• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Before and after pics Golf MK3.

maik0l89

Detailing rookie
25 mrt 2011
10
0
Vorige zomer dacht ik met een vriend wel even mijn auto wel even te polijsten met een rotary. Op de before foto is te zien hoe dit is afgelopen.. 8-o
Daarna heb ik er een jaar mee rond gereden tot ik het helemaal zat was en het niet meer kon aanzien. Gelukkig kwam ik deze site tegen en heb ik een arsenaal aan spullen besteld.

Hier zijn de pics:

After:

xfam3a.webp

b9dpbp.webp

Helaas begint de lak van me bumper af te bladeren.. enige tips hoe ik dit zelf en zo goedkoop mogelijk in orde kan maken? :-d

ve5frb.webp

Hij ziet er in ieder geval al een heel wat beter uit.. :-)^ Alleen dus de bumper die aan het afbladeren is waar ik van baal en wat kleine krasjes en veel steenslag aan de voorkant. En ook de trekhaak is grotendeels verroest. Hoe kan ik die een beetje opknappen?

Laat maar horen als jullie nog tips hebben voor mij als beginner!!

Wat heb ik gebruikt:

California Gold Car Wash
California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
DAP500 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition
- Eerst orange pad en monello mezzo
- daarna witte pad en monello finalle
Natty's Paste Wax Red - Limited Edition
Poorboy's Black Hole
FX Wheel Cleaner

@ chicco_himself: Thx voor de tip, heb het even aangepast! Was te gefixeerd op me eigen autootje ;)

@ Jeroen86: Ja met een DAP500. Eerst met de orange pad en monello mezzo en daarna met de witte pad en finale. Verder heb ik daarna Poorboy's World Black Hole voor het voeden en als wax heb ik de Natty's Paste Wax Red gebruikt. Ruikt heeerlijk!! :-d

Mooie glans, echt een super resultaat.

Wat de bumper betreft....Ik denk dat het lastig wordt afgebladderd verf weer helemaal mooi te maken, denk dat voor het beste resultaat je de bumper opnieuw moet spuiten/laten spuiten....

De trekhaak kan je demonteren(althans onze trekhaak kan dat), en alle roest eraf halen met een staalborstel , en daarna schuren.....Dan even in een primer zetten en zwart spuiten.

Ziet er goed uit.
Maar let volgende keer wel op je foto's zit wel per foto een verschillende kleurzweem op effe Photoshoppen en worden geweldige foto's.

Thx allemaal voor jullie geweldige reacties :-d

Misschien dat ik binnenkort ook nog de bumper en de trekhaak ga aanpakken!