• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BAnd ontvetten met Autoglym Engine Cleaner

mk-us

Detailing guru
6 jul 2009
4.997
133
52
Zwaag
Naar aanleiding van de review van Jim KLIK en deze schoon wilde houden:

Gezien iedereen zo tevreden is over de Autoglym Engine Cleaner, en dit spul ook zéér goed is in het ontvetten,
vroeg ik mij af of dit ook niet gewoon gebruikt kan worden om de banden eens goed te ontdoen van vet/vuil etc om daarna te voorzien van een bandengoedje.

Zowel de motorruimte als de banden behoeven niet elke keer zo drastisch te worden aangepakt en als het zodoende te combineren valt zou het mooi zijn.

Wie heeft er ervaring mee of kan vooraf zeggen dat het wel / niet kan.
 
Velgen reiniger werkt ook, ik vermoed dat die engine cleaner niet veel anders gaat zijn als een andere universele ontvetter. Dus ja, het zal wellicht ook op je banden werken, net als een banden ontvetter ook zal werken in je motor ruimte.
 
Thx Bart.
Heb uit eerdere berichten vernomen dat de AG EC sterker is en beter werkt dan bv een APC bij de motorruimte, m.a.w. heavy spul dus.
Zal het dan eventueel niet té sterk zijn en de band aan kunnen tasten ( eenmalig ok, maar stel dat vaker zou doen ) ?
 
denk dat het prima kan,
een rubberen luchtfilterslang is bijvoorbeeld veel poreuzer dan een autoband,
 
B.K. zei:
Velgen reiniger werkt ook, ik vermoed dat die engine cleaner niet veel anders gaat zijn als een andere universele ontvetter. Dus ja, het zal wellicht ook op je banden werken, net als een banden ontvetter ook zal werken in je motor ruimte.

Dasty?
 
Ik zeg..............................Meguiars Super Degreaser

Een paar foto's zeggen méér dan 1000 woorden :-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik gebruik +/- 250ml gemixt op 4 banden, dus redelijk zuinig.

- in verhouding goedkoper dan specifieke RTU produkten
- universeel produkt, dus geschikt voor meedere toepassingen.
 
naadje van meguiars super degreaser is dat het alleen in gallon te verkrijgen is.
en 40 euro om dan alleen banden en trims te ontvetten, vind ik dan wel weer veel geld.

dan aanvaard ik liever het feit dat me dressing een paar dagen minder lang houdt.

en dan kan ik die 40 euro voor mijn gevoel beter gebruiken voor een paar knappe pad's of een monello kitje
 
Dat is zeker waar, alleen, en dat is puur persoonlijk, vind ik dat ik meer heb aan bijvoorbeeld een glaze+sealant, een foamlans, een ... monello setje, dan megs sd...

Helemaal omdat ag engine cleaner het ook prima doet, of apc
 
nicknameless zei:
Een hobby mag geld kosten :grinning:
En die quote heb ik ook al vaker voorbij zien komen :D (zie onderschrift :-" )

Ik moet wel zeggen dat ik met de PB APC minder bruine banden krijg dan dat ik op de foto met SD zie...
Kan natuurlijk ook aan de gebruiker liggen, als we dan toch aan het quoten zijn ;)
 
Voor we een quote circus gaan krijgen :D

Hij mag ( hoeft niet ) van mij betreft als TS op slot, ik heb antwoorden op mijn vragen en daar dank ik U wederom hartelijk voor !
 
aron225 zei:
Dat is zeker waar, alleen, en dat is puur persoonlijk, vind ik dat ik meer heb aan bijvoorbeeld een glaze+sealant, een foamlans, een ... monello setje, dan megs sd...

Helemaal omdat ag engine cleaner het ook prima doet, of apc
Kijk dan eens hier of hier, kan je nog makkelijk aanlengen(1:4) en heb je niet zoveel als een gallon.
 
Helemaal met Jan eens...
Ik heb sindskort de red hot degreaser, puur om eens te proberen of het beter/makkelijker werkt als APC of Megs WB voor de banden...
Ik heb zelf het idee dat de degreaser beter ontvet dan APC/WB..!
 
Feit blijft dat de produkten die Jan geeft, in verhouding vele malen duurder zijn.

Chemical Guys Heavy Duty Red Hot Degreaser - 473ml € 8,95 x 8 = 71,60 euro

Chemical Guys Heavy Duty Orange Degreaser - 473ml € 11,95 x 8 = 95,60 euro

Meguiar's Professional Super Degreaser - 3780ml = 40,00 euro

De CG verpakkingen omgerekend naar gallon prijzen.

En daarbij kun je de SD verdunnen naar 1:4 of 1:10 waardoor deze nóg goedkoper is in verhouding.

De CG produkten zijn (voor zover ik kan zien) RTU
 
Je hebt inderdaad gelijk patrick dat het omgerekend duurder is, maar dat heb je altijd met gallon verpakkingen(deze zijn er ook van Chemical Guy's). Het is gewoon dat als je van alle Meguiars professional gallons moet gaan kopen het een grote investering wordt, zeker van producten zoals super degreaser die je eigenlijk niet zo vaak nodig hebt.
Zeker omdat iedere week je banden ontvetten niet aan te raden is voor je banden, daarom vind ik de kleinere verpakkingen van Chemical Guy's een zeer goede andere optie. De red hot degreaser kan je makkelijk 1:10 of 1:15 verdunnen, dat is echt sterk geconcentreerd spul.