DKBM zei:De beading op bovenstaande foto komt mij bekend voor: ik heb het zelf ook op m'n dak, wel minder dan jij overigens. Het lijkt, zoals Tim aangeeft, door stof en vuil te komen. Op mijn dak blijft het liggen, op de motorkap heb ik er nauwelijks last van. Kort nadat ik mijn auto had gewassen (een paar weken geleden, rond Pinksteren) viel er af en toe een miniscuul klein buitje. Niet voldoende om alle stof mee te nemen. Sterker nog, ik had van die prachtige (not) stofdruppels op de auto. Nu met de hevigere regenval heb ik er alleen op het dak geen echt mooie beading, op de rest van de auto wel. Ik zou hem gewoon nog eens wassen en dan nog eens kijken. Desnoods nog een laagje Natty's erop (al was het maar voor de fun). Succes!
Dat heb ik ook gehad met mijn Corsa. Voornamelijk op het dak. Daarna heb ik het dak opnieuw gekleid, gewassen, black hole, natty's blue.
Een tijdje later meguiars nxt 2.0 liquid wax erop gedaan en nog eens een wax laagje. Die klik hier is echt fantastisch voor langdurige beading en easy on easy off. Nu heb ik begrepen dat de 2.0 liquid wax een sealant is.