• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bbs rs772 bijhouden. gepolijste rand

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Hallo mensen. Ik heb nu een setje rs772 aangeschaft. Het hart is wit gepoedercoat en de rand is gepolijst zonder blanke lak.

Ik heb rimwax wheelwax en ik heb de bilberry safe wheel cleaner.

Kan ik beide producten nog gebruiken? Moet ik er spullen bijkopen om de velgen netjes te houden en ook welke. Evt andere tips zijn ook welkom! Vooral omtrend de gepolijste rand.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

heb je misschien een foto??

heb onlangs nog de velgen proper gemaakt van iemand zijn auto(BMW) en die ging ze terug wisselen ivm het onderhoud

gewoon niet bij te houden (was blanke aluminium)

met prof. polish maak je ze wel goed proper ,maar de bescherming zal je ff moeten rondvragen(ik dacht Wolfgang...)

Danny

Denk dat je de gecoate harten gewoon regelmatig moet wassen met een sopje autoshampoo en een goeie (kleine) velgenborsten.
Zeker als ze goed in de Rimwax staan heb je echt geen velgenreiniger nodig als je ze regelmatig ff wast.

Blank Alu rand is en blijft heel gevoelig, ik rijd er zelf ook mee (50-60 km/dag) en probeer ze echt 1x per 2-3 dagen even te wassen anders vreet het remstof gewoon vast op je randen.
Je kunt ze uiteraard wel gewoon meewaxen met de Rimwax, scheelt ook weer in de schoonmaak.
Randen bijhouden doe ik met Meguiars NXT Metalpolish (1x per 3 weken ofzo) en zet er dan nog een laag Poorboys EX-P overheen. Ik denk dat je het dus met je Rimwax prima gaat redden.
Vaak wassen is en blijft essentieel bij blank alu, iig als je de auto dagelijks gebruikt.

Binnenkant schoonmaken is niet makkelijk bij een RS lijkt me, dus zou ook 1x per zoveel maanden gewoon ff je wiel er af halen om de binnenkant ff netjes te maken.

Zou niet met velgenreiniger doen..ik zelf heb bbs rs 861/ a6 speedline ook met hoog gepolijsten randen, en hier bij met poorboy's spray and rinse wheel cleaner gaaf bij mij kringen en vlekken op de randen die er met gewoon poetsen niet meer weg gingen. Heb toen ook de randen zelf weer opnieuw moeten polijsten..dus ik doe nu gewoon wheelwax ook op de randen en om de zoveel tijd ff met mothers wax billet metal polish met een zwarte cone erover en ze glimmen weer als een tiet.

BTW wel dikke rims zo met die goude harten:-)^

Spray & Rinse is een zuurhoudende velgenreiniger volgens mij, Bilberry niet, die kun je ook prima op Chroom etc. gebruiken.

Eelco zei:
Spray & Rinse is een zuurhoudende velgenreiniger volgens mij, Bilberry niet, die kun je ook prima op Chroom etc. gebruiken.

Dat moet ik natuurlijk wel zeker weten;) dus als iemand dit zeker weet!?

Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner

Dit is een uitermate veilige velgenreiniger. Veilig voor elk type velg, volledig zuurvrij, en zeer effectief op vastgekoekte remstof. Ruikt nog lekker ook! Wordt geleverd als concentraat: - Zware vervuiling: gebruik puur of 1:1, paar minuten in laten werken en afspoelen - Lichte vervuiling: gebruik 1:5 - Kan tot 1:10 verdund worden en is dan nog steeds effectief

Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner gebruik ik ook op mijn gepolijste aluminium velgen evenals iron-x.:ja

Met een keer in de 2/3 weken Meguiars NXT Generation All Metal Polysh hou ik ze beschermd al zo'n kleine 70.000 km.:cool

Wel moet ik zeggen dat ik normaal elke week de auto en dus ook de wielen met shampoo was.

Zeker afdrogen want anders krijg ik wel waterspots van dat harde water hier.:-&

Misschien is de transpante plastidip iets? Heb het zelf nog niet geprobeerd maar dan kan volgens mij het remstof al niet meer in je rand vreten...

https://forum.Carclean.com/cc_postst11754/plasti-dip.aspx

Eelco zei:
Aa op die fiets..zal ook is kijken dan naar bilberry:-)^

Idd Iron-X gebruikt ook en werkt ook prima.

Betreft een velgenreiniger, wat ik zelf doe is een beetje ssf op een spons (bone achtige spons) en daarmee maak ik de velgen schoon. Geeft echt een super resultaat. Zal keer een foto's plaatsten. Helaas zijn mijn velgen nu niet smerig...:-P

Gisteren nieuwe (lees 2e hands) velgen opgehaald AMG Aero II

De velgen hebben een gepolijste rand, nu zie ik vele combínaties voorbij komen over het schoonmaken

kan ik de velgen eerst afspuiten met water, daarna insprayen met Bilberry en wassen met water, en daarna behandelen met iron-X?
is dit een juiste combi of juist niet

en kan de complete velg met PB's wheelwax behandeld worden ook de gepolijste rand?

bedankt alvast :)

Laatst bewerkt door een moderator:
1 keer met iron-x en velgenreiniger, daarna compleet in wheelwax en klaar!
Elke maand nieuw laagje wheelwax zou voldoende moeten zijn...

ivo's zei:
1 keer met iron-x en velgenreiniger, daarna compleet in wheelwax en klaar!
Elke maand nieuw laagje wheelwax zou voldoende moeten zijn...
ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet genoeg gaat zijn voor een gepolijste allu rand. Je zult toch met enige regelmaat een ligt polijstmiddel langs de rand moeten halen.

Ik heb exact die velgen onder de Lupo gehad..... (BBS RS772)
2x per zomerseizoen polijsten en net voordat ze er weer onder gaan..

WouterP zei:
ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet genoeg gaat zijn voor een gepolijste allu rand. Je zult toch met enige regelmaat een ligt polijstmiddel langs de rand moeten halen.
beetje late reactie :-d

Welk polijstmiddel kan ik volgens jullie gebruiken voor de gepolijste rand van mijn velgen???
of met welk product hebben jullie een mooi resultaat behaald,

let wel dat ik het met de hand moet doen

ok, Unipol ken ik niet eerlijk gezegd is het wel een beetje te verwerken met de hand???

zag deze op de CC site staan : Meguiars NXT Generation All Metal Polysh - 142 g

is dat ook een optie misschien

martin78 zei:
ok, Unipol ken ik niet eerlijk gezegd is het wel een beetje te verwerken met de hand???

zag deze op de Carclean.com site staan : Meguiar's NXT Generation All Metal Polysh - 142 g

is dat ook een optie misschien

zal ook werken maar is wel een stuk duurder.

unipol is heel vloeibaar en vind die daardoor makkelijker om te gebruiken voor zon rand