Voordat je los gaat met bestellen; Ik wil de nadruk toch nog even leggen op Pads.
Ikzelf ben ook nog een leek en na mijn eerste stap al veel kunnen leren. Eén van de dingen waar ik keihard tegenaan liep was het slopen van mijn pad(s) omdat ik per auto maar 1 pad gebruikte en deze niet goed schoonmaakte. Hierdoor verzadigt de pad met polijstmiddel en vuil en verliest daardoor zijn kracht. Daarnaast word de pad warm en slijt harder.
Het eerste wat ik hierna gedaan heb is van de pads met wat zwaardere cuttingfactor, (geel + oranje) meerdere bijbestellen. Hierdoor heb ik zo'n 4 pads voor een totale auto. Naar mijn idee is dit nog niet genoeg als je een taaie rakker tegenkomt, maar ik kan ieder geval 4 grote panelen polijsten voordat ik pads moet gaan wassen.
Een andere, maar mindere, oplossing hiervoor is de pad uit de Powerpack gebruiken en deze na elk groot paneel, of simpelweg sneller als de pad vuil is geworden, schoon te maken met water en Dreft o.i.d. Echter moet je dan steeds stoppen, pad van de machine halen, wassen in je emmer of onder de kraan, water eruit drukken, pad op de machine, lage stand beginnen met droogdraaien en steeds sneller draaien tot hij droog is.
Irritant... duurt lang...werkt niet lekker.
Dus zoals
Maupie00 onder andere aangeeft;
Powerpack is een goede start, heb je alles om te polijsten. Bijkomende dingen als een fles Gyeon Prep is enigszins noodzakelijk om na elk paneel de boel te ontvetten en te kijken of je nog meer moet polijsten of naar het volgende paneel kan. Verder dingen als Wax, dressingen voor kunststof en banden, etc, zijn allemaal terug te vinden in andere ''Beginner-Topics''.
Greetz