• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bandengel aanbrengen met...?

M-

Detailing trainee
19 aug 2013
28
25
Vandaag mn bandjes weer eens onderhouden en mooi zwart gemaakt. :cool:
Ik gebruik hiervoor de bandengel van Megs alsmede de applicator van Megs. Helaas is die applicator nu al, na 3x gebruikt te hebben, een beetje aan het einde van zn latijn. De applicator is aan het brokkelen en er zit geen vorm meer in.
Het werkte best prettig, maar als het na 3x al kapot gaat vind ik het een beetje zonde om dit te blijven gebruiken. Vooral omdat er ook een Megs prijskaartje aan hangt. :confused:

De bandengel ben ik verder wel tevreden over.

Mijn vraag is dus: wat gebruiken jullie om je bandjes in te smeren met het bandengoedje?
 
Ronde sponsjes die je normaal gebruikt voor schoenen poetsen kosten hier bij schoonmaker €2,- voor 4 en die zijn steviger heb er zo geen foto van helaas.

Erwin
 
Heb sinds kort deze van 2,50€ van Lakecountry: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Dressing_Applicator_Rond_10cm_89_100_101163
Tot op heden slechts één auto mee gedaan maar hij bevalt tot nu toe goed.
 
Hier ook de lakecountry! Nu behoorlijk wat setjes mee gedaan (+/- 15) en hij is wel wat aan het afbrokkelen maar hij werkt perfect. Iedere keer opbergen in alu folie niet uitspoelen of schoonmaken en niks aan het handje. Ook heb je als je hem zo opbergt heel erg weinig dressing nodig. Hiervoor gebruikte ik mf applicators en ook daar is niks mis mee alleen wat onhandiger.
 
Dashboard sponsjes van de Action. Werkt echt super en kost per sponsje net geen €1 ;)
 
Kijk daar hebben we wat aan, zo snel vele goeie opties :)^
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te wezen dus :party:

Bedankt allen en zal de genoemde spullen eens proberen :)
 
M-;349377 zei:
Mijn vraag is dus: wat gebruiken jullie om je bandjes in te smeren met het bandengoedje?

Een verfkwast waar ik wat tape rond draai om de haren mooi bij elkaar te houden........
Kost je 1x de kwast en 1x een chocomousse ( omdat deze in een handig potje zit met een schenktuit zodat je na het "bandenzwarten" de rest terug kan gieten in je fles )
Wat zilverpapier er rond en klaar . ;)
 
Das ook een goeie, een verfkwast heb ik wel leggen. Kan ik mooi bij de auto van mn vriendin testen ,^^
 
M-;349377 zei:
Vandaag mn bandjes weer eens onderhouden en mooi zwart gemaakt. :cool:
Ik gebruik hiervoor de bandengel van Megs alsmede de applicator van Megs. Helaas is die applicator nu al, na 3x gebruikt te hebben, een beetje aan het einde van zn latijn. De applicator is aan het brokkelen en er zit geen vorm meer in.
Het werkte best prettig, maar als het na 3x al kapot gaat vind ik het een beetje zonde om dit te blijven gebruiken. Vooral omdat er ook een Megs prijskaartje aan hangt. :confused:

De bandengel ben ik verder wel tevreden over.

Mijn vraag is dus: wat gebruiken jullie om je bandjes in te smeren met het bandengoedje?

Sorry dat ik even reageer, maar wat doe jij daar wel mee? Ik heb die applicator al van as long as I can remember. Al zeker meer dan 20x gebruikt, nog altijd niets mis mee. Duw je het tot het uiterste tegen de band misschien? Vroeg het mij gewoon af...
 
Nee ik duw niet hard en zit ook niet als een x-] over mn banden te rossen.
Durf het ook niet te zeggen wat het is. Kan ook aan de banden liggen. Deze zijn 65 hoog en hebben aardig wat profiel en tekeningen/ribbels op de wand.
Of ik had juist een productfoutje in deze applicator zitten. :weetniet
 
Het hoeft inderdaad niet duur te zijn, ik gebruik een spons die ik in 3 stukken snijd. Omdat ik dit meestal als laatste doe en wegwerphandschoenen gebruik kan het geen kwaad als het wat door de spons komt (verrassend genoeg gebeurt dit bijna nooit).

Meguiar's ruilt defecte goederen om volgens mij.
 
Jammer van dat te horen, want vind het echt goud waard. Je handen worden mooi beschermd met het handvat. Goede grip ook. Ik doe zelfs beetje gel in het containerke waar het inzit :)
Alvast succes gewenst met wat je ook gaat proberen.
 
vosje;349450 zei:
Sorry dat ik even reageer, maar wat doe jij daar wel mee? Ik heb die applicator al van as long as I can remember. Al zeker meer dan 20x gebruikt, nog altijd niets mis mee. Duw je het tot het uiterste tegen de band misschien? Vroeg het mij gewoon af...

De kwaliteit van de bijgeleverde applicator was vroeger veel beter dan die er tegenwoordig bijgeleverd wordt. Sinds een jaar of 2/3 gaat het sponsgedeelte verkruimelen. Dus als je een oude/goede hebt; wees er zuinig op!
De mijne gaat ook al jaren mee:party:
 
Ik vond em ook helemaal goud werken vosje, maar ja. We gaan eens eea proberen :ja
 
Check het forum even.
Nicknameles heeft een review gemaakt van zijn herwerkte versie van deze handapplicator dmv lijm en een nieuwe spons.

Het is een vaker voorkomend probleem dat deze applicator begint los te laten/verkruimelen.

Edit:

https://forum.Carclean.com/threads/home-made-banden-applicator.7131/
 
Ik gebruik altijd de meest simpele schuursponsjes. Op drie plekjes een beetje PERL en je kan zo egaal een laagje aanbrengen. Door de scherpe rand kun je overigens mooi langs de velgrand gaan zonder te knoeien. Simpel en goedkoop want het sponsje gaat erna gewoon de kliko in. Koop ze meestal in zo'n 10-pack voor €0,99....
 
Niet zo'n slecht idee. ik gebruik de PERL altijd in een kleine pompverstuiver. (Al dan niet verdund)
En spray het zo over de hele band. Vervolgens loop ik na met een oude MF doek.