• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bandendressing

DetailingDutch

Detailing addict
21 sep 2021
125
63
Hallo,

Ik ben opzoek naar een bandendressing, die de banden doet laten glimmen en er niet af gaat door de regen of tijdens het rijden.

Zelf heb ik meerdere dressings getest, waaronder de Meguiars ceramic tire shine, Gyeon tire en de Dodo juice dark matter. Alle 3 geven een mooie shine, de Dark Matter droogt mat op. Helaas is mijn ervaring dat ze alle 3, na 1 dag regenen weg zijn.

Hebben jullie tips voor een tire dressing die blijft glimmen, ook tijdens en na regen?
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Herkenbaar iets met de bandendressing, ik heb onlangs voor het eerst Gummi Trim and Tyre Dressing gebruikt en deze blijft mooi op de banden zitten, geeft wel een satijnen afwerking.
Hiervoor ook veel andere merken geprobeerd, en was altijd snel verdwenen, de Gummi blijft voor mij nu in het assortiment.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en nova_niek
Denk dat je het eerst eens moet zoeken in waarom meerdere dressings binnen no-time weg zijn. ;) Ik gebruik zelf Gyeon - Tire en dit is blijft zeker langer werken dan één regenachtige dag. Eigenlijk alle dressing die ik wel eens gebruikt heb, blijven langer werken dan dit.

* Betere voorbereiding?
* Betere verwerking?
* Laag opbouwen door herhaling. (Regelmatig aanbrengen)
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Begin met hele schone banden. Echt meerdere rondes schrobben. Dan weer meerdere dunne laagjes aanbrengen. Goede basis. Dan is het een kwestie van bijhouden.

Ik gebruik vaak Turtle Wx hybrid solutions, mooi tussen zijdeglans en hoogglans in, en blijft bij mij lang mooi.
 
Glimmende banden... net zo fout als spinners of een V8 logo op auto plakken terwijl je een 3 cilinder 1.0 rijdt...

200.gif


Naar mijn mening horen banden een mat zwarte uitstraling te hebben.
Net als dat leer mat en stroef hoort te zijn tenzij je ooit een glimmende gladde koe in de wei hebt zien staan.
 
Denk dat je het eerst eens moet zoeken in waarom meerdere dressings binnen no-time weg zijn. ;) Ik gebruik zelf Gyeon - Tire en dit is blijft zeker langer werken dan één regenachtige dag. Eigenlijk alle dressing die ik wel eens gebruikt heb, blijven langer werken dan dit.

* Betere voorbereiding?
* Betere verwerking?
* Laag opbouwen door herhaling. (Regelmatig aanbrengen)
Mijn ervaring met Gyeon - tire is echt anders. De dressing is na 1 regenbui weg. Ik maak mijn banden schoon volgens het boekje en daarna droog ik ze goed. Het product breng ik ook aan volgens de voorschriften. Kortom aan de voorbereiding kan het niet liggen. Heb zelfs al 3 lagen aangebracht en nog verdwijnt het. Maar goed Gyeon Tire is ook geen waterresistente dressing. Dus daar verwacht ik ook niet veel van.
 
Als meerdere ervaringen aangeven dat het langer blijft zitten, ook na regen
Dan is bij een korte standtijd alleen de voorbereiding verdacht ...

Drogen wil bijv. niet zeggen dat het (poreuze) rubber zelf droog is.
 
Ah oke, dan ga ik mijn werkwijze maar eens aanpassen en de banden nog beter proberen te drogen dan dat ik nu doe. Ik wist namelijk niet dat als ik mijn banden droog, het rubber van de banden 'niet' droog kan zijn. Weer wat geleerd!

Ik moet wel zeggen dat het soms net een Universitaire studie lijkt, alleen dan staat het niet allemaal geschreven in dikke Engelstalige boeken.

Ik ga Darkside van CarPro ook eens proberen en wat meer info vergaren via youtube.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg regelmatig te horen dat de "blauwe" Gyeon Tyre toch wel wat langer blijft zitten.
En als je toch zo'n flesje in huis hebt, dan kan je het ook makkelijk herhalen.

Door rijden en weersomstandigheden verdwijnt het nu eenmaal, elk merk.
 
Simpele werkwijze, snellle handeling. goed resultaat.

Reinigen met Gyein Tire Cleaner en een bandenborstel. Herhalen tot schuim wit blijft.
Drogen met een doek.
Een tijdje wachten (uurtje liefst) tot de banden droog zijn
Gyeon Tire dun erop smeren en wachten tot het droog is.
Eventueel nog een dunne laag Gyeon Tire
 
Ik ben best tevreden over de Gummi. Blijft best een tijdje zitten, ook na regen. Het trekt volgens mij ook wat in het rubber.
Heb geen ervaring met andere dressings, dus kan niet vergelijken. Ik heb gemerkt dat goede voorbereiding wel het verschil maakt, zoals hierboven ook al genoemd.
 
Na een wasbeurt voor de auto geef ik vaak de banden een laagje Gyeon Tire express (0 voorbereiding dus) en dan blijven de banden nog best lang zwart. De ervaring met Gyeon tire is nog beter alleen gebruik ik dat vaker wanneer het zonnetje em “afbakt” op de band. Ik vind het (overmatig?) schoonmaken van banden overrated zeg maar zeker wanneer de auto regelmatig gewassen wordt neem ik de banden dus ook vaak zat mee. En ja wie weet blijft het iets langer zitten bij een goede voorbereiding maar omdat ik de auto regelmatig was vind ik standtijd minder belangrijk.