• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Banden applicator maken

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Hier een how-to banden applicator maken.

Iederen die wel eens de Meguiar's Tyre dressing Applicator Pad heeft, kent het probleem wel; na een 4 tot 8-tal banden behandeld te hebben, is het foam gereduceerd tot een hoopje ellende.

Neem een (flinke) stevige spons.
20130818_132904.jpg


Teken ruw weg de afmeting van het deksel en qua diepte het bakje. Snij vervolgens met een uitschuifbaar scherp Stanleymes de spons uit.
20130818_133040.jpg


Na het snijden test passen. Kijk of de uitgesneden spons niet te breed en/of te diep is. Het deksel met spons moet nog wel soepel dicht kunnen in het bakje
20130818_133504.jpg


Omdat het deksel enigzins bol loopt, dien je de spons ook een beetje bol te snijden.
20130818_133526.jpg


20121029_150929.jpg


Vervolgens breng je lijm aan in het deksel. Dit kan bijvoorbeeld met hete smeltlijm, maar een lijmkit op basis van MS polymeer kan ook prima. (Bison Polymax, Tec7, FixAll enz.)
20130818_133631.jpg


20130818_133801.jpg


De spons volgt prima de vorm van de band.
20130818_133838.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik "maak" mijn banden-applicators van het "eierdozen" foam verpakkingsmateriaal. Dit komt op het werk nogal eens binnen met allerhande bestelde artikelen en wordt toch weggegooid. Dit knip ik in kleine stukjes (ongeveer van het formaat van de Megs applicator). Meestal heeft een kant dus van die "bulten" maar die kant gebruik ik niet om bandenzwart op te brengen maar om vast te houden. Een soort van handvat is er dus niet. Voor wat betreft het knoeien op je handen draag ik hierbij gewoon latex of nitril handschoenen.
 
Werkt super, ik heb deze ook en de blauwe van CC met die sneetjes aan de zijkant, zelfde spul.
 
Die zijn kleiner en zachter. Daarbij vind ik persoonlijk niet eens fijn. Omdat ze klein zijn blijven ze wel eens hangen achter de letter op de band en valt die uit je handen.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
@tembaco Die heb ik ook gekregen toen bij mijn MagicGlaze bestelling. Zijn niet dezelfde als carclean verkoopt, ze lijken er wel op. Zijn een stuk harder en perfect als banden dressing applicator.

Ze werden in de doos als vulmiddel gebruikt, haha.
 
Ik gebruik een foam dat overbleef na op het opvullen van stoelzittingen. Spul is na vele malen gebruik nog niet aan het raffelen, product trekt amper diep in het foam. Ideaal! :p Gebruik het i.c.m. Gyeon - Tire / kunststofdressings / etc.


Greetz