• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

basis pakket voor onderhoud

silkart

Detailing rookie
7 mrt 2012
2
0
Heren, Ik ben nieuw op het forum en zoek advies over een basispakket aan onderhoudsmiddelen om de lak van mijn nieuwe auto in " super" conditie te houden. Heb na een paar uur sites bekeken te hebben voor mijzelf de volgende gedachten en produkten gevonden. Allereerst gedacht aan een PROTECH behandeling, maar na ervaringen gelezen te hebben ,gekozen om zelf aan de slag te gaan. Daar om leg ik jullie voor.....het produkt CQuartz is dat de moeite waard en wat voor materiaal heb je daarvoor nodig? Als onderhouds produkten kom ik tot de volgende basis:
- Shampoo van Mothers
- Clay van Poorboys
- Sealant Poorboys Xp
- Wax Poorboys liquid Blue.

Graag jullie reacties.
met alvast dank,

wilfried
 
Zou beginnen met deze:
https://www.Carclean.com/product/Mo...oek_2_emmers_2_Scratch_Shields_MWB0105_102199

Graag wat meer info over de auto, hoe nieuw is die.
Welk merk, type, kleur, bouwjaar, km's.
Wat heb je zelf al aan producten en wat is je budget.
Hoeveel ervaring heb je met detailen, zitten er swirls in de lak. Zo ja hoe wil je die gaan verwijderen?
 
Auto is hageltje nieuw( dus geen swirls).....nul kilometer..... in Midnight Black / bouwjaar 2012. Budget? een goede prijs/kwaliteit verhouding. IK wil goed materiaal hebben om mee te werken en vind het niet erg er tijd in te stoppen, maar de auto hoeft niet in concours conditie te worden gebracht.

met alvast dank voor je advies
 
Ik zou starten met deze set:
Monello wasset

Als de auto werkelijk nieuw is kan je de klei-stap bewaren tot de winter.
Is de auto op transport via de trein gekomen dan is IronX een aanrader voor de hele auto.

Daarna een goed wax aanbrengen, zelf enorme Dodo fan en zeker op zwart is Purple Haze een aanrader.
Als je deze 3 maandelijks aanbrengt ben je jaren verder voordat je potje leeg is.

Aanbrengen met deze applicator en afnemen met Peluche Verde.
 
*Aanbieding geldig gedurende deze winter, dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname. Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen of acties.
Staat er onder, komt die aanbieding dan überhaupt nog? Of bedoel je gewoon het pakket zoals het daar is samen gesteld?
 
Sorry voor de zoete inval maar ik heb een klein vraagje voor dibbuz hoort eigenlijk niet in de categorie maar hij stelde voor een hand pad te gebruiken voor het opbrengen van de wax. Nu komt mijn vraag welke kant is de aanbreng kant van de wax de gladde of de gebobbelde?

Alvast bedankt
 
Maakt niet zoveel uit, zelf prefereer ik de gladde kant anders gaat er teveel wax in de gaatjes zitten.
Aan de andere kant is dat ook de bedoeling van die gaatjes maar ik vind persoonlijk de gladde kant lekkerder werken.
 
Inderdaad zijn de producten die Dibuzz aanbied goed, maar om de auto echt veilig te stellen zou het niet misstaan er een laagje CQuartz over te zetten. Bijhouden 3-4 maandelijks met Carpro Reload

Als de auto dan toch hagelnieuw is is het wel prettig deze ook zo te houden :)
 
sanderdevliegere zei:
Inderdaad zijn de producten die Dibuzz aanbied goed, maar om de auto echt veilig te stellen zou het niet misstaan er een laagje CQuartz over te zetten. Bijhouden 3-4 maandelijks met Carpro Reload

Als de auto dan toch hagelnieuw is is het wel prettig deze ook zo te houden :)

cquartz is niet echt een product waar een beginner zo mee start.
ik zou inderdaad zon monello of dodo starteskit kopen met een lekker waxje erbij.
en een zooi doeken is ook altijd handig:)
 
Zou niet weten waarom niet?

Aanbrengen stelt niks voor, of je nu wax of Cquartz aanbrengt, dat komt op het zelfde neer.