grandscenicman zei:het gaat dan om enkele km/uur ivm dat achteruitrijden
het gaat er meer om dat je niet met die band dan tegen 130 km/uur gaat scheuren en er zullen idd wel gevallen zijn waarbij de band eerst links heeft gezeten en NA pech zat ie toevallig rechts...
dat van die draad in de band komt trouwens van een ...nederlandse bandenboer :-" en niet van die garagist.
reservewiel : dient volgens mij enkel gebruikt te worden als ...reserve :-b en staat er misschien wel eens een weekje op , maar langer ??
lijkt me dus normaal dat die band zijn karkas niet direct een vorm aanneemt , tenzij je van zuid-frankrijk komt met dat wiel :ja
Er staat ook nergens in je boekje dat je na 1000 km je band niet op de andere zijde mag gebruiken.
En ik weet niet waar je heen wilt met ' .nederlandse bandenboer :-" ' maar kom maar langs op me werk en ik zal piekfijn uitleggen hoe alles zit en werkt.
Alles hier neer typen kost teveel werk, zeker gezien het feit dat er genoeg zinnige informatie op internet staat waar slecht een klein beetje verstand voor nodig is om het zinnige eruit te filteren.
Je zult wellicht onderscheid moeten maken tussen het compleet indekken vanuit bijv. de fabrikant en de realiteit. Een auto fabrikant schrijft ook voor dat je elke 3 keer dat de wielbouten/ moeren los/vast worden gezet vervangen moeten worden.
Dat doet ook niemand omdat het in de realiteit niet los loopt na tig keer los en vast draaien.....
Regels zijn eenduidig en niet ' lijkt me ' . Dat mag dus ook nooit een argument zijn tot uitzondering.