• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd bij gepolijste BBS randen.

Mario Hertstein

Detailing trainee
2 apr 2015
11
32
Goedenmiddag!

Onder mijn wagen liggen BBS RC090 2 delige velgen, deze hebben een gespoten hart met gepolijste aluminium randen.
Nu was het weer eens tijd om ze goed onder handen te nemen. De velgen met de hand gewassen, vervolgens de randen met mothers mag & alu polish.

Het enige waar ik niet/lastig bij kwam was tussen de bouten van de randen. Hebben jullie hier tips voor?
Ik zat te denken aan de wheel woolie en dan het hart afplakken.

conv_2664.jpg



Ook wil ik als ze van de winter van de auto af zijn een goede coating aanbrengen (momenteel zit er een 'simpele' wax op). Is Gyeon Rim een aanrader?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg.
 
Als het echt 2 delige velgen zijn, zou ik ze uit elkaar halen en dan de randen en boutjes opnieuw polijsten. Als je daarna inderdaad een coating neemt als Gyeon Rim heb +- 12 maanden een zorgeloos onderhoud aan je velgen.
 
Met de vingers heb ik het geprobeerd, ik vind het niet erg om er flink wat tijd in te steken maar dat is écht niet te doen.
Ja wat je zegt Tembaco, uit elkaar halen en dan coaten. blijft dat op aluminium ook zo lang beschermend?
 
Mmm goede vraag. Ik denk het wel, omdat in een filmpje van Gyeon rim het ook word gebruikt op gepolijsten velgen van Aston Martin. Anders moet je daar CC eens een mailtje over sturen.
 
Even zoeken naar het topic van Eelco of McShine, hebben beide getest met coating op blank alu.
Minimaal 2 lsgen vereist voor dekkend resultaat, standtstandtijd kan ik me zo niet voor de geest halen.
 
Indien uit elkaat halen een probleem is, dit zal echter wel de beste en mooiste oplossing zijn.
is het misschien te doen met het puntje van een polishing cone, zou ik alles eromheem wel erg goed afplakken.