• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bart stelt zich voor

bart-100quattro

Detailing rookie
30 mrt 2012
4
0
Bij deze wil ik mijzelf voorstellen op dit leuke en zeer informatieve forum.

Ik ben bart, 25, kom uit zoetermeer en lees hier al sinds de oprichting van het forum mee en heeft me al van enorm veel informatie voorzien :)^

Zelf ben ik werkzaam als systeembeheerder op een middelbare school, maar hou me in mn vrije tijd vaak bezig met oa, "klussen" aan m'n auto's en motoren, fotografie, en uiteraard detailen.
Wat het fotograferen betreft daar ben ik misschien pas 2 jaar mee bezig dus daar moet ik nog flink mee oefenen. het is een Olympus E-30 waarmee is alles vastleg.

Het detailen begon 5 jaar geleden ongeveer,toen werden de valma en turtle troep weggegooid en werd de eerste bestelling bij carclean gedaan :party: inmiddels is het uitgegroeid tot een taak waar voornamelijk vele zomerweekenden mee gevuld worden. m'n eigen wagen/motorpark, maar ook die van vrienden,kennissen en familie worden onderhanden genomen.
Het handmatig poetsen is maar eenmaal gedaan, daarna gelijk een machine gehaald, de megs g220. deze gaf vrij snel de geest waarna een dap500 aangeschaft werd, deze werkt nog steeds naar behoren. sinds kort is er ook een pro900 in het bezit waardoor ook mijn meest geliefde duitse auto's fatsoenlijk behandeld kunnen worden ,^^
De collectie is in de jaren door zo gegroeid dat het nog maar nauwelijks in de achterbak past (en die is heus niet klein :grinning: )

Las je daar duitse auto's? ja! ik ben groot fan van audi. :heart_eyes: maar andere wagens uit de VAG groep kan ik ook waarderen ;)
Ik ben zelf in het bezit van een c4 100 quattro 2.8 uit '91 welke al vanaf m'n 18e voor de deur staat. Tussendoor nog wel dingen ernaast gereden zoals een coupe b4 2.3, S2 3b, c4 S4 2.2t.
Daarnaast heeft vriendinlief een porsche 924 uit '83, ook leuk en misschien nog wel hardere lak dan de audi 100 :auw

Motoren heb ik ook. het liefst een lekker grote één cilinder. voor het goede weer staat er een '09 KTM 690 duke, voor in de winter en regendagen heb ik een honda NX650. Mevrouw heeft een soesje bandiet 400 staan.

nouja, genoeg over mij. ik moet weer aan het werk voordat de baas boos wordt :-"

edit: picca's die ik voor handen had

De 100 in vakantietrim
328934973_6_-z_1.jpg


924
IMG-20111115-WA0001-kopie.jpg
 
Welkom... mede Audi rijder! Erg mooie C4, alleen zouden Bolero's nog mooier staan onder de wagen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Welkom... mede Audi rijder! Erg mooie C4, alleen zouden Bolero's nog mooier staan onder de wagen.

Mee eens, ik heb ze ook wel een tijdje in de gaten gehouden hoor, maar als er mooie waren in goede originele staat dan was de prijs altijd zo hoog.. :( ach, als ik later groot en rijk ben...o:)

ik zie dat je een rs2 bezit, en een uri 20v 8-()) erg sjiek die wagens! Ik ben al blij dat ik de uri 10v van een kennis mag onderhouden en daar zo af en toe wat kwaliteids kilometers mee mag maken :D
 
Mark1986 zei:
Ha welkom!

Leuke autotjes! Is dit die Porsche met een Audi blok erin?
En dit soort auto's verdienen gewoon een detailbeurtje! :party:

Ze zeggen het :p nu is de versnellingsbak wel die van een audi, en de motor als basis ervoor gebruikt maar toch zijn ze flink anders. (ophanging, carterpan, oliesysteem, compressie, etc..)
voordeel is wel dat de meeste onderdelen dus ook vw-audi onderdelen zijn en nog erg goed beschikbaar zijn voor een leuke prijs.
 
bart-100quattro zei:
Ik ben al blij dat ik de uri 10v van een kennis mag onderhouden en daar zo af en toe wat kwaliteids kilometers mee mag maken :D

Eerste generatie (analoog dashboard) of tweede generatie met groen digitaal dashboard?

Als je meer wilt weten over mijn wagens: kijk dan even in: projecten->Paulus: project droomauto! Je hebt ook de nodige vijf cilinders gehad zie ik :cool: De 20V is een restauratie project van mij en mijn broer. Wagen is voor 50% van hem en voor 50% van mij. De RS2 is mijn droomwagen die ik na lang zoeken heb gevonden.