• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

< BATTLE > Poorboy's World Typhoon vs Nanolex Microfiber Wash

Wasmiddelen zijn net als poetsmiddelen. Hoe langer je ze laat werken hoe meer ze kunnen doen. De wasmachine heeft effectief misschien half uur tot een uur om met wasmiddel te wassen. Als je voorweekt hoeft je wasmachine ook minder vuil aan te vallen in die tijd
 
Zodra het weer nodig is ze te wassen zal ik ze laten weken en kijken of dat verschil maakt.
 
Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van de Poorboys. Ik vind dat het zijn werk goed doed!Alles is super schoon en lekker zacht.De nanolex heb ik (nog) geen ervaring mee dus zou niet kunnen zeggen welke er beter is.Maar ben wel tevreden over de poorboys in ieder geval :)
 
De Nanolex schuimt heel erg bij het wassen, misschien dat ik te veel product gebruik.
Op zich tevreden mee heb nog geen ervaring met de Poorboys.
 
@Istnogferarie: deze battle vraagt, nee schreeuwt, om een derde product mee te laten strijden: https://www.carclean.com/nl/product/Dodo_Juice/Furry_Liquid_Microfiber_Wash_5000ml_104185?o=nw
Jij als DDJ-fanatiekeling moet dit toch zeker aanspreken! (en laat je partner er niet achter komen, gezien de laatste zin in de beschrijving van CC);).
Even snel de liter-prijs uitgerekend:
- PoorBoys Typhoon grootverpakking (3780 ml) kost per liter 10,58 en per "liter"-verpakking (946 ml) 19,02 euro per liter.
- Nanolex MF-wash grootverpakking (5000 ml) kost per liter 10,00 en per liter-verpakking 13,99.
- DDJ Furry Liquid grootverpakking (5000 ml) kost per liter 10,00 en per 2 x 500ml flesje 23,98 (oeps :eek:)
 
Helaas is de wasgoed manager thuis vaak ikzelf! Maar hijstaat al in de kast en zal deze een keer testen. Op dit moment staan er even andere activiteiten hoger op het lijstje dus kan even duren
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Exact mijn ervaring. Typhoon schuimt behoorlijk minder naar mijn mening.

Moet je alleen niet als je morst met monello foam het gemorste schoonvegen met een vieze doek :joy:

Ik gooide wat over van de 5L naar kleine fles mors natuurlijk weer wat en maak het schoon met een vieze droogdoek. Heb ik geweten ook 3 keer moeten spoelen om de wasmachine schuimvrij te krijgen
IMG_6537.JPG
 
Oké, ik heb nu dus ook Typhoon, maar een aantal dingen kom ik niet helemaal uit.

1. Doen jullie nog een blokje wasmiddel (dus niet verzachter) erbij of is dat overbodig?
2. Doen jullie het product in de lade van het wasmiddel (zodat het er na het spoelen inkomt) of wasverzachter (zodat het er helemaal aan het einde inkomt)?
3. Hoe drogen jullie de doeken nadien? Ik hoorde iets van een microvezel/sportkleren programma op de droger, maar ik heb die nog niet kunnen vinden.
 
Ik was mijn doeken met Nölle en dat kiep ik er gewoon bij. Na het centrifugeren hang ik alles op.
Wasmiddel gebruik ik niet en er gaat niks in de droger.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Blokjes wasmiddel? Ik denk dat je de blokjes bedoelt voor in de vaatwasser? :joy:

Ik was mijn doeken met Robijn (in het daarvoor bestemde bakje). Gaat eigenlijk best wel goed. Programma van 1u 40min op 40 graden, 1200 toeren centrifugeren.

Ik doe ze ook niet in de droger, bij mij gaat sowieso niks meer in de droger.

Wel klop ik ze heel goed uit voor het ophangen, hierdoor zijn ze weer lekker fluffy als ze droog zijn.

Ik lees veelal dat ze 50/50 met normale wasmiddel en microfiber wasmiddel wassen, ik mag dan aannemen in het gewone wasmiddel bakje.
 
1. Doen jullie nog een blokje wasmiddel (dus niet verzachter) erbij of is dat overbodig?

Gewoon alleen Typhoon.

2. Doen jullie het product in de lade van het wasmiddel (zodat het er na het spoelen inkomt) of wasverzachter (zodat het er helemaal aan het einde inkomt)?

Ik doe het in een wasboldingrondje. En soms een scheutje natuurazijn in de wasverzachterlade voor erbij.

3. Hoe drogen jullie de doeken nadien? Ik hoorde iets van een microvezel/sportkleren programma op de droger, maar ik heb die nog niet kunnen vinden.

Welk merk en type droger heb je? Bij mij staat er in de handleiding beschreven dat het programma 'sportkleding' speciaal voor lycra en microvezel is....
 
Ik was mijn doeken met Nölle en dat kiep ik er gewoon bij. Na het centrifugeren hang ik alles op.
Wasmiddel gebruik ik niet en er gaat niks in de droger.
Gewoon erbij in de machine dus? Of erbij in de lade?

Blokjes wasmiddel? Ik denk dat je de blokjes bedoelt voor in de vaatwasser? :joy:

Ik was mijn doeken met Robijn (in het daarvoor bestemde bakje). Gaat eigenlijk best wel goed. Programma van 1u 40min op 40 graden, 1200 toeren centrifugeren.

Ik doe ze ook niet in de droger, bij mij gaat sowieso niks meer in de droger.

Wel klop ik ze heel goed uit voor het ophangen, hierdoor zijn ze weer lekker fluffy als ze droog zijn.

Ik lees veelal dat ze 50/50 met normale wasmiddel en microfiber wasmiddel wassen, ik mag dan aannemen in het gewone wasmiddel bakje.
Welkom in 2017 ;). En bedankt, zal even kijken welk programma voor mij het beste is dan.

Gewoon alleen Typhoon.

Ik doe het in een wasboldingrondje. En soms een scheutje natuurazijn in de wasverzachterlade voor erbij.

Welk merk en type droger heb je? Bij mij staat er in de handleiding beschreven dat het programma 'sportkleding' speciaal voor lycra en microvezel is....
Ah zo'n wasbolletje is ook wel een idee inderdaad, kijken of ik die nog ergens heb liggen. We hebben een Blomberg (type weet ik niet, staat er niet op). Er staat een programma met 'snel delicaat', maar anders maar even het boekje raadplegen daarvoor.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
@Istnogferarie: deze battle vraagt, nee schreeuwt, om een derde product mee te laten strijden: https://www.carclean.com/nl/product/Dodo_Juice/Furry_Liquid_Microfiber_Wash_5000ml_104185?o=nw
Jij als DDJ-fanatiekeling moet dit toch zeker aanspreken! (en laat je partner er niet achter komen, gezien de laatste zin in de beschrijving van CC);).
Even snel de liter-prijs uitgerekend:
- PoorBoys Typhoon grootverpakking (3780 ml) kost per liter 10,58 en per "liter"-verpakking (946 ml) 19,02 euro per liter.
- Nanolex MF-wash grootverpakking (5000 ml) kost per liter 10,00 en per liter-verpakking 13,99.
- DDJ Furry Liquid grootverpakking (5000 ml) kost per liter 10,00 en per 2 x 500ml flesje 23,98 (oeps :eek:)

@Istnogferarie Ik ga er vanuit dat je onderhand wel een keer de DDJ furry liquid hebt geprobeerd. Wat zijn je bevindingen tov de Poorboys en de Nanolex?
 
@Timon Furry Liquid is ook een erg goed product.
Ik gebruik de laatste tijd een beetje om en om tussen Gyeon TowelWash, DJ Furry Liquid en PBW Typhoon. Ik merk geen verschil in reinigingskracht of zachtheid. Wel schuimt DJ een stuk minder als PBW!