• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginnende autofiel

bmwer

Detailing rookie
31 dec 2012
4
0
sinds drie weken in het bezit van een bmw en vanaf dat moment mezelf zitten verdiepen in onderhoud ervan. Ben wat dat betreft een harstikke beginneling...
na aardig wat uren gespendeerd te hebben in diverse fora. Ben ik begonnen met het volgende aan te schaffen..
meguiars kit (shampoo en wax, scratchX), wheel wax, gliptone en wat doekjes.

Vorige week..auto gewassen met de hand (normaal via wasstraat) en in de wax gezet. En gister merkte ik dat de auto aardig wat steenslag had :( ..aantal voelbaar en aantal heel klein (ter grootte van een speld). Nu zit ik te kijken naar een langka repair kit en alvast een lakstift besteld. Nu lees ik aardig was verhalen over langka set(voor en nadelen) en dat sommigen gebruik maken van een wetsanden en dergelijke.

nu heb ik een aantal vragen:
- kan ik met scratchX gebruiken om lichtte steenslagen weg te werken ? en moet ik daarna deze opnieuw polijsten of is waxen voldoende? of met de lakstift wegwerken.
- de voelbare putjes met lakstift opvullen met meerdere laagjes (om de dag) en te eindigen met een bolvorming en daarna deze platschuren met de langka blob ? is polijsten altijd nodig ..ook als ik gebruik van de langka kit? Daar heb je 3 flessen, 1) ontvetten,2) schuren en 3) verf sealend.

waar ik heel erg mee zit is dat ik geen enkel ervaring / lef heb om te wetsanden of polijsten :| de gedachte alleen om met een licht 'schuurpapier' te gaan schuren maakt me al :s
Ik zie mezelf niet echt machinaal polijsten.. vandaar dat ik zoek naar manieren om polijsten uit te weg te gaan en alles proberen handmatig weg te poetsen.

Welkom op het forum.

Steenslag is een klein putje in je lak. Met polijsten (zowel machinaal als handmatig met bijvoorbeeld ScratchX) haal je miniscule krasjes weg door iets van je laklaag af te halen.
Door enkel te polijsten zul je geen steenslag weg kunnen werken.

Beste wensen allen..

Ah.. dus bij scratchX hoef je alleen nog te waxen.

Moet je bij langka dan nog wel polijsten of hoef dat ook niet ?

Ehm ,wat ik wil aangeven is dat ScratchX niet gaat werken voor je steenslag. Wat weg is is weg.
Je zult eerst opnieuw lak aan moeten brengen.

Of je dan met de Langka set aan de gang gaat of gaat wetsanden en polijsten is een keuze die je zelf moet maken.

@nicknameless: die ene topic had ik al meerdere malen gelezen... alleen zijn aantal zaken mij niet duidelijk. op een gegeven moment heeft hij handmatig gepolijst. Er wordt een product genoemd, moet ik hieruit concluderen dat hij naast langka kit ook gepolijst heeft?