• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

barchetta verwend

marike

Detailing rookie
10 apr 2009
300
0
Gisteren en eergisteren onze barchetta eens flink verwend. De velgen met de Valetpro Bilberry safe schoongemaakt. Banden laatste keer met APC schoongemaakt, dus was nu niet nodig. De auto natuurlijk eerst gefoamed en gewassen met BTBM en de carclean sheepskin washmitt. Hierna gekleid met Meguiar´s witte klei met Born Slippy. Nog een keer gewassen en toen kon het werk echt beginnen. Het was gelukkig niet echt nodig :grinning:

bar11.jpg


bar3.jpg


swirls all over the place en flink wat marring van het kleien, ondanks de zachte klei en ruim voldoende gebruik van de Born Slippy. Helaas is de lak heel erg zacht. De auto is een keer overgespoten en waarschijnlijk is de blanke laklaag van watergedragen lak.

Dus eerst maar aan de gang met de foamed wool met Monello Inizio op de rotary. Hiermee gingen al een heleboel van de diepere krassen weg, maar ik kreeg er wat anders voor terug.

Hologrammen??? Waar ??

bar10.jpg


bar20.jpg


Hierna de auto te lijf gegaan met de rotary met een witte pad en de Menzerna intensive polish. Hiermee verdwenen de hologrammen als sneeuw voor de zon.
Daarna nog de auto met light green en Menzerna super finish op de DAP, 2 hits. Hierna nog de Lime Prime op zwart, ook op de DAP. Hierna was de auto zo glad als een aal. Dus kon hij in de was. Met een zwarte pad de Collinite 915 Marque d´elegance en daarna nog een laagje Pete´s 53 met een rode pad en afgenomen met de fantastic fur. Die doek is echt onmisbaar voor de erg zachte lak van de Barchetta. Er komen al krassen in als je ernaar kijkt :sob: . Bandjes met Bold en Brigth behandeld.

Genoeg geschreven, nu de na-foto´s

bar21.jpg


bar27.jpg


bar23.jpg


bar24.jpg


bar14.jpg


bar16.jpg


Nog 2 reflectiefoto's

bar35.jpg


bar33.jpg



De uitlaat moet nog een poetsbeurtje krijgen en de aluminium randen van de velgen moeten nog een keer goed onder handen worden genomen. Hiervoor moeten de velgen van de auto worden verwijderd en daar had ik nu geen tijd voor. De rand hoort glimmend te zijn, dus dat moeten jullie er even bij denken.

Commentaar is altijd welkom, liefst niet te bot reageren, want ik blijf een vrouw en straks ga ik nog janken :sob: en daar kunnen mannen over het algemeen niet al te best tegen :grinning: .
 
Ik vind dat altijd het leukste wat er is ....een huilende vrouw (nee géén jankende:no )

Maar hier is bij de na foto's geen reden tot huilen....;)

Mooi resultaat hoor :)^
 
Dat je meteen met een Wollen pad begonnen bent op deze oh zo zachte lak?
Waarom niet eerst wat milders geprobeerd?

HLE, kom er maar in...
 
Ik heb de welbekende testspots gedaan en daaruit bleek dat de lichtere combinaties weinig uithaalden met de diepere krassen. Ik heb meerdere hits gedaan met verschillende pads en polijstmiddelen maar deze combinaties gaf het mooiste resultaat. Dus vandaar die keuze.
 
Mooi! :)^
Ik vind de Barchetta met de jaren mooier worden, terwijl het model volgens mij toch al zo'n 10-15 jaar oud is.
 
Toen ik de eerste foto's zag, dacht ik: "Dat komt niet meer goed". Maar is uiteindelijk wel weer heel mooi geworden!
 
Heel mooi resultaat Marike. Heb je ook van de probleemplekken close ups genomen? ben wel benieuwd hoe het van dichtbij er uit ziet.

Heb op mijn eigen wagen ook weer de nodige pijnplekjes ontdekt. Moeten we maar weeer eens mee aan de gang.

Ben je al vaak in de weer met de rotary? volgens mij hebben we in de zelfde workshop gezeten? Ik moet zeggen dat ik nog steeds vrij onzeker met dat ding ben
 
@ Centoquarantasette : ik heb inderdaad dezelfde clinic gevolgd als jij. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met de rotary en heb sinds een maand of 5/6 de DAP. Dus werkte voor die tijd altijd met de rotary. Het is gewoon een kwestie van durven en je gezonde verstand erbij houden. Je kunt natuurlijk altijd nog een deel bij de sloop halen om je op uit te leven en te kijken ho ver je kunt gaan. Ik zal van de week nog even wat detailfoto's maken. Degene die ik gemaakt had, waren niet helemaal scherp.
 
Je b is weer netje marike, ziet er weer goed uit. Zonde van het deukje onder in je deur.

Ps Blanke lak op waterbasis is er niet hoor. Alleen de basislak is vaak water gedragen.
 
marike zei:
@ Centoquarantasette : ik heb inderdaad dezelfde clinic gevolgd als jij. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met de rotary en heb sinds een maand of 5/6 de DAP. Dus werkte voor die tijd altijd met de rotary. Het is gewoon een kwestie van durven en je gezonde verstand erbij houden. Je kunt natuurlijk altijd nog een deel bij de sloop halen om je op uit te leven en te kijken ho ver je kunt gaan. Ik zal van de week nog even wat detailfoto's maken. Degene die ik gemaakt had, waren niet helemaal scherp.

als ik met de rotary werk heb ik nog steeds het idee dat dat ding mij over de motorkap trekt i.p.v andersom. Ik krijg dat ding niet de juiste kant op gestuurd
 
Ziet er weer keurig uit!

PS: Blanke lak is nog steeds 2 compenenten, die is er niet in watergedragen vorm.
 
Nou ja, ik heb er dus duidelijk geen verstand van, maar hoe dan ook,de blanke lak is erg zacht. Dus volgend jaar waarschijnlijk weer zo'n klus.

@ Hans: Dat is ook het enige deukje dat op de hele auto aanwezig is en ik heb hem natuurlijk net weer op de gevoelige plaat vastgelegd :grinning:
 
Knap gedaan Marike, die barchetta's worden ongetwijfeld klassiekers.....je ziet ze hier in België bijna nooit :)^