• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beading en sheeting van wax duurt niet zo lang

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Hoi,

Ik heb de indruk dat mijn waxlaag (PB Natty's Blue) niet echt lang standhoudt.

Na het wassen, kleien, polijsten en een laag black hole, breng ik de wax aan.
Maar al na 2 weken is de sheeting zo goed als verdwenen (beading valt nogal mee)

Kan dit verholpen worden door nog een sealant aan te brengen na de black hole en voor de wax, of hebben jullie andere tips voor mij? :weetniet

Alvast bedankt!

Standtijd van de Natty's is idd korter dan van andere waxen, maar 2 weken?

Je kan de standtijd iets verlengen door 2 lagen wax aan te brengen of door eerst een sealant aan te brengen.
Na een tijdje zul je wel alleen sheeting en beading van de sealant hebben, de standtijd van de wax word er niet echt langer van.

Mijn ervaring is ook dat bij de meeste waxen en sealants de sheeting het eerst verdwijnt en dat de beading nog een paar maanden redelijk blijft...

Shampoo is ofwel PB Suds & Slick verhouding 13 ml op 5 liter, of Dodo Juice BTBM 6 ml op 5 liter, dus volgens mij de voorgeschreven hoeveeldheid.

Zal eens proberen met dubbele laag wax

Btbm verhouding is zeker goed, van de Poorboys ben ik niet zeker maar het klinkt wel goed.

Natty's staat juist bekend om de duurzamere bescherming, niet korter dan andere waxen. In de UK test kwam hij volgens mij erg ver in de test.

Ik denk eerder dat het met vervuiling te maken heeft, na het wassen heb je minder / geen beading. Dat heeft meestal met de eigenschappen van de shampoo te maken.

Ik ben ook nogal een Natty's fan, juist om de lange bescherming... 2 weken is echt te kort. Hoe lang laat je curen?

De curetijd laat ik afhangen van swipetest, afhankelijk van temperatuur, zon, ...

Misschien te kort dan, was laatste waxbeurt maar een minuut of 5 :schaam

5 minuten lijkt me heel erg kort voor Natty's.

Ik vind ook dat Natty's niet echt bekend staat om z'n duurzame sheeting effect. Wel om zijn beading, maar je zegt zelf dat je die nog wel hebt, dus het lijkt mij dat er geen grote problemen zijn.
Je beoordeelt dit alles toch wel na een wasbeurt, waarbij de lak schoon is?! Want een laagje stof/vervuiling op je lak is niet goed voor een mooi sheeting of beading effect.

Na de wasbeurt verwachte ik (door juiste afspoeltechniek) een bijna droge motorkap, maar ik zag al snel dat dat niet vanzelf zou gaan.

Welke wax heeft een langere sheetingtijd, en even mooie beading? Mijn Natty's is toch bijna leeg, dan kan ik eens een andere proberen.

Even over de sheeting....

Ik heb vandaag (5-5-10) de auto ook gewassen en een week eerder in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent gezet.

De sheeting hiervan ná het wassen met Wolfgang Bath was ook he-le-maal ruk. Hier en daar bleven grote druppels liggen en liep het water moeizaam weg.

De auto gedroogd en opnieuw afgespoeld, toen was de sheeting wel :love

Wat is je budget?

Kijk eens naar een Dodo Juice of doe eens heel gek, neem de Wolfgang Fuzion.