• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met X5

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Hallo, ik wil voor het eerst de auto gaan doen zoals de meeste van jullie al hebben gedaan.
Ik heb een 2008, BMW X5 zwart metalic volgende dacht ik aan te schaffen, ik wil het zonder machine gaan proberen.

Eerst wassen natuurlijk,
dan

Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 -
Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 -
Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3 -

Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden,
 
Prima keuze! Neem wel een goede washmitt, droogdoek en uitpoetsdoeken.
 
Ik zou wel een witte Lake country hand pad nemen, dit verbeterd het resultaat.
 
Dibbuz zei:
Ik zou wel een witte Lake country hand pad nemen, dit verbeterd het resultaat.

OK bedankt, ik heb ook gelezen dat bij een zwarte auto poorboys black hole wordt gebruikt, als sealer is dit beter als de mother of maakt het niet uit.
 
Black Hole is een Glaze..Voedende functie ,geen sealant.

Hetzelfde als Step 2 van mothers ,alleen weet ik niet of die fillers bevat.

En zoals Dibbuz al aangaf ,vergeet niet goede microvezel doeken te kopen ,zelfde geld voor pads.
Minstens 1 per product van beide ,lieft 2 doeken per product en 1 pad.

Maar je zit goed met die microvezel pads ,want die zijn per 2 verpakt. Als je dan nog een Lake Country handpad (wit) koopt voor Step 1 zit je goed.

Ook een goede shampoo ,washmitt en droogdoek zijn onmisbaar voor goed onderhoud.
 
Black hole is geen sealer maar een voedende glaze, erna moet wel een wax/sealant komen.
Step 2 is dus de "Blacke Hole"dus het is of step 2 of black hole, dat kan ook geen probleem.

Haha BK is me net voor :D
 
a1970 zei:
Hallo, ik wil voor het eerst de auto gaan doen zoals de meeste van jullie al hebben gedaan.
Ik heb een 2008, BMW X5 zwart metalic volgende dacht ik aan te schaffen, ik wil het zonder machine gaan proberen.

Eerst wassen natuurlijk,
dan

Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 -
Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 -
Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3 -

Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden,

Dit zou nog handig zijn:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Scratch_Remover_236ml_8408_100219
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/ScratchX_207ml_G10307EU_100049