• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

banden zwart

patrick@166

Detailing trainee
17 mei 2016
161
43
49
hilversum
wat is volgens jullie de beste banden zwart ?
ik heb er wel een aantal waar ik redelijk tevreden over ben maar helaas is het effect altijd maar kort:confused:
 
Ik hoor verschillende goede ervaringen met Q2m Tyre, Meg's bandenzwart en Nano's tire en rubber restorer.
Ik heb alleen ervaring met de laatste 2, de Meg's geeft meer glans, maar persoonlijk houdt ik meer van een matte finish zoals de nano.
Standtijd is naar mijn ervaring met de Nano iets langers dan de meg's .
Deze is meestal na 3 weken al eraf bij mijn auto terwijl de nano het wat langer uithoudt.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Standtijd van heel veel dressings is gewoon kort. Enkele weken tot misschien een maand maar dan houdt het wel op.
Er is er een waar ik van weet dat hij langer is en dat is de Tuf Shine - Tire Coating. Deze is wel heel veel werk om er goed op te krijgen maar duurt dan ook wel maanden tot een half jaar.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Gyeon Tire is niet verkeerd vind ik beter dan Poorboys bold&bright en Megs endurance.
Verschillende producten geprobeerd maar standtijd valt vaak tegen.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Die van Tuf Shine kan het zeker lang uithouden, mits de voorbereiding goed is. Ik heb het deze winter aangebracht op de zomerset en op de achterbanden was het nog steeds zichtbaar, maar op de voorbanden had ik kennelijk iets fout gedaan want daar was het er na 2 maanden af. Ik zou het alleen aanraden als je nieuwe banden hebt, want anders kan het schoonmaken een erg langdurige klus worden (lees: ongeveer 1 tot 1,5 uur per band)
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Ook ik gebruik de Gyeon - Tire. Enkele voordelen tegenvoer andere producten vind ik dat de Tire zich een beetje als een coatng gedraagt en dus hier wat voordelen uithaalt, dat hij supersnel dekt, zuinig in gebruik is en hij geen vette siliconenbende in je band achterlaat. (Bruin uitslaan als hij bijna vervaagt, etc)

Ow, en dat je de keuze hebt tussen zijdeglans of simpelweg matzwart qua resultaat.


Ik zou het alleen aanraden als je nieuwe banden hebt, want anders kan het schoonmaken een erg langdurige klus worden (lees: ongeveer 1 tot 1,5 uur per band)
Ik denk dat je enigszins gelijk hebt, maar toen ik hagelnieuwe banden ging schoonmaken, (Porsche GT3 verslag) toen kwam daar ook ontzettend veel vuil uit en waarschijnlijk ook veel oliën. (Band goed houden tijdens opslag)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Die van Tuf Shine kan het zeker lang uithouden, mits de voorbereiding goed is. Ik heb het deze winter aangebracht op de zomerset en op de achterbanden was het nog steeds zichtbaar, maar op de voorbanden had ik kennelijk iets fout gedaan want daar was het er na 2 maanden af. Ik zou het alleen aanraden als je nieuwe banden hebt, want anders kan het schoonmaken een erg langdurige klus worden (lees: ongeveer 1 tot 1,5 uur per band)
Kijk het resultaat kan best goed zijn maar ik persoonlijk vind 1,5 uur werk om 1 band netjes te krijgen gewoon te veel dan kies ik liever voor een extra laagje Gyeon Tire elke maand of zo.
Ook Föhnen van een band waar Gyeon op zit zul je mij niet zien doen ik denk niet dat de extra tijd zich zal uitbetalen in een mooier resultaat of langere standtijd.
Ik ben wel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie zal zijn van de Slickrims producten.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
+1 voor @Ric325i

Fohnen heb ik alleen gedaan als een een setje banden (+velgen) geheel moet aanpakken. Dan droog ik de lagen met een verfbrander. Om de standtijd te verlengen, dan smeer ik er in enkele seconden een nieuw laagje Tire overheen. :p

Ik ben wel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie zal zijn van de Slickrims producten.

Hmm.... Iemand was dit al aan het testen, toch? :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Ik vind het ook een groot nadeel dat vrijwel alle banden dressings na een maand totaal niet meer zichtbaar zijn. Mij valt op dat de bandenspray van de action prima werkt. Standtijd is niet lang, maar zeker niet korter als menig andere. Bovendien is het zo goedkoop dat ik het niet meer bezwaarlijk vind om na het wassen van de auto even de banden in te sprayen!
 
Kleine moeite om bij elke wasbeurt even de banden in te smeren... Ik ben wel fan van de mergs gel.. De glim is er snel van af... Maar daarna blijven ze nog wel even mooi zwart.
 
Gebruik nu enige tijd de Slickrims en ook deze blijft niet langer zitten dan de andere dressings. Tegenvaller? Nee voor mij niet. Vind hem echter fijn verwerken, lekker zuinig, ruikt lekker en een mooie matte finish.

Een band heeft nu eenmaal veel te lijden en de dressing dus ook.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Gebruik nu enige tijd de Slickrims en ook deze blijft niet langer zitten dan de andere dressings. Tegenvaller? Nee voor mij niet. Vind hem echter fijn verwerken, lekker zuinig, ruikt lekker en een mooie matte finish.

Een band heeft nu eenmaal veel te lijden en de dressing dus ook.
Wat is de standtijd als ik vragen mag?
 
Nou de looks zijn al snel weg met regen. Echter heeft die nog zeker zijn hydrofobische effect. Met droog weer blijft de zijdeglans 2 weken zichtbaar.

Ben op dit moment op vakantie en de Vrijdagavond voor vertrek de auto gewassen en banden gedressed. Vanaf België naar Wenen, naar Praag en nu in het noordelijke puntje van Polen en ja, de banden zijn bruin. Maja ik had ook niet anders verwacht.

Ik doe gewoon na elke wasbeurt de banden dressen en zo kan ik elke keer vollop genieten.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Ik doe gewoon na elke wasbeurt de banden dressen en zo kan ik elke keer vollop genieten.

Jup.. Meer kan je ook niet doen en meer is ook niet nodig.

Ik ben ook een beetje afgestapt van het reinigen van de banden met bijv. Tuf Shine - Tire Cleaner. De standtijd van dressings of coatings blijven kort, of ik nou veel tijd gestopt heb in het reinigen van de banden, of niet... :p


Even wat anders; Sinds ik Gyeon - Tire gebruik, worden mijn banden nooit meer ranzig bruin. Eerder dof en grijs. Dit vind ik ideaal in tegenstelling tot de vele bandengels en bende die IN je and trekt en ook nog eens vies wegtrekt.

Hoe denken jullie hierover....?



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Ik had met TW bandengel ook na een tijdje bruin, maar gebruik nu Tyre & Trim (zo dun als water) en dan worden ze vooral dof en grauw na een tijdje maar niet meer bruin. Volgens mij zit er iets in die gel basis....
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166