• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Beginnende" roest in wielkuipen

Rolf zei:
Denk dat ie wel altijd bij de dealer in onderhoud moet zijn geweest. ...
:no
Balena zei:
...Het is mij niet eerder opgevallen, ben (zoals velen hier) allergisch voor roest :-p ...

Inspectie kan in zo'n geval nooit de schade hebben beperkt, waardoor de voorwaarde onredelijk bezwarend is.

Ga er maar van uit dat de dealer het oplost. Anders laat maar weten ;)

Hans

De ervaringen die ik, maar met name mijn ouders al tientallen jaren hebben met deze dealer, is dat ze eigenlijk nooit echt moeilijk doen.
Ik persoonlijk denk dat ik te horen ga krijgen dat het "oppervlakkige" roest is en dan valt het dus niet onder deze garantie.

Het zou fijn zijn wanneer het wel onder garantie kan, anderzijds is een prijsopgave ook niet verkeerd, want ik wil het hoe dan ook weg.
Rijd er zometeen heen.
Zal mijn bevindingen hier posten.

Bij de dealer hebben ze de auto naar de werkplaats gereden en op de brug de bodem geinspecteerd.
Was allemaal in orde, bij iedere beurt en keuring krijgt de auto standaard deze inspectie.
De roest in de wielkuipen hebben ze verwijderd en vervolgens de complete kuipen behandeld met tectyl.

Bij de volgende grote beurt in mei krijgt de auto nogmaals een inspectie en worden evt andere ontstane plekken meegepakt.
Ik denk dat ik ze zal vragen de complete bodem en kuipen voor en achter goed schoon te maken en nogmaals te tectyleren.

Voor nu is de roest weg en ik ben weer gerust.
Mocht ik zelf ergens plekjes zien dan kan ik dat op dezelfde manier behandelen.

Het is overigens zeer netjes dat ik niets hoefde te betalen.
Tevens hebben ze een nieuwe klem bij de koppelingsslang (?) vastgezet, omdat die was afgebroken.
Topservice weer van mijn dealer!

Dat vind ik ook.
Nu zaak de bodem ook weer eens goed en uitgebreid te tectyleren en dan weer een aantal jaren rijplezier voor de boeg!

Dinitrol is nog beter dan Tectyl. De laatste droogt op den duur uit, en dan is de bescherming weg. Mischien een idee om een Dinitrol behandeling te laten geven? In elk geval goed nieuws, goede dealers zijn er gelukkig nog!