• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner: Is dit pakket wel goed samengesteld?

Arie1990

Detailing rookie
28 mrt 2010
9
0
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik heet Arie 19 jaar en probeer me wegwijs te maken in het serieuze poetsen. Ik heb mijn auto een half jaar geleden laten spuiten (Jet Black, 2K Uni lak)
CorsaTR-1.jpg


corsaTR.jpg


Maar nu zaten er al wat krassen en vegen (van het wassen) in, en heb ik hem weer weggebracht om te laten poetsen.
Dus zon fout wil ik niet nog eens maken.

Nu heb ik al heel wat doorgelezen en show-offs bekeken en het volgende samengesteld:
Poetsmiddelen.jpg


Stap1 wassen:
PBW super slick & suds concentrated carwash
Meguairs microfibre wash mitt
Delirium orange drying towel

Stap2 Kleien:
Mothers wax california gold clay bar (bevat detailingspray en microfibre doek)

Stap3 polijsten:
PBW SSR 2 swirl remover

Stap4:
PBW black hole

Stap5 sealen:
PBW EXP Pure sealant

Stap6 waxen:
PBW natty past wax blue

Zou iemand met meer ervaring willen kijken of alles klopt, ik bedoel een sealant en een wax, is dat nodig?
En iedereen is vol lof over klei maar kan ik dat achterwege houden met mijn lak van een half jaar oud?
Ik vind 150 euro aan poetsmiddelen een hoop geld (nog zonder applicators ook8-()) ) dus misschien staat er wat dubbel?

Maar aan de andere kant hopelijk gaat de lak zo een hele tijd mee en blijft me auto natuurlijk mooi glimmen:grinning:

Alvast bedankt voor de tips:cool:
 
NEE, klei moet ( nou ja, niks moet maar doe het maar gewoon wel, gaat niks boven klei en de ervaring die je dan meemaakt
( als je er mee bezig bent voel en zie je meteen wat ik bedoel )

Sealant + wax is niet perse nodig

Drop de SSR en doe de Monello Mezzo
Drop de sealant en doe de Monello Finale ( die doe je dan dus ipv de sealant ;) )

Waarom de Monello Finale : je eindigt met fijner middel ná de Mezzo en je kan als je niet hoeft te polijsten het gebruiken als paint-cleaner )

Waarom de Monello Mezzo: is een mooiere / betere versie dan de SSR

Padjes om aan te brengen idd geen overbodige luxe ( neem een Oranje + Witte + Zwarte + Concorso ( goud )
Doeken zijn ook niet overbodig ( Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth >>> om minimaal de waxlaag netjes af te nemen als zijnde laatste stap )
Verder zou ik voor zowel de 2 polijstmiddelen en de Black Hole ook doeken nemen >>> 3 dus

Sorry, maar het is eenmaal een 'dure' hobby.

Laat je niet gek maken door de mega collecties van anderen, zijn ook net als jij klein begonnen.
( of dat je ook nog dit en ook nog dat er bij 'moet' hebben )
Het is even slikken, maar dan heb je wel een zeer goede basis waar je jaren later nog pret aan beleeft
Nadeel: komt steeds meer bij HAHAHA
 
Tja, als de lak nog als nieuw is, zou je misschien even kunnen wachten met de SSR? Scheelt iets, maar uiteindelijk zal je toch aan de polishers moeten als je swirls etc te lijf wilt gaan.

Wat mk-us al zegt. Neem genoeg doeken en pads. En de klei is zeker géén overbodige luxe!

Het is inderdaad een investering, maar als je eenmaal je spulletjes hebt, en je auto staat er bling bling bij, ben je toch blij dat je wat geinvesteerd hebt... :)

Zou inderdaad ook niet teveel naar anderen kijken wat zij voor mega collectie hebben. Tim en consorten adviseren ook alleen wat je nodig hebt in jouw situatie, rekening houdend met wat jij zelf wilt. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt, gaat het je toch wel meer kosten... :D
 
Ja daar dacht ik nou ook aan, ik heb mijn auto weggebracht om wat bij te spuiten en te poetsen.
Die krijg ik morgen terug en zal als het goed is helemaal kras vrij zijn.

Stap1 wassen:
PBW super slick & suds concentrated carwash

Stap2 Kleien:
Mothers wax california gold clay bar (bevat detailingspray en microfibre doek)

Stap3:
PBW black hole of monello finale?

Stap4 waxen:
PBW natty past wax blue

Ik heb de sealant eruit gehaald en de SSR.

Over stap 3, ik zie bij show offs hele dikke glans op zwarte wagens met de black hole.
Hier is alleen gezegd dat monello finale net wat mooier is, en nog eens een beetje polisht.
Is in deze combinatie de monello dan ook beter doordat hij nog wat polisht en ik de SSR eruit hebt gehaald?

Dit scheelt alweer een euro of 30 (doeken en pads komen hier nog bij natuurlijk)
Want vind 150 euro een hoop geld en denk zo toch goed compleet te zijn (maar jullie weten dat vast beter:cool: )

Alvast bedankt voor alle reacties en het meedenken!$$)
 
De Finale zal je lak beter reinigen, en wat heel lichte krasjes kunnen weghalen. Terwijl Black Hole veel lichter reinigt maar lichte krasjes zal opvullen.

Dus ja, aangezien je de SSR eruit hebt gehaald zou de Finale een betere optie zijn. Maar nu kunnen dus lichte imperfecties niet meer gevuld worden.

Ik zou nog steeds voor beide gaan, kost iets meer maar de resultaten gaan beter zijn.
De Finale om te reinigen en lichte krassen aan te pakken.
De Black Hole voor dat laatste beetje en overgebleven krasjes te vullen.

Waarom zoveel geld uitgeven om je wagen te laten spuiten en dan besparen op lakonderhoud ?
 
Finale is een polish en Black Hole is een glaze >>> appels en peren :(
Finale eindigt gewoon wat mooier dan de SSR1 en om die reden een +punt.
Black Hole is een 'glansversterker" die ook nog eens de eventueel aanwezige kleine swirls maskeert wat weer te goede komt aan het eindresultaat.

Als je portemonai het toelaat ( en ja ik weet het / ken het weer geld uitgeven :( ), probeer ze toch alle 2 mee te nemen
Gezien je de sealant heb laten vallen moet het mogelijk zijn ;)

Blijf mij mijn standpunt a la post #2 :)
 
okee dat is dan duidelijk de monello en de blackhole blijven.
Alleen gaat ik dan niet voor en een sealer met wax maar alleen voor wax.

En waarom ik zo probeer te besparen nadat ik veel geld uitgegeven heb voor het spuiten...
Ja ik waste eerst met auto shampoo en een spons, afdrogen deed de zon:-"
Daar stonden krasjes en strepen natuurlijk tegenover, maar dan lijkt 150 euro wel ineens een hoop geld.

Maar heb wel geleerd wanneer je investeert in mooier spul blijft de auto ook krasvrij:)
hoelang doe ik eigenlijk met dit setje? Ik waste de auto eerst zo om de 2 weken..
 
bij correct gebruik, moet je minimaal n jaar met dit spul doen (mits je alleen je eigen wagen doet natuurlijk)
 
Black hole zou ik zeker niet schrappen....Ik ben een tijdje niet bij de les geweest, en heb alle nieuwe producten een beetje gemist :( .....maar black hole doet het echt fantastisch op mijn zwarte lak....:)
 
Arie1990 zei:
nog een vraagje is het dan eerst black hole en daarna de monello finale, of andersom?
Denk dat best even HIER moet kijken.
Je bent anders de hele boel door elkaar aan het gooien ( doel op welk middel voor wat is etc )
Anders begin je straks met de Natty en eindig je met de mezzo:-" :D

En idd, skip de sealant, die komt tegen de winterperiode wel weer :)
 
Black Hole is je glaze die moet je altijd aanbrengen NA je polish (in dit geval finale) anders verwijder je (het grootste deel van) je glaze weer.

Een glaze moet je ook altijd "toppen" met een wax/sealant anders spoelt deze er bij de eerste de beste regenbui weer vanaf. Maar je bent zo te zien al van plan om Natty's te gebruiken als laatste stap, dus dat komt wel goed.
 
Ik heb inmiddels de volgende spullen besteld en die zouden vandaag bezorgd moeten worden volgens TNT.
Het poetsen met de hand geeft volgens mij te weinig resultaat dus heb ik tevens ook al een Dual Action Polisher!
De krauss DB-5200 (kopie van de Dap500 als het goed is)

Stap1 wassen:
PBW super slick & suds concentrated carwash
Delirium orange drying towel

Stap2 Kleien:
Mothers wax california gold clay bar (bevat detailingspray en microfibre doek)

Stap3 polijsten:
Monello Finale
Kompressor Finessing Pad - 6inch - wit
Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart

Stap4 Glaze:
PBW black hole

Stap5 waxen:
PBW natty past wax blue

2 PBW Microfiber Applicators en een PBW Deluxe Mega-Mega Towel Groen.

Hoe lang moeten de producten curren?
En dan bedoel ik de natty's en de blackhole..

ALvast bedankt voor de antwoorden:ja