVA or Kranzle ?

Skippie

Detailing addict
28 apr 2011
235
68
31
Ik ben al langere tijd aan het twijfelen om een nieuwe HD aan te schaffen. Ik heb inmiddels al 2 Karchers versleten (K3 en K5) en wilde nu gaan voor een betere kwaliteit HD die er niet na enkele jaren alweer mee stopt.

Nu was ik eerst aan het kijken naar een Kranzle (1152 of 2160) maar zag dat CC nu AVA in het assortiment heeft. De Master series P80 heeft ''20 jaar garantie'' mits je om je 5 jaar aantoonbaar onderhoud pleegt aan de HD (met setjes van AVA). Echter lijkt het ook nog een vrij nieuw merk te zijn en kan ik erg weinig ervaringen vinden. Kranzle is natuurlijk hét merk als je het over kwaliteits HD's hebt (al kan ik daar ook weinig over vinden) De garantie termijn van Kranzle zit ook slechts op 1 jaar.

In DE zit de Kranzle 1152 op zo'n 650-700 euro wat dus ruim de helft duurder is dan de AVA, terwijl de AVA betere specs heeft.

wat is de betere keuze?
 
Feit: de materiaalkeuze is gewoon minder.
Ja? Is dat een feit? Ik kan het namelijk nergens als feit toetsen. Ik vind het echt niet erg als het zo is, maar ik vind het momenteel een beetje geroeptoeter. Het lijkt een beetje op 'Apple is altijd beter, feit'. En ik krijg daar de kriebels van.

Het zal de spraakverwarring door louter zwart op wit zijn, maar ik stel nergens dat de AVA ondeugdelijk is, simpel of slecht. Sterker nog ik zet het product op een plek boven de mainstream. Goed doordacht, prima uitgerust. Laat ik het daar eens bij houden.
Ik vind alle meningen prima, je mag iets vinden, maar 99,9% heeft een AVA nog nooit gezien of gebruikt. Als je dan vindt dat de Kränzle de betere is, is die mening niet gebaseerd op feiten, hooguit op (soms net zo ongefundeerde) meningen van anderen.

We lezen ergens dat een AVA 'plastic fantastic' zou moeten zijn, dus nemen we die mening over en deponeren we hier op het forum.

Zeg dan gewoon net zoals @Ric325i doet zoiets als:

Ik heb geen ervaring met AVA dus ik kan niet beoordelen wat die kwaliteit is, maar ik het zelf een Kränzle, en ik zweer bij die kwaliteit.

Of woorden van gelijke strekking. Het lijkt me helder dat een merk als AVA zich in de praktijk moet gaan bewijzen, ook voor ons is het nieuw.

Ik zal dus ook nooit zeggen: AVA is beter dan Kärcher of beter dan Kränzle. Want ik weet dat momenteel gewoon nog niet. En dan verkoop ik dat spul zelf notabene. :p
 
  • Leuk
Reactions: Emi en Kees-sw
Ik heb nu een k2 van Kärcher, doe het er mee maar als hij kapot gaat zou ik zeker de AVA overwegen. Kranzle ga ik het geld niet aan uitgeven. Kärcher hoor ik niet al te beste verhalen over dus ik zou een Nilfisk en een kranzle langs elkaar zetten. Daarbij vind ik de AVA erg interessant geprijsd (€265,-) en van wat ik zie op de filmpjes lijkt het een super mooi apparaat.
 
@Tim Verder reageren op je post gaat niet bijdragen aan dit topic, maar ik waardeer je standpunt en standvastigheid (oprecht) ook al ben ik het daar niet volledig mee eens. Het onderstreept in ieder geval de toewijding die men kan en mag verwachten van CarClean.
 
@Tim ,het is niet dat ik per se bij Kranzle zweer trouwens ,er kwam er 1 voordelig op mijn pad en het leek mij wel wat dus heb ik em gekocht. Vooralsnog ben ik supertevreden bouwkwaliteit/prestaties (was ik ook over mijn oude nilfisk trouwens) en ik vind dat Kranzle overal goed heeft nagedacht .
-slanghaspel vind ik prettiger dan Kärcher en mijn oude nilfisk
-kwaliteit van de slang (+lengte daarvan) vind ik een verbetering tov mijn eerdere HD ‘s
-persoonlijk vind ik Kranzle ook een mooie machine om te zien.
Alle waar naar zijn geld hoop ik dan en de toekomst zal het uitwijzen.
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk vind het een leuke aanvullende ontwikkeling in het assortiment van CarClean. In het verleden was er ook al eens wat aparatuur in de shop. Rommel gaat niet samen met de visie van het bedrijf. Keuze hiervoor zal uitvoerig zijn uit gezocht. @Tim gefeliciteerd!

Feit: de materiaalkeuze is gewoon minder. Daar berust ik mijn oordeel ook op.

Nilfisk intern is ook maar veel plastiek en goedkopere onderdelen t.o.v. Kranzle. Wilt niet zeggen dat ze daarom slechter zijn.
Dat vind ik zo mooi hier op het forum. Ieder zijn mening en (vak)kennis en de sfeer is en blijft altijd top en vriendelijk :)
 
Holy piep zeg :eek:. Ik heb wat gemist na mijn post. Complete chaos :scream:. Iedereen heeft een eigen mening en dat levert een discussie op zonder elkaar af te kraken of elkaar zwaar te minnen. As je feiten wilt hebben dan dienen beide machines in een gecontroleerde omgeving (laboratorium) getest te worden. Het vergelijk van deze 2 machines loopt ook redelijk scheef omdat ze (prijs)technisch niet hetzelfde zijn. Olie gekoeld vs watergekoeld, messing vs aluminium en duur vs betaalbaar. De vergelijking met een Nilfisk, Kärcher, Bosch etc. hogedrukreiniger is beter op z'n plaats.

Ik versta er geen fluit van maar kennelijk wordt hier een "blote" Ava motor met een ander merk vergeleken.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Cordoba en Tim
200.gif
 
Het is dus geen eenduidig antwoord merk ik wel :) Ik ga denk ik toch maar de ''gok'' wagen en de AVA bestellen. ziet er uit als een erg complete machine en hopelijk net zo duurzaam als de Kranzle. en met de service van CC zit het natuurlijk wel goed.

ik zal tzt wel een review schrijven zodra ik heb wat vaker gebruikt heb. Bedankt voor alle reacties!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo, Altos en Tim
Ik heb weliswaar maar een kleine AVA (Go P40) maar ben onder de indruk zoals het apparaat aanvoelt. Degelijk en zeker niet te plastic. Heb in het verleden een Gardena en Kärcher gehad maar dit werkt super. Het iets luxere spuitpistool (volgens mij standaard bij de modellen die Carclean verkoopt) is erg fijn. Geen terugslag. Heb achteraf "spijt" dat ik niet de grotere heb gekocht, vooral die slanghaspel lijkt me erg handig. Ik ben benieuwd naar de accessoires die gaan komen. Microvezel opzetstuk lijkt me heel handig voor het wassen van m'n camper
 
Ik heb nu een k2 van Kärcher, doe het er mee maar als hij kapot gaat zou ik zeker de AVA overwegen. Kranzle ga ik het geld niet aan uitgeven. Kärcher hoor ik niet al te beste verhalen over dus ik zou een Nilfisk en een kranzle langs elkaar zetten. Daarbij vind ik de AVA erg interessant geprijsd (€265,-) en van wat ik zie op de filmpjes lijkt het een super mooi apparaat.
Oké ik zal mezelf maar even citeren. ; als de k2 kapot gaat zal ik hem zeker overwegen. Eerst de stoepen afgespoten wat goed ging maar ineens een gek geluidje en verder niks. Afgelopen week had ik al een vermoeden. Foamen ging niet lekker, foam was slap en droop meteen af. Paar keer schudden met de K2 en het ging weer.

Zojuist de mito gewassen en ja hoor. Mijn vriendin komt naar buiten en zei; klinkt niet goed hè.

Het klonk alleen niet goed maar hij rook ook verbrand. Zojuist even snel overwogen en meteen besteld.

BE183701-A6BC-41A7-AC1D-997CFC9B8519.png

Ben alleen de K2 gewent maar zal zodra ik hem wat gebruikt heb even reviewen. Ben heeeeel benieuwd!