• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beading weg na een week (Natty's)

Dennis Blomaard

Detailing addict
21 jan 2009
341
62
36
Beste mede-forummers :cool

Vorige week heb ik m'n auto lekker gewassen en voorbereid om te waxen..
Het aanbrengen van de Natty's ging ook vlot..

Tot zover gaat het in principe goed, maar dan:

Ik ben bang dat ik de wax te vroeg afneem, want een week later is de beading veranderd in een plens water op m'n auto! :'(

Hebben jullie misschien foto's van het moment dat je een wax (Natty's Paste Wax Blue) uit kunt poetsen?

Ik zou graag eens willen zien wat ik zou moeten zien!
De swipe test heb ik al geprobeerd, maar doe ik misschien toch niet helemaal goed!
Ik heb de wax er volgens mij 10 minuutjes op laten zitten (was later op de avond etc.)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want iedere week waxen moet niet nodig zijn :schaam

Een week is wel heel erg snel. Natty's blijft echt wel wat langer zitten.

Echter, wanneer heb je die plas water gezien. Gewoon na een regenbui, of na het wassen ??

Shampoo zorgt namelijk voor sheeting. Hierdoor is de beading voor korte tijd '' uitgeschakeld ''

Zag je de plas water, na een regenbui, dan kun je denk ik wel stellen dat de wax weg is. Heb je hem misschien met teveel shampoo gewassen? Een grote hoeveelheid shampoo vernietigd je waxlaag.

Maar wax hem eens opnieuw en laat de Natty's eens langer curen. De wax word er niet slechter van en blijft goed afneembaar. De Natty's is namelijk een gemakkelijke wax, als je het mij vraagt.

Succes.

Groet, Peter

Dit is na de vele regenbuien van de laatste dagen!

Vorige week donderdag heb ik heel de auto gedaan, en sindsdien niet meer gewassen.
Aan de concentratie van de shampoo etc. kan het dus niet liggen ;)

Heb je mischien een foto? het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de wax na een week is verdwenen ondanks dat deze maar 10 minuten heeft gecured.

Ik denk eerder dat de auto een egale laag vervuiling heeft, dan heb je ook geen beading meer. Water breekt dan door de vervuiling. 10 minuten is meestal lang zat voor natty's.

Het ziet er momenteel nog erger uit dan op onderstaande foto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik hoop dat je gelijk hebt Tim!

Zou het kunnen dat ik te weinig product aangebracht heb?
(Denk zelf van niet, anders had ik vanaf het begin al geen mooie beading kunnen zien)

Bij het waxen moet je juist weinig gebruiken. Je moet het zeer dun opbrengen. Was de auto eens op de goede manier en kijk dan nog eens.

Groet, Peter

Dat is inderdaad een goed idee Peter :cool

Ik denk dat ik er dan ook gelijk nog maar een laagje Natty's bij doe.
Dan weet ik helaas niet wat de oorzaak is, maar ben ik wel verzekerd van goede bescherming :ja

Voorzover bedankt voor de hulp mensen!

Foto's zijn nog steeds welkom ;)

De beading op bovenstaande foto komt mij bekend voor: ik heb het zelf ook op m'n dak, wel minder dan jij overigens. Het lijkt, zoals Tim aangeeft, door stof en vuil te komen. Op mijn dak blijft het liggen, op de motorkap heb ik er nauwelijks last van. Kort nadat ik mijn auto had gewassen (een paar weken geleden, rond Pinksteren) viel er af en toe een miniscuul klein buitje. Niet voldoende om alle stof mee te nemen. Sterker nog, ik had van die prachtige (not :'( ) stofdruppels op de auto. Nu met de hevigere regenval heb ik er alleen op het dak geen echt mooie beading, op de rest van de auto wel. Ik zou hem gewoon nog eens wassen en dan nog eens kijken. Desnoods nog een laagje Natty's erop (al was het maar voor de fun). Succes!

Op de motorkap is het bij mij ook minder!
Ik zal eens kijken wat het best uitkomt, want ben toch wel benieuwd of het door het vuil komt (dus wassen zonder laagje wax).

Ik zal het hier updaten :cool

Hey Dennis,

Waarom doe je de auto niet even wassen en vervolgens met de tuinslang nat sproeien?! Dan kun je de beading bekijken en als je wilt alsnog een laagje wax doen! ;)

+1 @ Xizer!

Bij mij was er ook een tijdje geen beading te bekennen. De boosdoener? Heel fijn stof/stuifmeel wat zich vermengde met het regenwater!

Ik heb geregeld het zelfde probleem met wax. Komt m.i inderdaad als er een egale laag vuil op de auto terecht komt.

weet niet precies waar jij woont maar hier met schiphol om de hoek en van mijn werk zelfs 800m hemelsbreed kan je niet anders verwachten dat er binnen een week een dikke laag vettigheid op je lak ligt van de kerosine. Niet echt bevorderlijk voor je beading dus.

Meestal na goed schoonmaken is het weer in orde ( niet overdoseren die shampoo)

Zonder het gezien te hebben ben ik al overtuigd door jullie reacties ;)

Als ik van het weekend tijd heb (ik weet het, tijd moet je maken ,^^ ) zal ik hem eens lekker wassen :jippie

Bedankt voor de hulp :love

Ik heb zelf ervaren dat ik een korte beading had door toch iets te weinig te gebruiken volgens mij...:lol...Ik bracht zo weinig op dat ik niet een zag óf ik nattys er wel op had zitten...En toen vond ik ook dat de beading wel erg snel weg was. Nu ik net even iets meer erop zet (nog steeds weinig!) heb ik na 2 weken en een ruime 1000km nog steeds heerlijk mooie egale druppeltjes....ach...aldoende leer je...:)

Mee eens :-)^

Dit is ook de eerste keer dat ik Natty's had gebruikt.
Daarvoor heb ik Meg's NXT Luquid gebruikt en dat brengt toch weer heel anders aan :ja

Door Trial and Error wordt je ook weer wijzer ;)

Dat het dak veel minder beading heeft is mij ook al vaker opgevallen.
Ik heb weleens gedacht of ik het niet overgeslagen had!

Paultjuh zei:
Dat het dak veel minder beading heeft is mij ook al vaker opgevallen.
Ik heb weleens gedacht of ik het niet overgeslagen had!

De vorm van je dak speelt ook een rol. Mijn Alfa heeft een bol dak met aflopende randen naar de zijkant van de wagen. er blijft veel minder water op liggen (of het waait er vanaf) hierdoor zie je op het dak veel vaker beads die niet rond zijn maar bijvoorbeeld een bepaalde richting op glijden

hier nog een topic.. ik heb het zelfde gehad met mijn Toyota Corolla.. had de lak helemaal voorbereid en met een week was de wax echt weg.. dus ook na het wassen van de auto.. na een regenbui was de wax gewoon weg!

Nog nooit meegemaakt...

https://forum.Carclean.com/cc_postst2404/Wax-eraf-door-wassen.aspx