Suzuki Vitara 1.6 High Executive
Enkele weken geleden kwam een van mijn buren langs, zeg Roy, wat ziet dat er altijd super uit zeg!
Zou je onze auto een keer kunnen doen? Ik heb altijd RainX op de ruiten, dat vind ik super. Maar het is bij mij altijd snel verdwenen.
Ook moet de auto nodig in de was, (wax...) moeten gezet.
Nou prima, plannen we wel even in
Zo gezegd, zo gedaan.
De Vitara had er net een vakantierit opzitten vanuit Zuid Frankrijk. Ondanks dat, vond ik de vervuiling nog mee vallen!
Vermoedelijk is de auto al flink schoon gespoeld door de regen onderweg.
Ik heb niet echt detailfoto's gemaakt. Want daar had ik te weinig tijd voor.
De Suzuki bij aanvang:
Wielkasten, velgen, logo's en sponningen reinigen
Zoals bij elke wasbeurt, begin ik altijd onderin. Dus dat was in dit geval, de velgen.
Als eerste de wielkasten grondig uitgespoten. Dit was weer zo'n typische wasstraat auto, dus de wielkasten vol met zand en vuil.
Met de hand het meeste zand er even uit gehaald. En vervolgens uitgespoten met de hogedrukreiniger.
Daarna de velgen afgespoten met de hogedruk, en gewassen met Wolfs White Satin, EZ Wheel Brushes en een wheel mitt.
Toen het meeste vuil van de velgen was verdwenen, heb ik alle velgen nog even ingespoten met Monello Non Ferro. En toen de bovenstaande stappen weer uitgevoerd.
De banden zijn één keer gereinigd met Gyeon Tire Cleaner, maar daar kwam niet veel van af.
Toen alle velgen schoon waren, ben ik verder gegaan met de logo's, sponningen en de tankklep.
Ingespoten met Poorboys APC+D (1:10), en vervolgens verder behandeld met een kwastje. En weer uitgespoten met de hogedrukreiniger.
Toen werd het tijd om de auto in te foamen. Dit is gedaan met Bilt Hamber Auto Foam. Geeft niet echt een dik laagje, maar reinigt wel goed!
Verder de auto gewoon gewassen zoals we altijd doen. 2 Emmers, Poorboys Slick 'n Suds shampoo en Gyeon Smoothie.
Vervolgens de auto grondig afgespoten met de hogedrukreiniger. Waarbij er totaal geen beading te zien was!
Na het afspuiten, en het meeste water er langzaam af was gelopen, alles even nagelopen met de Gyeon Silk Dryers.
Ondertussen had ik alvast de velgen afgenomen met Sonax Briljant Shine Detailer. En de banden in een laag Waxaddict Feeder gezet.
Voor een auto die regelmatig de wasstraat ziet, vond ik de lak er nog bijzonder goed uitzien!
Misschien is een wasstraat toch niet zo slecht, als we dachten?
Met de eigenaar overlegd, dat ik alleen de auto zou waxen. Dit heb ik dan ook gedaan. Persoonlijk had ik liever de hele auto gekleid, en een stap gepolijst.
Want nu voel je toch soms wat vervuiling zitten, en is de lak niet echt glad.
Ik heb wel de deurlijsten (B en C Stijl) gepolijst, omdat hier wat diepe krassen inzaten.
Voor deze auto, besloten om de Bilt Hamber Double Speed wax te gebruiken. Mijn 1e keer BH wax ervaring.
Prima waxje, maar Gyeon blijft wel mijn favoriet kwa aanbrengen.
Toen net goed en wel de motorkap in de wax stond, begon het gedonder in de lucht, en kwam er een bui naar beneden.
Nou goed, weer drogen, en doorgaan!
Toen het waxen gereed was. Heb ik alle ruiten afgenomen, en machinaal gepolijst.
Vervolgens ontvet met Nanolex EX. En toen alle ruiten voorzien van Turtle Wax Clearvue.
Als laatste, heb ik nog een rondje Gyeon Ceramic Detailer gedaan.
Als extra heb ik het interieur nog even wat opgefrist.
Deze was niet gek vies, maar kon wel wat aandacht gebruiken.
De ruiten waren de vorige keer niet goed gereinigd, en zaten onder de strepen. Deze heb ik behandeld door wat Autoglym Glass Polish aan te brengen, en daarna weer afgenomen. De reactie van de eigenaar, wauw wat zijn die ruiten schoon!
Verder even de stofzuiger erdoor heen gehaald, en alles nagelopen met Nanolex Interior Cleaner.
Enkele weken geleden kwam een van mijn buren langs, zeg Roy, wat ziet dat er altijd super uit zeg!
Zou je onze auto een keer kunnen doen? Ik heb altijd RainX op de ruiten, dat vind ik super. Maar het is bij mij altijd snel verdwenen.
Ook moet de auto nodig in de was, (wax...) moeten gezet.
Nou prima, plannen we wel even in
Zo gezegd, zo gedaan.
De Vitara had er net een vakantierit opzitten vanuit Zuid Frankrijk. Ondanks dat, vond ik de vervuiling nog mee vallen!
Vermoedelijk is de auto al flink schoon gespoeld door de regen onderweg.
Ik heb niet echt detailfoto's gemaakt. Want daar had ik te weinig tijd voor.
De Suzuki bij aanvang:
Wielkasten, velgen, logo's en sponningen reinigen
Zoals bij elke wasbeurt, begin ik altijd onderin. Dus dat was in dit geval, de velgen.
Als eerste de wielkasten grondig uitgespoten. Dit was weer zo'n typische wasstraat auto, dus de wielkasten vol met zand en vuil.
Met de hand het meeste zand er even uit gehaald. En vervolgens uitgespoten met de hogedrukreiniger.
Daarna de velgen afgespoten met de hogedruk, en gewassen met Wolfs White Satin, EZ Wheel Brushes en een wheel mitt.
Toen het meeste vuil van de velgen was verdwenen, heb ik alle velgen nog even ingespoten met Monello Non Ferro. En toen de bovenstaande stappen weer uitgevoerd.
De banden zijn één keer gereinigd met Gyeon Tire Cleaner, maar daar kwam niet veel van af.
Toen alle velgen schoon waren, ben ik verder gegaan met de logo's, sponningen en de tankklep.
Ingespoten met Poorboys APC+D (1:10), en vervolgens verder behandeld met een kwastje. En weer uitgespoten met de hogedrukreiniger.
Toen werd het tijd om de auto in te foamen. Dit is gedaan met Bilt Hamber Auto Foam. Geeft niet echt een dik laagje, maar reinigt wel goed!
Verder de auto gewoon gewassen zoals we altijd doen. 2 Emmers, Poorboys Slick 'n Suds shampoo en Gyeon Smoothie.
Vervolgens de auto grondig afgespoten met de hogedrukreiniger. Waarbij er totaal geen beading te zien was!
Na het afspuiten, en het meeste water er langzaam af was gelopen, alles even nagelopen met de Gyeon Silk Dryers.
Ondertussen had ik alvast de velgen afgenomen met Sonax Briljant Shine Detailer. En de banden in een laag Waxaddict Feeder gezet.
Voor een auto die regelmatig de wasstraat ziet, vond ik de lak er nog bijzonder goed uitzien!
Misschien is een wasstraat toch niet zo slecht, als we dachten?
Met de eigenaar overlegd, dat ik alleen de auto zou waxen. Dit heb ik dan ook gedaan. Persoonlijk had ik liever de hele auto gekleid, en een stap gepolijst.
Want nu voel je toch soms wat vervuiling zitten, en is de lak niet echt glad.
Ik heb wel de deurlijsten (B en C Stijl) gepolijst, omdat hier wat diepe krassen inzaten.
Voor deze auto, besloten om de Bilt Hamber Double Speed wax te gebruiken. Mijn 1e keer BH wax ervaring.
Prima waxje, maar Gyeon blijft wel mijn favoriet kwa aanbrengen.
Toen net goed en wel de motorkap in de wax stond, begon het gedonder in de lucht, en kwam er een bui naar beneden.
Nou goed, weer drogen, en doorgaan!
Toen het waxen gereed was. Heb ik alle ruiten afgenomen, en machinaal gepolijst.
Vervolgens ontvet met Nanolex EX. En toen alle ruiten voorzien van Turtle Wax Clearvue.
Als laatste, heb ik nog een rondje Gyeon Ceramic Detailer gedaan.
Als extra heb ik het interieur nog even wat opgefrist.
Deze was niet gek vies, maar kon wel wat aandacht gebruiken.
De ruiten waren de vorige keer niet goed gereinigd, en zaten onder de strepen. Deze heb ik behandeld door wat Autoglym Glass Polish aan te brengen, en daarna weer afgenomen. De reactie van de eigenaar, wauw wat zijn die ruiten schoon!
Verder even de stofzuiger erdoor heen gehaald, en alles nagelopen met Nanolex Interior Cleaner.