• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beading weg na een week (Natty's)

DKBM zei:
De beading op bovenstaande foto komt mij bekend voor: ik heb het zelf ook op m'n dak, wel minder dan jij overigens. Het lijkt, zoals Tim aangeeft, door stof en vuil te komen. Op mijn dak blijft het liggen, op de motorkap heb ik er nauwelijks last van. Kort nadat ik mijn auto had gewassen (een paar weken geleden, rond Pinksteren) viel er af en toe een miniscuul klein buitje. Niet voldoende om alle stof mee te nemen. Sterker nog, ik had van die prachtige (not :'( ) stofdruppels op de auto. Nu met de hevigere regenval heb ik er alleen op het dak geen echt mooie beading, op de rest van de auto wel. Ik zou hem gewoon nog eens wassen en dan nog eens kijken. Desnoods nog een laagje Natty's erop (al was het maar voor de fun). Succes!

Dat heb ik ook gehad met mijn Corsa. Voornamelijk op het dak. Daarna heb ik het dak opnieuw gekleid, gewassen, black hole, natty's blue.
Een tijdje later meguiars nxt 2.0 liquid wax erop gedaan en nog eens een wax laagje. Die klik hier is echt fantastisch voor langdurige beading en easy on easy off. Nu heb ik begrepen dat de 2.0 liquid wax een sealant is.

Prima spul NXT 2.0, maar als je deze aanbrengt nadat je de black hole en de natty's hebt aangebracht, dan zijn deze verdwenen. De NXT bevat namelijk een milde cleaner en is eigenlijk meer een aal in one product.

Ik heb wel het idee dat de nxt 2.0 liquid wax betere beading geeft dan de natty's. Ik weet dat je altijd mag afsluiten met bv natty's wax. En die breng ik met de vingers aan, dat smeert wat makkelijker. Ik draag natuurlijk wel van die medische handschoenen.
Ik vind het gewoon leuk om af en toe af te wisselen. Ik heb de nxt ook alleen nog maar op het dak gebruikt.
Mijn volgende stap is om de dap500 voor het eerst te gaan gebruiken. Dus eerst wassen, kleien, ssr1, ssr2,5 (afhankelijk van de testspot), nxt 2.0 en natty's blue. Dat wordt "deelwerk" aangezien ik weinig tijd heb met 2 kinderen, maar dat bevalt me prima. De auto van mijn man detail ik zelf ook, maar die is nog nooit in de wasstraat geweest en die staat 's nachts en op zijn werk in de garage. En uiteraard krijgt mijn eigen auto meer aandacht. Maar ik begin af te dwalen.

Centoquarantasette zei:
De vorm van je dak speelt ook een rol. Mijn Alfa heeft een bol dak met aflopende randen naar de zijkant van de wagen. er blijft veel minder water op liggen (of het waait er vanaf) hierdoor zie je op het dak veel vaker beads die niet rond zijn maar bijvoorbeeld een bepaalde richting op glijden

Had dit topic niet meer gezien :weetniet

Maar de vorm van de motorkap is ook aardig bol, daar blijft het wel op liggen.

Moet zeggen dat ik nu met dodo light fantastic nog steeds een goede beading heb zonder tussendoor UQD te gebruiken.
Maar ik was hem ook minder vaak als eerder terwijl ik juist meer rij

ik had het op de alfa erste keer ook... erg teleurstellend..

nu heb ik het met de hand aangebracht (hand in de pot en wrijven maar)

zo kan je een kleiner laagje neerleggen, en denk dat hij het dan beter doet

Zelfs mijn 3M Glaze zonder wax houdt langer vol!

Dat is natuurlijk weer een opmerking die kant nog wal raakt :no
Hoe lang heb je de wax laten curen?
Hoe merkte je dat de beading weg was, na het wassen, regenbui?
Als je het merkte na/tijdens het wassen, hoeveel shampoo heb je gebruikt?
enz. enz.

Uit een onafhankelijk waxtest op een engels forum kwam de Natty's als een van de betere uit de bus wat duurzaamheid betreft, er moet dus een oorzaak zijn waarom deze niet zo lang hield (als dat het geval is)

Ik heb de wax ietjes meer dan half uur laten curen.
Vrij dik aangebracht, want uitpoetsen ging moeilijk!
Na regenbui had ik het gemerkt en na hoge drukspuit met koud water.
Ja ik weet zeker wat beading is:ja anders had ik het niet gereageerd:-*

Ik heb nu de auto volledig gecleaned met isopropanol en daarna Natty's Bl;ue aangebracht.
Effe kijken hoelang het nu volhoudt:ja meuh