• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Basic wassen naar 'volgend niveau'

Als de auto bv door slechtverlicht langere tijd even niet is gewassen vind ik miezerregen of een aankomende bui ook ideaal.
Gewoon foamen ,afspuiten ,wassen en de regen spoelt em af dat scheelt weer drogen .
Ik denk dat @Cordoba dat misschien ook wel op deze manier doet.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb geen HD, geef vanwege de mogelijkheden hier de voorkeur aan een handfoamer en die gebruik ik dan wel. Voordeel van (langdurige) regen, is dat alle vuil langere tijd heeft kunnen weken. Als je bij droog weer gaat foamen, en dan 10 minuten later gaat afspuiten is het vuil lang niet zo goed doorweekt als na een poosje regen (dan heb je het vaak al over een half uur of een uur 'voorweken').

Wat ik met mijn vorige post vooral aan wilde geven: je kunt gaan zitten pruilen dat je vanwege het weer wekenlang je auto niet goed kunt wassen, maar je kunt ook kijken hoe je kunt ombuigen in je voordeel.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Persoonlijk zou ik dan ook op een natte auto nog een foam/pre-wash spuiten.
Mooi ingewerkt met (vies?) regen water en daarna een laag foam er op :)
baat het niet dan schaadt het niet
 
@Nick Bakker Foam/prewashes werken beter als deze op een droog oppervlak worden verneveld. Als er water op zit verdun je het product en bovendien vormt het water een laagje tussen de foam en het lakwerk. Het werkt beduidend minder goed. Maar iets is beter als niets natuurlijk.
 
Om op de vraag terug te komen, ik heb de auto "winterklaar". Een goede laatste reiniging met foam, non ferro en tar remover, wassen, eventueel kleien en dan een goede wax erop. De wielen wissel ik meteen naar de schone winterset en de zomerset maak ik vast schoon en klaar voor de winterstalling.

Tussendoor doe ik weinig anders meer dan foamen en wassen. Wielen alleen met reiniger. Dit jaar ga ik hem nalopen met bathe+