• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met detailen

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Beste Detailers

ik ben al enige tijd in het bezit van een VW golf IV met een metallic zwarte lak. tot op heden heb ik deze alleen maar gefoamd met een onbekend product en gewassen met mequiars Gold Class car wash en een meguiars wash mitt.
de binnenkant en alle kiertjes gebeurt wel altijd preciezer.
echter wil ik er vanaf heden de buitenkant ook beter gaan onderhouden. ook dmv een DAP

na een hoop gelezen te hebben heb ik zelf al een plan van aanpak opgesteld. graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en wat ik anders moet doen.

dit was ik van plan:

Foamen
super snow foam

Wassen
meguiars Gold Class car wash en meguiars wash mitt

Cleaneren
Supernatural Fine detailing clay
Born Slippy clay lube

Polijsten
hiervoor wil ik het DAP500 v2 Raffini starterspakket kopen

Glaze
Black hole

Sealant
EXP pure sealant

Wax
Natty's Paste Wax

wat ik er verder nog bij wilde bestellen:

Delerium drying towel
een aantal Deluxe Mega towels
en wat 3m afplaktape

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, dan kan ik het bestellen en aan de slag :).

Alvast bedankt ;-)

Heb je ook een dressing voor je banden????Zelf gebruik ik hier de Poorboys Bold N Bright of de Wolfgang Black Diamond tiregel voor.

En iets voor je ramen???Als je Poorboys Spray & Wipe neemt dan kan je dit ook verdund gebruiken voor tijdens het kleien en zou je de Born Slippy weg kunnen laten.

En een APC om je trims ed goed te kunnen schoonmaken?

En doeken , daarvan kan je niet genoeg hebben.Vindt de Monello Peluche Verde een aanrader.En is in een 3 pak te koop en dan iets voordeliger dan de Poorboys;)

voor m'n banden heb ik hier nog Hot shine tire spray van meguiars staan daar kan ik nog wel even meer door.

en ik zal inderdaad de brons slippy maar omruilen voor spray & wipe.
en welke APC zal je aanraden? die van meguiars is goedkoper dan die van poorboys, zit er veel verschil in behalve dat hij biologisch afbreekbaar is ?

Bedankt voor de tips :-)^

Veulen bij Venray ?
Dan zou ik even wachten op de reactie van een forumlid in de buurt (zijn er genoeg)
Kan je samen wat spullen proberen en bepalen wat bevalt

Inderdaad bij Venray ja.

als er mensen in de buurt zijn wonen lijkt me dat een super idee :)
dus bij deze de vraag dan: wonen er mensen in de buurt van venray die mij wat tekst en uitleg willen geven ? ;-p