• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met detailen!

Jesse

Detailing rookie
31 aug 2016
2
2
27
Ik heb een DAP900 V3 Raffini Recessed Starterskit - Power Pack aangeschaft. En alles wat je nog meer nodig hebt, non ferro, extra doeken, klei, wax etc.

Ik heb al wat ervaring met het 'poetsen' met de hand, maar nu is mijn vraag hoe begin ik met detailen?

Hoe werkt het maken van een test spot? met welke pad/product kun je beginnen?
Welke producten (Mezzo/Veloce/Finale) kan ik gebruiken op welke kleur pad?
Wat zijn ongeveer de stappen die je moet uitvoeren, bijv eerst mezzo en finishen met finale?
Na hoeveel panelen spoel je je pad uit?

gr Jesse

Heb je hier wat aan.
polijsttabel-monello-jpg.87652.webp

@Jesse wat voor auto heb jij? Picture?
Ik maak zelf vaak een testspot met een medium combinatie op een deel maar wat krasjes/defecten zitten om te zien wat werkt.
Uitspoelen van pads na 1/2 panelen ligt er ook aan hoe groot die delen zijn natuurlijk.

Aan die foto heb ik zeker wat bedankt!

Ik heb zelf een Volkswagen Polo uit 2000.

Merk je het vanzelf dat je pad vol gaat zitten en je hem uit moet spoelen, of hou je gewoon 1 a 2 panelen aan?

mwxg7b.webp

Testspot maak ik altijd ook met medium, zoals al eerder aangegeven. Ik maak de pads per paneel schoon. Je merkt het ok als die stroever gaat en flink begint te stoffen.

Altijd na bijvoorbeeld een Deur of Motorkap (soms halve) pad spoelen.
3-4 druppels product per keer.

Polo heeft denk ik harde lak maar ik zou eerst proberen met Mezzo op Oranje en beoordelen hoe dan verder...

Tip van Flip: Wacht niet tot je pad misschien vol zit, spoel hem gewoon standaard na een uitgebreide hit uit. (... en pak een schone als je er meerdere hebt)

Als ik een halve (grote) motorkap een hit heb gegeven, spoel ik hem uit en pak een schone. Misschien te snel, maar ik weet zeker dat de pad schoon genoeg blijft om geen slijpkracht te verliezen én de pad slijt simpelweg minder hard. :)

Greetz

• Leuk
Reacties: Istnogferarie