• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met een poetsbedrijf

Dag @Anthonie, 16 jaar en dan al mooie plannen.Hartstikke goed
Ik lees in de reacties al hele goede adviezen, die zou ik ter harte nemen.
Idd 500 euro is niet veel startgeld maar ik denk dat je ver kan komen......
Ik heb in het begin alles 2e hands gekocht. 1 polijstmachine, van allerlei producten op de te koop hoek etc....
Ik denk zelfs (weet zeker) dat er hier op het forum een heleboel detailers zijn die veel spullen over hebben en die ze niet eens gebruiken....
Misschien zou je zo aan wat spullen kunnen komen, kapitaal opbouwen en je voorraad uitbouwen.

Het is maar een idee. Succes, keep us posted.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Deleted member 7744
Ik ben voor ondernemerschap, maar ook van realisme. Veel is hiervoor al gezegd, ook ik ben van mening dat €500 veel en veel te weinig is. Zoals velen hier ben ook ik hobbymatig bezig en inmiddels al een paar duizend euro verder.
Denk goed na over je uurtarief, neem daarbij de investering in spullen, additionele kosten van verzekering (bumpertje spuiten is al snel €250-€300 als je het cash uit eigen zak betaalt), winstmarge etc en zet al die kosten af tegen de kosten van het wassen bij een wasbox/wasstraat. Je hebt het dan al snel over €15-€20 voor een wasbeurt, waar je dan een paar uur mee bezig bent (binnen + buiten), waarvoor de evt klant ook de krasstraat in kan rijden en binnen een kwartier z’n hele auto gedaan kan hebben voor hetzelfde bedrag (bij die wasstraten waar ze ook het hele interieur schoonmaken). Dat kost maar een kwartier en de klant is klaar, waar jij het van de gunfactor moet hebben om er 1-2 uur over te mogen doen.

Dus is de vraag: wat is/wordt je unique selling point? Maw: waarvoor zou de klant naar jou komen? Wat is jouw toegevoegde waarde tov de wasstraat? En is de klant bereid daarvoor te betalen?

Serious Detailing is niet next level, eerder het level daarna. Daarbij komt veel meer ervaring kijken, maar ook véél hogere investeringskosten. En dan heb je het al snel over het 3-4 voudige qua investering, om te beginnen.

Denk je na al dit: ik ga het toch gewoon doen! Prima, niemand hier die je tegenhoudt, we willen je enkel behoeden voor een eventuele desillusie. Toen CC een jaar of 12 geleden met de DAP500 kwam, waren er ook velen die gelijk dachten professioneel aan de slag te gaan...... not

Ga gewoon lekker zwart / hobbymatig auto’s wassen en stop de verdiensten daarvan in een potje voor uitbreiding van je uitrusting en kennis zodat je autonoom verder kan groeien en tzt mogelijk alsnog professioneel aan de slag kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Iedereen kan een auto poetsen, maar niet iedereen is een detailer ;)

Dit citaat is zo mooi (en vooral zo waar): mooie tekst voor op een tegeltje , voor de echte detailert ; (sorry van de natte t, iets met Rotterdam....) . Die van de ‘raad’ en ‘voorraad’ bekte lekker, maar dit is next level
 
Goedemorgen laat ik me even voorstellen ik ben chris 36 jaar en ben 2 jaar geleden me eigen cleaning en detailing bedrijf begonnen.ik kan je verzekeren dat als je begint alles even op papier zet van wat je aan tools nodig gaat hebben je moet immers alle diensten die er op de markt zijn kunnen verichten. Dit gaat geld kosten ik ben begonnen met goede emmers poetsdoeken een rupes polijstmachine en goed poets pullimento maxolen poets.je heb lederverzorging nodig glas reiniger industriereiniger etc etc ik heb alles met 1 ltr en 5 liters ingekocht.dit koste me de eerste keer 1500 euro.al snel ging me bedrijf goed lopen en moest ik 25 liter aanschaffen velgenreiniger glasreiniger en in dustriereiniger etc etc al met al.als je egt een goede start wilt maken ben je zo een 1000 a 2000 euro kwijt en dan heb je niet veel bijzonders alleen hetgeen je nodig heb.ik heb inmiddels 12000 euro geïnvesteerd.nu heb ik alles wel zo een beetje.goede spullen is het halve werk.je kan immers niet met een schroevendraaier een spijker in de muur slaan ik ben vanaf me 16 jaar autos gaan poetsen en je kan geen auto wassen binnen en buiten binnen een uurtje als ik de auto showroomklaar aflever inclusief polijsten dan ben ik hier 2 dagen zoet mee.dan praat je dus niet over hobbymatig autotjes poetsen dit is serious dont screw it up. Ik heb incognito langs auto poetsbedrijfjes gegaan en wat ik daar zag wat ze deden en voor hoeveel geld waardeloos dan kan je beter schapjes gaan vullen bij de supermarkt.detailing is keihard werken.en weten waar je over praat. Daarom eerst goed bedenken alles op papier zetten en mensen waarde geven voor hun geld geven ze 1000 euro voor de auto te poetsen binnen en buiten en te polijsten tot in detail.doe dit dan ook maar hoge verwachtingen waar!! Wens je heel veel succes
 
hoi ik ben kees en heb toch een vraag over car detailing.
ik wil hier zelf ook mee beginnen en heb super veel gehad aan de info die hier beschreven staat door jullie.(bedankt alvast)
nu wil ik toch weten hoe het zit met de locatie. in mijn gemeente krijg je een boete als je het vuilwater in de riool laat stromen.
waar zou ik mijn werk moeten uitvoeren als ik een car detailing wil gaan beginnen? en ja een pand van 200.000 zou lekker zijn maar dat kan ik niet betalen:D
 
@keesautopoetser Je kan misschien eens horen bij auto(schade)bedrijven bij jou in de omgeving? Dan kan je hun carwash of afleverruimte benutten en zit je niet met dat gedoe van milieu en boetes. Het nadeel is wel dat zulke bedrijven vaak iemand in dienst hebben om het wagenpark te poetsen, gepensioneerden die ook niet wo veel kosten voor hun.