• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Basis/wekelijks onderhoud

bakkietje

Detailing rookie
5 dec 2011
1
0
Hallo,

Ik weet dat er al veel over geschreven is.
Vandaar dat het voor een leek zoals mij misschien allemaal niet zo duidelijk is.

Maar wat heb ik nu nodig voor het basis/wekelijks onderhoud van m'n wagen?

Het is zo dat ik m'n wagen best wil verzorgen, maar niet tot dat perfectionistische niveau.

Mijn voorkeur gaat uit naar de merken; Meguiars en Autoglym. Wel zou ik het graag bij 1 merk houden.
Uiteraard kies ik voor de 2 emmers methode met de bijbehorende washmitts, droogdoeken, ...

M'n productenkennis is echter niet zo super, vandaar mijn vraagjes.

Alvast bedankt voor de feedback!
 
Allereerst zou ik snel van Mequiars afstappen en meer richting poorboys gaan denken al was het alleen al ivm de prijs maar dat terzijde..

Wat ik wekelijks doe :
- Wassen met 2 emmer methode, incl washmitt (Dodo BtbM of PB's SS&S)
- Velgen reinigen (Billbery Wheelcleaner)
- Afdrogen met Delirium drying towel icm Poorboy's Spray & Wipe
- Ramen reinigen met glasreiniger (Dodo)
- Stoelen en matten uitzuigen

Ene week doe ik de banden met Bold n Bright, de andere week pak ik het kunstof / rubbers aan met Trim Restorer.
Een keer in de 2 maanden doe ik daarnaast het leer (Swissvax Leather Milk) en interieur (Natural Look) nog.
 
Kijk ook eens in het handleidingen gedeelte van dit forum. Daar kun je al een hoop informatie bij elkaar vinden.

Je ziet wel vaker dat men in het begin liever een merk gebruikt (want makkelijker/overzichtelijker als noob),
maar vaak wordt daar al snel vanaf gestapt. Het is een beetje de kunst om van verschillende merken de 'toppertjes'
bij elkaar te zoeken.
Merken als Mothers, Poorboy's World en Dodo Juice zijn hier best populair.

En aangezien je zelf aangeeft een beetje leek te zijn op dit gebied:
BtbM = Dodo Juice Born To Be Mild (shampoo)
PB's SS&S = Poorboy's World Super Slick & Suds (shampoo)