• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende (roest)plekjes op dak

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
407
150
Omgeving Apeldoorn
Goedemiddag,
Tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar desalniettemin hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Ik ontdekte zojuist 2 kleine plekjes op het dak (ca 20/30cm van voorruit, ik vermoed van steentje ofzo), waar er iets lijkt te gebeuren.

Bij de een zitten er barstjes in de lak (eerste 4) en bij de ander lijkt er iets onder de lak te zitten (krijg t niet beter op foto dan dit) .

Heel klein, maar alle ellende begint klein, toch?

Benieuwd wat ik hier het
20250831_143145.webp
20250831_143150.webp
20250831_143154.webp
20250831_143204.webp
20250831_144358.webp
beste mee kan doen.

Alvast bedankt

Mijn eerste gedacht ging naar; Vogelpoep dat flink heeft kunnen inwerken in de lak, met schade als gevolg, zeker gezien de laatste foto.

Dit is dus feitelijk schade en daar kan je als detailer weinig aan doen. Wél zou je het middels een wax ''vet'' kunnen houden om het proces te vertragen. (Lucht/vocht zoveel mogelijk onder de blanke lak vandaan houden)

• Leuk
Reacties: AndyVR en Cordoba
Tnx voor je reactie.
Poep zóú hypothetisch kunnen, maar meestal ben ik er snel bij (als ik het zie direct).

Maar goed, oorzaak weet ik niet.
Ik las ergens iets met klein plekje lak eraf, behandelen, lakstift pakken en met naald/sateprikker lak aanbrengen ofzo.

Ik denk ook aan schade door vogelpoep, de laatste foto zou dat ook kunnen zijn in een minder ver gevorderd stadium. Je zou ook naar een autoschadebedrijf kunnen gaan en vragen of ze dit met spotrepair kunnen herstellen (en dan zijn de kosten te overzien, en zit je voor jaren goed voor deze plekjes).

• Leuk
Reacties: AndyVR
Geen roest maar inderdaad ingebrand vogelpoep o.i.d.

Ik zou het laten zoals het is tenzij de lak toch loskomt.
Zelf er aan gaan prullen en doen zou ik zeker niet doen.

Even met een loep de schade op de eerste foto's beoordelen.
Rood en de kleur van roest zitten dicht bij elkaar.
Je wilt niet wachten tot het roest, dan is herstel veel omvangrijker.

Als het nog niet roest, licht opschuren en plaatselijk vullen met blanke lak.

Dank voor alle reacties.
Plekje op eerste foto is ongeveer speldenknop, mss tikkie groter.

Tweede plekje is kleiner dan oppervlak van een peukfilter.

Mss idd ff langs schadeboer rijden en kijken wat t kost.