• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Backingplate Monza??

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik heb een tijd geleden een Monza polijstmachine cadeau gekregen.
Nu wil ik deze graag uitproberen,maar de plate die er nu op zit,is 180mm en hier zijn vrij weinig pads voor te krijgen.Dus ik wou graag een kleine plate monteren.

Nu heb ik net vergeleken met de DAP plate bij een vriend van me,maar die heeft een ander systeem.Bij mij zit het ''boutje'' zegmaar op de machine zelf,niet op de plate.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heb met deze machine,of enig idee welke plate daar op past.Heb er wel een aantal gevonden,maar die zijn voor Ferm en Einhell met M14 schroefdraad.

Ik ga morgen even langs de lenta om te kijken wat voor schroefdraad het precies is voor uitsluitsel,maar ik dacht misschien kan iemand hier me nog helpen.Ik weet het niet meer:weetniet

Hierbij heb ik een aantal foto's.Het arikelnummer is:HA4402 en het modelnummer is:AG180TD (en nee het is geen turbo diesel:D )
dsc00289fw.th.jpg

dsc00287c.th.jpg

dsc00288k.th.jpg
 
Als het die is,hoe heb ik daar zo zwaar over heen kunnen kijken:roll :schaam Thnx !
Denk dat het voor de zekerheid dan even bezoekje car clean wordt om te passen :)
 
Ja iets kleiner ken wel ja,maar ik kom al gauw hard plastic tegen,dan wordt het al gauw met iets groffers dan een stanley mesje:-b

En de plate die ik heb is niet flexible en ik denk dat een flexibele plate iets prettiger werkt(klopt dat?)
 
ja klopt!
de lc backingplate is heerlijk!

alleen als je even snel wilt proberen, kan je gewoon inkorten met een goede stanley mes..
gaat prima.. heb ik ook met de ferm backingplate gedaan, en die is hetzelfde
 
Okej dan !
Trouwens een klein vraagje erbij,iemand ervaring met de CG pads voor de machine?
Die zijn er wel in 7inch namelijk :)Mocht er geen andere plate oppassen of niet te vinden zijn,zou ik wellicht voor die kunnen gaan.
 
kompressor s op rotary, ik ben er gek op!
op de dap doen gewone ccs pads het prima, maar vooral op de rotary, spetteren de compressors veeeeel minder!

hier zouden de hexlogics NOG meer dan gemiddeld spetteren, iets dat ik iig erg vervelend vind..

de 6'' lc plate, kan op hexlogic EN 6'' of grotere kompressor pads (de oude 7'' kompressor waren het lekkerst)
 
Thnx voor alle reacties alvast !Het is nu alleen maar kwestie van hopen dat het past.
En dan de pads uitzoeken:party: