• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dat is pech...beading weg!??

Fouke

Detailing addict
4 jun 2010
123
62
Ik sta voor een compleet raadsel. Na de wasbeurt van vanmiddag verschijnen er in de regen geen ronde druppels meer op de lak. Het zijn nu hele vlekkerige druppels. De beading lijkt compleet verdwenen:sob: . Voor ik begon stond auto nog vol mooie ronde druppels. Wat is er in vredesnaam aan de hand. De vorige keer heb ik de auto gewassen en nagelopen met PBW QD+, vanmiddag heb ik hem gewoon gewassen met de NXT (normale dosering) en gedroogd met de CSF Delirium. Voordat ik vanmiddag begon was de beading nog geweldig. Wie weet het????
 
Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. Hier gebeurd dat ook regelmatig. Shamppo heeft de eigenschap de oppervlaktespanning van water te verlagen, waardoor er (tijdelijk) geen beading ontstaat. Komende dagen zal de beading wel weer terug komen denk ik.
 
Misschien na het afdrogen nalopen met een detail spray, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van QD+ (pakte bij mij niet zo, maar dat ligt misschien meer aan mij als aan het produkt). Ik gebruik nu DJ Red Mist om na iedere was beurt om de wax weer wat te boosten. En ik kan je melden de beading is geweldig :)
 
Na het wassen doe ik er ook altijd Red Mist overheen, en zo zag het eruit nadat een laagje sneeuw op de auto weggesmolten was :heart_eyes:
5d76b78d.jpg

40c7e06b.jpg
 
Is al vaker aan de orde geweest, het is geen probleem, maar een shampoo zorgt voor "sheeting" om het water makkelijk van je auto af te laten lopen.
 
Bedankt voor de reakties :cool: ! Ik was écht bang dat ik mijn zorgvuldige wintervoorbereiding op één of andere manier om zeep had geholpen. Ik zal eens opletten hoe het verder uitpakt.