• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden met witte "band" reinigen

Franko

Detailing rookie
15 apr 2009
13
0
Hallo Iedereen :)

Ik ben in het bezit van een ford mustang uit 1966, een klassieker dus.

Nu ga ik hem zodra het weer wat beter word weer eens goed wassen en in de wax zetten ( incl kleien en een cleaner )

maar ik zoek ook nog wat voor mijn banden, ik zie dat er genoeg producten zijn maar het probleem is welke moet ik kiezen?

Ik heb gewoon zwarte banden maar met een witte band erin, zoals je wel vaker zag bij auto's uit de jaren 50 en 60 dus ik moet een product hebben wat wel schoonmaakt en een mooie kleur/glans geeft maar niet deze witte band zwart maakt.

wat raden jullie mij aan?
 
Naar de beschrijving te zien is deze in staat om ze weer wit te maken.

Met een niet te sterke oplossing APC (all purpose cleaner) zou het ook moeten lukken.
Zelf gebruik ik de Bilt Hamber Surfex

Hans
 
Wat APC (all purpose cleaner) om je banden te reinigen. En daarna eventueel een dressing.

Poorboys world APC & Poorboys world Bold & Bright kan wat zijn voor je.

Maar de witte rand is deze van rubber of is het van plastiek ?

EDIT : iemand was sneller ;)
 
De APC van Poorboy's is perfect voor witte "banden"
https://www.Carclean.com/product/Po...rpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB-APC32_100712
 
Bedankt voor de reacties! Dit is dus voor het reinigen:) maar weet iemand hoe de band weer een mooie zwarte glans op de band komt zonder dat de witte streep ook zwart word?
 
de poorboys bold n brite tire dressing voedt de band, maakt hem weer mooi zwart, en laat het wit, gewoon wit..

hier te bestellen: klikkie naar cc shop
 
:)^ precies wat Aron147 zegt. Bold n Brite is ook voor White Wall banden (heb het nooit zelf geprobeerd hoor, heb helaas geen auto met dit soort banden).

In Disneyland Paris heb je een parade die Stars & Cars heet. Met allerlei "omgebouwde" klassiekers. Voor die auto's moeten ze dat spul ook eens gebruiken, de witte steep bij die auto's is meer groen dan wit. Viel me even zo in.
 
Franko zei:
Ik ben in het bezit van een ford mustang uit 1966, een klassieker dus.
....
wat raden jullie mij aan?


Pokke die Mustang, dat is nog steeds een droom van mij om zo'n ding te kopen, vooral in de cabrio uitvoering. :party:

Maar goed even on topic.

Wat ik je aan raad is hierboven eigenlijk allemaal al aangegeven. Kan ik helaas niets meer aan toe te voegen.
 
Bedankt allemaal voor de reacties nogmaals,

Ik heb al een APC van meguairs staan dus die ga ik eerst eens proberen,

die bold en brite zal ik ook zeker eens gaan proberen bij mijn volgende bestelling producten!